Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Welkom in onze rubriek 'Schrijf!'

 

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u accoord met onze huisregels.
Wilt u een geldig e-mail adres opgeven, zodat wij in bijzondere situaties contact met u kunnen opnemen?

   
 Naam:
 Woonplaats:
 E-mail:
 Versleutel e-mail-adres (anti-spam):
  Website:
   
  Bericht: 
   
3000
help
 
   
   

  
Nr: 4389
Naam: Wilma
Tijd: 2017-04-19 16:28
Plaats: Reeuwijk
IP: gelogd
Wij wonen aan de Reeuwijkse Plassen, en de overlast door zeer laag overvliegende vliegtuigen is heel groot.
Het begint s'morgens vroeg al, dus uitslapen is onmogelijk. Een gesprek voeren in de tuin tijdens overvliegend vliegverkeer onmogelijk. Het geluid van een tv programma is niet meer te volgen.
Er is geen adempauze meer, er komen soms 3 vliegtuigen per minuut over, soms 2 tegelijk.
Als dit zo blijft zit er niets anders op dan verhuizen, het geeft stress, dat is ongezond zoals ook de uitstoot.
 
Nr: 4388
Naam: anoniem
Tijd: 2017-04-19 15:03
Plaats:
IP: gelogd
En die fking geluidszones klopt ook helemaal niks van, de overlast in bijvoorbeeld gouda is bij het landen op de zwanenburg baan is vele en vele malen groter en langduriger dan de overlast in bijvoorbeeld mijdrecht,dat wel binnen de geluidszone licht. Afgezien van de bewoners direct onder een startroute binnen 10 km van Schiphol is de overlast van landende vliegtuigen veruit het grootst en ook het langdurigst. Het gaat over elke grens heen en men weet dit,dus zegt men gewoon dat de overlast er niet is, is namelijk buiten de geluidszone.

En Amsterdam wil co2 neutraal worden las ik laatst. wat een onzin, Amsterdam is voor 25% eigenaar Schiphol en dus ook 25% van de uitstoot. Dat kan echt nooit en te nimmer gecompenseerd worden. Enige manier is het niet mee te tellen. Maar in dat geval is Amsterdam al co2 neutraal, tel gewoon alle co2 uitstoot helemaal niet meer mee, ben je lekker neutraal

echt, zo ziek ervan. schiphol en de klm, de 2 meest gehate bedrijven in Nederland.
 
Nr: 4387
Naam: anoniem
Tijd: 2017-04-19 11:13
Plaats:
IP: gelogd
En al dat overstap verkeer dat levert geen flikker op. Gek genoeg word de klm hierin wel gesteund door de bewoners die dit belangrijk zouden vinden. Echt, 70% van de klm is overstappers,levert geen flikker op. Dat men dagelijks vanaf somalie naar Nederland kan, wat levert dat nu up, helemaal geen fuck.
En denkt men nu echt dat de paar brievenbus firmas die hier zijn om een belasting voordeel van miljoenen binnen te halen ineens niet meer 1 keer per jaar naar Nederland zouden komen als men in London of parijs met 30 minuten overstappen? Nee natuurlijk niet.

De lasten van Schiphol die zijn voor zeel velen,de lusten slechts voor een enkeling,zij die geinvesteerd hebben in de klm en de omgeving van Schiphol. De rest van de bevolking die kan stikken. Dat is het Nederland van vandaag. ontwikkelings achterstand bij kinderen, ongelooflijk schadelijke vervuiling die men niet durft te onderzoeken "want dan moet Schiphol vandaag dicht" de ongelooflijke en ziekmakende herrie de hele dag door en op veel plaatsen ook in de nacht. Nachtmeries heb ik over neerstortende vliegtuigen,raar want het is iets waar ik overdag niet echt bang voor ben

JA SCIPHOL MOET GVD DICHT het is veel en veel te ver gegaan.

En maar niet investeren om de overlast te verminderen,terwijl dat wel mogelijk is. cda overdag was ons belooft, en is ook heel goed mogelijk als er geinvesteerd wordt in de lvnl, betere aanvliegroutes. Men heeft er geen cent voor over want zelf woont men in wassenaar,het enige dorp in Nederland waar omheen word gevlogen (met extra overlast op andere plaatsen tot gevolg)
En ondertussen vliegt men lager en lager, 50-60km voor de eindlanding zit men al op de gewenste hoogte. dat is namelijk makkelijker en dus goedkoper voor de lvnl.

ongelooflijke klere zooi.
het is veel en veel te ver gegaan,goed beleid afgelopen 4 jaar, met dank aan hen die er over gingen.
 
Nr: 4386
Naam: anoniem
Tijd: 2017-04-19 08:18
Plaats:
IP: gelogd
Daar waar er 2 jaar geleden nog 2 mensen uit mijn wijk af en toe een klacht indienden,zijn dat er nu 8-9.
Beste staatsecratis van luchtvaart en milieu (wat een combinatie lol) u heft de mensen in de kou laten staan,uw solidariteit ligt bij de industrie,en niet bij de mensen die u hoort te beschermen. U moet zich diep schamen maar het kan u geen f schelen. Over een paar jaar ook een mooi baantje bij Schiphol,u heft uw waarde voor de sector wel bewezen. &^%^*$%$&*(&(
 
Nr: 4385
Naam: anoniem
Tijd: 2017-04-19 08:10
Plaats:
IP: gelogd
Ook naar de doctor gaan met de klachten van stress door de herrie, angst voor ontwikkelings achterstand van de kinderen en het fijnstof voor de longen. Gewoon elke keer dat er overlast is. Als elke klager dit zou doen dan is de situatie binnen een jaar aanmerkelijk verbetert. Maar de burger die is ter goeder trouw,dit in tegenstelling tot Schiphol CS. Op deze manier ga je het altijd verliezen. Men is een grens over gegaan en de burger moet dit aangeven. Dit kan niet met klachten want klachten kosten de Schiphol cs mafia geen geld. Dus het moet op een andere manier.
 
Nr: 4384
Naam: anoniem
Tijd: 2017-04-19 08:02
Plaats:
IP: gelogd
De directe kosten van de vreselijke overlast moeten omhoog,dat is de enige manier.
Vliegen is een harde kosten baten anakyse,onder aanvoering van hans de boer. Hierbij word aan menselijke waarden en welzijn geen enkele waarde toegekend,men kijkt alleen naar de harde cijfers voor de korte termijn.


Hier is echter een oplossing voor! Stop met klagen maar meld u ziek op uw werk op dagen dat er veel overlast is,bij voorkeur voor enkele dagen. Dan gaan de directe kosten van de overlast omhoog. Dit is helaas de enige manier om iets te veranderen. ik meen dit serieus!
 
Nr: 4383
Naam: mevr. sandkuil Sandkuijl
Tijd: 2017-04-17 22:21
Plaats: Gouda
IP: gelogd
wat een vliegtuig lawaai ik wordt er gestoord van hetis geen moment rustig we hebben ook al die herrie van de snelweg waarom alleen boven ons ik zie op de vliegtuigen radar dat wij in de lijn van schiphol liggen dat kan toch niet ...
 
Nr: 4382
Naam: V.O.S.
Tijd: 2017-04-03 19:06
Plaats:
IP: gelogd
Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Nr. 4381: (J.Lammens).

Doof?
En niet kunnen tellen?

Het bagatelliseren van een probleem dat de sector creëert , en steeds grootschaliger wordt, is je kop in het zand steken.
 
Nr: 4381
Naam: J.Lammens
Tijd: 2017-03-28 13:33
Plaats: Bodegraven
IP: gelogd
Mensen, ga eens koffiedrinken bij iemand in Badhoevedorp.
Dan weet je wat vliegtuigoverlast betekend, dat gezeur hier.
Ja er komt af en toe een vliegtuig over, tjonge, jonge wat een overlast.
 
Nr: 4380
Naam: Harry Prins
Tijd: 2017-03-17 16:27
Plaats: Heiloo
IP: gelogd
Ik snap niet waarom er van boven Alkmaar geen, vanaf 7000 ft Continues Descent Approach (CDA) gemaakt kan worden. Vooral voor aankomsten gedurende de nacht, richting de polderbaan, kan dit een hoop geluidshinder schelen. Je kunt ook vliegers dwingen zich aan deze CDA te houden. Graag dit advise meenemen in het overleg met Schiphol.
 
Nr: 4379
Naam: SS
Tijd: 2017-03-10 12:43
Plaats: Uitgeest
IP: gelogd
Can someone help me ?
I moved to Uitgeest two years ago and each days I suffer from this plan sound.
People said that I would get used this sound, but it is not.
I'm getting worse and worse. I'm so depressed with this sound.
I woke up around 05:00 with plan sound and can't go back to sleep again.
Every minute plans passing over my house.
Today it is beautiful weather outside, but I'm sitting inside crying..
I got too heavy headache and sometime I feel like I want suicide.

I have registered the noise in BAS for years. but that's all. nothing would change. it just get worse and worse every year. The more plans are flying over... almost every minute plans are passing by.
It is really crazy..

Does somebody know what to do with this ???
 
Nr: 4378
Naam: anoniem
Tijd: 2017-02-15 12:21
Plaats:
IP: gelogd
Over het verplaatsen van de vakantie vluchten naar lelystad. Ik vraag me af of dit twee kanten uitwerkt. Zijn het straks niet alleen de nederlanders die voor hun vakantie opstappen op lelystad, maar ook buitenlandse toeristen die uitstappen op lelystad? Amsterdam is een erg populaire bestemming voor met name jonge buitenlandse toeristen. Als die allemaal op lelystad moeten uitstappen dan is dat toch minder dan uitstappen op Schiphol. Het kan de waarde die Schiphol heeft voor de nederlandse economie verminderen. Ik vraag me af hoe dit zich gaat ontwikkelen en wat de visie hierop is van de beleidsmakers.
De waarde van Schiphol zit hem niet alleen in de zuidas,ook het toerisme is belangrijk en waarschijnlijk ook gevoeliger voor de locatie van het vliegveld.
 
Nr: 4377
Naam: anoniem
Tijd: 2017-02-13 23:02
Plaats:
IP: gelogd
Mijn reactie op het opini stuk "korte pretvluchten" van 2 bewoners vertegenwoordigers geplaatst in het nrd. Zet mijn reactie hier neer zodat het desbetreffende artikel schoon blijft van negatieve reacties.

Dit is dus de officiele keuze en koers van de bewoners,uitgesproken door hun vertegenwoordigers. Ik vraag me oprecht af of alle bewoners het hier mee eens zijn en of hierover ruggespraak is geweest met de achterban,of dat men voor zichzelf onderling dit standpunt bepaald heeft. Een discussie hierover heeft nooit plaatsgevonden al is die mogelijkheid er nu wel hier.

Ik blijf dit geen verstandige keuze vinden met het oog op de toekomst,men blijft zijn ogen sluiten voor de internationale ontwikkelingen in de luchtvaart.
Dit is een keuze die Nederland op termijn ook geld gaat kosten,het netwerk is nu al niet echt rendabel,en dit gaat in de toekomst nog veel minder worden. Door onder de kostprijs te gaan verkopen of simpel weg lijnen met verlies te draaien worden reizigers over de hele wereld door Nederland gesubsidieerd,allemaal om een zeer klein aantal mensen een directe verbinding aan te bieden vanuit niet courante bestemmingen. Ik zie niet in hoe dit bij elkaar rendabel kan zijn voor de "bv Nederland". En nu gaan we ook onze Eigen vliegreizen inleveren om dit in stand te houden.
Ondertussen vernieuwd de klm nauwelijks en gaat niet echt mee met de internationale ontwikkelingen. Veel plannen lopen vast op verzet van de pilotenbond in frankrijk of andere belangen. De klm raakt verder en verder achterop,gesteund door de overheid ontbreekt vrijwel elke prikkel en kan men dit lang vol houden al is het op termijn alsnog onhoudbaar (20 jaar) Dan ligt de klm mijlen ver achter op de concurentie en zegt men, Ja dit hadden we toch niet kunnen voorzien?

Men wil de tegen argumenten niet eens horen waarschijnlijk,is vervelend gezeur van mensen die er toch niks van begrijpen en de keuze is al gemaakt.
Het lijkt in elk geval een onderwerp waar de bewoners niet echt mee bezig zijn, Niemand heeft nog gereageerd en ook ik had sterk mijn twijfels om te reageren. Men zit niet te wachten op tegen geluiden en een discussie lijkt het soms.
Nu ja, ik hoop maar dat men geen aanstoot neemt aan mijn mening en visie. Dat zal al mooi meegenomen zijn. Uiteindelijk gaat het er toch om om te proberen de beste keuze te maken voor de "bv Nederland", welke overigens uit meer bestaat dan alleen de klm en Schiphol.

Maar goed,als dit de enige manier is om de groei te remmen omdat de sector over andere oplossingen al helemaal niet wil nadenken,,dan beter iets dan niets.

 
Nr: 4376
Naam: anoniem
Tijd: 2017-02-12 14:17
Plaats:
IP: gelogd
Het populisme waarover men zich de laatste tijd zulke zorgen over maakt,dat heeft maar een belangrijke oorzaak. Deze oorzaak wil men echter niet als zodanig benoemen. De ongelijkheid in Nederland en andere delen van de wereld is gestegen tot pre wo2 niveaus. Deze mate van ongelijkheid is onhoudbaar in een democratie,die burgens komen in opstand en stemmen populistisch. Deze ongelijkheid ligt zelfs voor een deel aan de basis van het terrorisme,al spelen daar andere zaken ook een rol.

Ik vrees dat we nog erg veel elende gaan meemaken voordat men zal toegeven dat de huidige mate van ongelijkheid niet houdbaar is. Veel afleidings manouvres en proberen andere oorzaken aan te wijzen. Het is echter de ongelijkheid die de voedingsbodem van dit alles is.
 
Nr: 4375
Naam: anoniem
Tijd: 2017-02-10 20:21
Plaats:
IP: gelogd
De groei van de luchtvaart gaat het instandhouden van netwerken zoals die van de klm op termijn onmogelijk maken.
Naarmate er meer passagiers komen worden meer en meer routes aantrekkelijk voor een directe en reguliere verbinding vervuld door low cost maatschappijen, Dit is een onvermijdelijke ontwikkeling bij te verwachte grote groei van de luchtvaart in de komende 20 jaar. De investeringen in Schiphol en de klm hebben dus een beperkte levensduur,en zouden daarom nader bekeken moeten worden.
 
Nr: 4374
Naam: anoniem
Tijd: 2017-02-09 22:10
Plaats:
IP: gelogd
dat de nieuwe regels mbt parallel landen vanuit zuidelijke richting niks met veiligheid te maken hebben en alles met de capaciteit blijkt vandaag wel weer. Van 7 tot 8 vanavond kon er ineens wel geland worden op de kaagbaan en aalsmeerbaan,dit terwijl de nieuwe veiligheids regels voor kruisende banen dat eigelijk verbieden. De aalsmeerbaan en de zwanenburg baan stonden dan ook ingepland,maar daar is om een of andere reden weer vanaf geweken. De nieuwe regels zijn een grove schending van het alders akkoord mbt preferent baangebruikt. De combinatie zwanenburg/aalsmeer baan heeft preferentie 6, zeer veel overlast. Maar het is tegenwoordig de standaard preferentie in plaats van de kaagbaan en aalsmeerbaan.
Alleen maar om het de lvnl gemakkelijker te maken, want vandaag bewijst dat aalsmeer+kaagbaan bij beperkt zicht wel mogelijk is en ook gewoon gebruikt wordt waneer dat zo uitkomt.

Zou de ors dit nog aan de order stellen?
 
Nr: 4373
Naam: anoniem
Tijd: 2017-02-09 12:29
Plaats:
IP: gelogd
Met nog meer dan 50km te gaan naar Schiphol zit het landende verkeer voor de aalsmeer baan al op 900meter hoogte. De herrie daar went men immers wel aan en die fijnstof (1 vliegtuig=10.000-100.000 vrachtwagens) die valt wel mee, lol.

Schiphol en klm, veruit meest asociale bedrijf van Nederland. kan ze helemaal niks schelen.
 
Nr: 4372
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-31 01:52
Plaats:
IP: gelogd
ook vaqnacht weer landen op de zwanenburg baan,zonder duidelijke rede. het zicht is goed by wind n-o. the kaagbaan lijkt aangewezen maar word dit jaar al voor de 4e keer niet gebruikt snachts zonder duidelijke rede.
de zwanenburg baan,die is in principe snachts gesloten,er zijn dan ook geen vaste naderings routes.
Het ontbreekt de lvnl waarschijnlijk aan motivatie om die te gaan maken. Alle andere banen die snachts gebruikt worden hebben snachts vaste naderings routes. De wanenburg baan gebruikt men nu structureel,al in meer dan 25% van de gevallen bij noordelijke wind dit jaar. Zo wil men sluipend deze baan volwaardig maken in de nacht,om de kaagbaan te ontzien om total onduidelijke redenen en tegen de afspraken.

En daar waar het bij zuidelijke wind onmogelijk is om 2 verkeersstromen te laten ritsen,met als gevolg de route over de noordzee naar de polderbaan, daar is dit bij de zwanenburg baan geen enkel probleem,want er zijn geen vaste naderings routes. Het kan dus gewoon wel.
 
Nr: 4371
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-30 20:25
Plaats:
IP: gelogd
en zolang de bewoners vertegenwoordigers hier stilzwijgend hun goedstemming aan verlenen door maar door te gaan met het overleg en weer nieuwe afspraken gaat het echt niet veranderen.
 
Nr: 4370
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-30 20:23
Plaats:
IP: gelogd
En dit jaar gaat Schiphol over de 500k vluchten,wederom een schending van het alders akkoord en wederom zonder gevolgen,men plant het gewoon in terwijl men weet dat men er overheen gaat, men heeft namelijk volkomen lak aan de belangen van de omwonenden en gemaakte afspraken.
zo ongeveer 505k vluchten denk ik.

En elke gebroken afspraak waar men mee weg komt is weer een precedent om in de toekomst nog brutaler te zijn en nog meer lak te hebben aan iedereen behalve Schiphol en de klm.
 
Nr: 4369
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-30 19:58
Plaats:
IP: gelogd
het kan me eigelijk niks meer schelen hoe goed Schiphol voor de economie is,er zijn grenzen aan de overlast en vervuiling. de halve randstad verpest door die klote herrie en fijnstof.
10 nieuwe kolen centrales zijn vast ook goed voor de economie,doen we ook niet.
 
Nr: 4368
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-30 14:23
Plaats:
IP: gelogd
vandaag een voorproefje van het parallel landen op aalsmeer en zwanenburg,een combinatie die vaak gebruikt gaat worden dit jaar.
Met een enorme bocht op lage hoogte over Amsterdam,amstelveen,maarsen breukelen leidsche rijn ,ten zuiden van oudewater wordt het verkeer vanuit de noordzee naar de aalsmeerbaan geleid., Bij de zwanenburg baan is het met name verkeer uit het zuidwesten dat boven gouda/reeuwijk een lage bocht draait. Weer een mooi recreatie gebied verpest. Staan ook veel vila,s daar,betaal je 1 miljoen voor een huis en denk je leuk te wonen,heb je nog de hele dag die klote herrie. Herrie die er tot voor kort in reeuwijk nooit was!
Ter plaatse hier is de overlast minder,maar als geheel lijkt mij dit een sterke toename van de overlast,met name in gouda/reeuwijk en leidsche rijn.
 
Nr: 4367
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-29 16:41
Plaats:
IP: gelogd
aanpassing baangebruik regels is gedaan vanwege de capaciteit,bast zegt het zelf.
het zou niet langer veilig zijn om te starten op de kaagbaan in combinatie met landen op de zwanenburgbaan bij een bepaalde wolkenhoogte. Vandaag werd bij een dergelijke wolkenhoogte toch deze combinatie gebruikt op verschillende momenten van de dag. Bas melde dan ook dat de combinatie wel mogelijk is maar een lagere capaciteit heeft. De combinatie word dan ook gewoon gebruikt tijdens de piekuren met 2+2 baangebruik. Het aanpassen van de regels heeft dus helemaal niets met de veiligheid te maken maar alles met de capaciteit. Het niet nakomen van het alders akkoord (in dit geval mbt preferent baangebruik van de kaagbaan) vanwege capaciteits redenen is nooit de bedoeling geweest en tegen de afspraken. Ook hierover zwijgt de bewoners vereniging. Ook castricum ondervind hiervan de nadelige gevolgen. Men stelt het gebruik van 4 banen zo lang mogelijk uit met als gevolg dat het treintje naar de polderbaan langer en langer word.
 
Nr: 4366
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-29 16:22
Plaats:
IP: gelogd
De toekomst van de luchtvaart die zit hem niet in 50 landen die allemaal hun Eigen dure wereldwijde netwerk onderhouden, De klm maakt al jaren vrijwel geen winst. De toekomst van de luchtvaart zit in low cost point to point verkeer. Het krampachtig blijven vasthouden aan het netwerk is dan ook een domme investering zonder inzicht in de ontwikkelingen in de luchtvaart werreld. Het netwerk,hoe leuk het dan ok is,dat is de oude tijd,daarop blijven voortborduren staat vooruitgang en meer efficienty van de luchtvaart in de weg.

simple weg gezegd:het is gewoon erg dom en dat zal binnen 10 jaar blijken.
 
Nr: 4365
Naam: anoniem
Tijd: 2017-01-29 06:32
Plaats:
IP: gelogd
Ik heb inmiddels genoeg gezien en geef het dan ook helemaal op. Reageren hier zal ik nu werkelijk niet meer doen,Ik ga een ander internet forum gebruiken om mijn mening over Schiphol te geven.
Er zijn hier mensen die werkelijk overlast ervaren hen wens ik oprecht veel sterkte veel sterkte. Als iemand die zelf bijzonder lijd onder vliegtuig overlast kan ik goed begrijpen hoe vreselijk het kan zijn.
Ik hoop voor de bewoners dat ze meer voormannen krijgen die alleen het belang van de bewoners voor ogen hebben zonder neven belangen,daar hebben ze recht op. Het is teleurstellend om te zien dat de invloed van een bepaalde lobby ook is doorgedrongen tot de organisaties die de belangen van de omwonenden verdedigen,al is dat achteraf gezien niet echt verassend.

Ik kan ook nog wel voorspellen hoe het af gaat lopen met Schiphol en de randstedelijke ontwikkeling maar daar zal men toch om lachen todat ik ook met die voorspelling gelijk krijg binnen 10 jaar.
Dat zal ik dan ook maar niet doen,met uitzondering van het melden van het feit dat de enorme toegevoegde waarde van het netwerk voor de economie een enorme ilusie is die vroeg of laat niet alleen social maatschappelijk maar ook social economisch negatief gaat uitpakken voor Nederland. Blij met mijn gelijk zal ik dan ook niet zijn.