Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Welkom in onze rubriek 'Schrijf!'

 

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u accoord met onze huisregels.
Wilt u een geldig e-mail adres opgeven, zodat wij in bijzondere situaties contact met u kunnen opnemen?

   
 Naam:
 Woonplaats:
 E-mail:
 Versleutel e-mail-adres (anti-spam):
  Website:
   
  Bericht: 
   
3000
help
 
   
   

  
Nr: 4511
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-15 16:04
Plaats:
IP: gelogd
Weer grote storing Schiphol,niet de eerste keer. Oorzaak was storing in system lvnl.
Word veel te weinig geinvesteerd in de lvnl,is hier ook al erg vaak gezegd.
Hebben niet alleen bewoners last van maar Schiphol nu zelf ook. Dit probleem blijft nog wel even bestaan,computer systeem vervang je niet zomaar.

Het nederlandse luchtvaart beleid is een absolute ramp,zelfs voor voorstanders van meer vliegen.
Onder het vorige kabinet en nu ook onder dit kabinet is er een zooitje van gemaakt. vvd is ramp voor het land,ook voor de mensen die rechts willen stemmen.
 
Nr: 4510
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-14 06:02
Plaats:
IP: gelogd
Voor de voorgaande post hier nog de bronvermelding van het rapport,zoals noodzakelijk.

Uitbeijerse, G.C.M. & H.D. Hilbers (201, Ontwikkeling luchtvaart en CO2-emissies in Neder-land. Factsheet voor Omgevingsraad Schiphol, Den Haag: PBL
 
Nr: 4509
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-14 05:59
Plaats:
IP: gelogd
Ontwikkeling luchtvaart en CO2-emissies in Nederland Factsheet voor de Omgevingsraad Schiphol
© PBL Planbureau voor de Leefomgeving Den Haag, 2018
PBL-publicatienummer: 3306

het is echt een enorm slecht rapport,alles is op een heel onbetrouwbare manier geschat,

"een schatting van de afstand op basis van de vliegtijden" Afstand is toch gewoon bekend,staat in atlas?
waarom zou dat geschat moeten worden? (weet antwoord wel)

"De brandstofafzet in Nederland geeft een beeld van het brandstofverbruik voor vluchten vanaf Nederland. Een vergelijkbare hoeveelheid zal nodig zijn voor de inkomende vluchten, zodat de weergegeven hoeveelheid brandstof representatief is voor de helft van alle vluchten van en naar Nederland. Overigens kunnen vliegtuigmaatschappijen redenen hebben om el-ders te tanken in plaats van op Nederlandse luchthavens, zoals op plekken waar de brandstof goedkoper is. Hiervoor is geen inschatting gemaakt. De brandstofverkoop kan daarmee zo-wel een overschatting als een onderschatting geven van het daadwerkelijk brandstofverbruik door vliegtuigen die Nederland aandoen."

Wat moet je hier nu mee? dit is werkelijk zo slecht. Maar dan wel als feitenbasis gebruiken in de advisering.


 
Nr: 4508
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-14 05:49
Plaats:
IP: gelogd
Het artikel waarin het pbl een studie maakte naar de co2 uitstoot van Schiphol en tot conclusie kwam dat efficienter werd. Heeft onlangs op deze site gestaan maar is helaas verdwenen.

Het blijkt nu dat dit onderzoek is aangevraagd door de ors,wat toch wel merkwaardig is. Waarom is dit onderzoek aangevraagd?


"De factsheet kan door partijen in de Omgevingsraad Schiphol worden benut als feitenbasis in het kader van de advisering over de ontwikkeling van Schiphol en de omgeving."

Jammer dat dit artikel met bijbehorend kommentaar niet meer te lezen is,al was alles ook wel gezegd.
 
Nr: 4507
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-08 02:53
Plaats:
IP: gelogd
Bas begint grappig te worden. Het verslag van de dag met verantwoording baangebruik wordt niet meer gepubliceerd. Je kan echter de verklaring en actuele baangebruik in de omgevings ap zien. De informatie daar is niet alleen foutief,hetgeen bas kan weten. Het is ook een standard verklaring waarin niet eens gekeken word of het tegenstrijdig is lol

Ik citeer:
de huidige baancombinatie kan worden verklaard door de actele weersomstandigheden in de periode.
de wind is matig tot brij krachtig (windkracht 3-5) uit zuidwestelijke richtingen. waardoor er naar het noorden wordt gestart
en vanuit het zuiden wordt geland

Klopt natuurlijk van geen kant. Wind uit zuid west en dan ook landen vanuit zuidwest
Als andere kant op was gegaan was er exact dezelfde verklaring gekomen. Verklaring klopt dus van geen kant en bas valt hier een beetje door de mand.
 
Nr: 4506
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-07 08:19
Plaats:
IP: gelogd
Geluid berekenen kan niet begrijp ik nu. Het kan tot op zekere hoogte voor het stijgende verkeer omdat dat grotendeels vaste routes volgt (ook steeds minder) maar voor het landende verkeer kan het niet,dat kan echt overall vandaan komen met het vectoren voor klm. Hoe kan men dat dan ooit berekenen? Kan men alleen achteraf berekenen als bekend werd hoe er gevlogen is. Maar word dat ook gedaan???
 
Nr: 4505
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-01 10:36
Plaats:
IP: gelogd
Voor de lange termijn groei en ontwikkeling van de luchtvaart en AF/KLM in Nederland:

Op de lange termijn zou het misschien goed zijn voor AF/KLM en daarmee ook Schiphol en Nederland als AF/KLM zou fuseren met een budget maatschappij in Europa en meer partnerships zou aangaan met budget maatschappijen die opereren op netwerk bestemmingen die vanaf Schiphol worden aangevlogen.
Budgetmaatschappijen krijgen een steeds groter aandeel van de markt en geven daarmee ook de meeste aansluit mogelijkheden en passagiers feed bij het opbouwen van een netwerk. Samengaan en een verdere consolidatie in de sector zijn voor AF/KLM op de lange termijn noodzakelijk.
Een deel van de netwerk bestemmingen op Schiphol zou dan eventueel zelfs kunnen verdwijnen,in ruil voor een groter volume op de overgebleven bestemmingen.
Organisatorisch gezien zou het een soort van dubbel spaak model worden. Een grote hub in het centrum (Schiphol+parijs) uitgebreid met locale hubs op de bestemmingen aan het einde van de spaken (dit zouden dan niet alleen samenwerkings verbanden met andere netwerkmaatschappijen zoals delta moeten zijn,maar op de lange termijn ook met lokale budget maatschappijen). Op de centrale hub komt dan ook een lokale hub te liggen. Voor de aanvoer van de lokale hub zou dan een fusie met een lokale budget maatschappij een optie kunnen zijn zoals bijvoorbeeld easy yet. Na de fusie zou de budget maatschappij zich dan volledig toeleggen op de binnenlandse europese markt en het intercontinentale verkeer hoofdzakelijk via de hub door AF/KLM laten afhandelen. De budget maatschappij kan dan ook deels wat hoger in de markt opereren met sommige vluchten en AF/KLM kan met sommige international vluchten wat lager in de markt gaan zitten. Na consolidatie in Europa (BA/lufthansa/AFklm allen met hun eigen budget partnerships en netwerken) kan dan uiteindelijk ook internationaal verder geconsolideert worden.
 
Nr: 4504
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-07-27 00:00
Plaats:
IP: gelogd
Bas heeft een tussentijdse rapportage gepubliceerd over de meldingen tijdens het sluiten van de polderbaan. Het is een erg intressante reportage,in de grafiek met het aantal melders sinds 2012 (enigsinds onduidelijk) kan je de toename zien van het aantal melders. Begonnen in 2017 en doorgezet in 2018.
In de lijst met melders per postcode is de stijging in oegstgeest en omstreken opmerkelijk,het aangepaste baangebruik zou daar in de nacht minder overlast moeten geven. Blijkbaar is de overlast ook op andere momenten en andere oorzaken groter geweest dan vorig jaar. (misschien bas ook bij meer mensen bekend nu)
Toch wel mooi dat bas deze reportage publiceert,de reportage zelf vind ik goed en uitgebreid. Voor de overlast helpt het niet maar als je dan ziet dat zoveel andere mensen er ook last van hebben en het melden dan geeft dat weer een beetje hoop.
 
Nr: 4503
Naam: Fons Tepe
Tijd: 2018-07-26 14:56
Plaats: Amstelveen
IP: gelogd
Was verrast in de Volkskrant van 30 juni te lezen dat de topman van Air France zich beklaagdeover het feit
dat zij liefst 400 miljoen meer luchthavenbelasting moeten betalen dan de KLM.Vandaar het belachelijk
hoge aantal overstappers op Schiphol. Overstappers die hier de boel dubbel vervuilen - zowel bij aankomst
als bij vertrek - en waarvan de bijdrage aan de Nederlandse economie op zijn zachts gezegd uiterst discutabel is. Dus moeten wij op Schiphol terug naar pakweg maximum 300.000 vliegbewegingen .En dat krijgen wij niet voor elkaar door pas over enige jaren de luchthavenbelasting te gaan verhogen; een belasting
die juist de Nederlanders treft in plaats van de overstappers. En daarom onrechtvaardig is en veel weerstand
zal opleveren. Dus luchthavenbelasting in etappes aanzienlijk verhogen.
 
Nr: 4502
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-07-20 15:15
Plaats:
IP: gelogd
Lekker genieten van het mooie weer met de hele dag die ongelooflijke klote herrie boven je hoofd. Schiphol en de politiek kan het allemaal geen F schelen. Komen weer met de nieuwste onzin berekening die aantoont dat herrie en dus overlast minder is geworden en dus meer vliegen. Meeste overlast is in de ochtend van 6-8 en dan vervolgens ook weer in de avond,net als iedereen thuis is.
 
Nr: 4501
Naam: Frank van den Kommer
Tijd: 2018-07-20 12:46
Plaats: Zaandam
IP: gelogd
Schiphol lijkt het Nachtverbod met voeten te treden! Hoe vaak ik de afgelopen maanden wel wakker ben geworden van opstijgende vliegtuigen, is niet meer te tellen.

Ik weet dat er een percentage overschreiding mag zijn, en dat is ook OK.
Maar nu is m.i. alle redelijkheid er af !

Ook 2 nachten een uur lang motorengeraas waargenomen zonder dat er een vliegtuig overkwam...
Motoren testen/onderhoud? Moet dat uitgerekend 's nachts om 2 uur in de hete zomer als iedereen ramen en deuren wijd open heeft ???
 
Nr: 4500
Naam: Janna
Tijd: 2018-07-02 18:31
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Op de tuin weer eens gek gemaakt! Over de hele dag, van 7.00 tot 18.00 uur 2 uur rust gehad... Het is ongehoord, onfatsoenlijk, ongelofelijk arrogant, onbeschoft...
Hoe lang moeten we nog leven onder de terreur van firma Schiphol?
Ik kan het niet meer...ik ben aan het eind van mijn Latijn..








 
Nr: 4499
Naam: Loes Eliasar
Tijd: 2018-06-30 13:44
Plaats: amsterdam
IP: gelogd
Wij hebben naar aanleiding van het plan een woontoren te gaan bouwen onder de Buitenveldertbaan, rand LIBvlak 4/Libvlak5 vragen neergelegd bij diverse instanties, het antwoord van de Onderzoeksraad voor de veiligheid spant de kroon.."Er hebben zich nog geen incidenten voorgedaan"..
 
Nr: 4498
Naam: Erik
Tijd: 2018-06-05 23:01
Plaats: Laren
IP: gelogd
Schiphol zit al boven de bovengrens. En nu moet NO-Nederland extra geteisterd worden met laagvliegers.
Oplossing 1: als CO2 een reëel probleem is en de vervuiler betaalt en de meest vervuilende industrie gaat ook belasting betalen: op dat moment is Schiphol direct al te groot.
Oplossing 2: in vorige eeuw begon men al plannen te maken voor luchthaven op Noordzee, maar overheid vond toen het berekenen van lawaai uit i.p.v. Meten. De plannen zijn nooit doorgerekend. nos.nl/nieuwsuur/artikel/2227965-luchthaven-op-zee-onrealistisch-onderzoek- is-nooit-voltooid.html gestopt door Schultz vanwege teveel onzekerheden in de ontwikkeling van de luchtvaart. Wat een visie heeft de overheid toch.
In Japan is de luchthaven Kansai, zuid van Osaka, op zee gebouwd omdat het land daar dichtbevolkt is. 1991 klaar. De zee is er wel diep!
En dan niet gaan demo-vliegen met een nieuw toestel met fluisternieuwe motor op onverwachte momenten, maar intussen steeds meer vliegverkeer lager laten overkomen om maar vast te wennen.
 
Nr: 4497
Naam: Janna
Tijd: 2018-06-04 09:25
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Ik denk dat het een illusie is te denken dat Schiphol ons ooit de waarheid gaat vertellen...ze hebben het vet achter de ellebogen! Wij zullen altijd
worden belazert en voorgelogen en erger...knettergek en ziek gemaakt..
 
Nr: 4496
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-06-03 17:48
Plaats:
IP: gelogd
Ook nu weer de aalsmeerbaan als eerste landingsbaan terwijl de kaagbaan wel beschikbaar is en met deze windrichting en kracht ook gewoon gebruikt kan worden. Vorig jaar voor het eerst meer landingen op de aalsmeerbaan als op de kaagbaan. Zolang ilt niet ingrijpt,overheid niks doet en vertegenwoordigers door blijven praten alsof er niets aan de hand is zal de lvnl en schiphol zich steeds meer vrijheden gaan permiteren om het gebruik van de luchthaven zo te regelen als hun het beste uitkomt. Elke sluip aanpassing die ongestraft blijft is weer een motivatie voor de volgende sluip aanpassing. Praktijk is nu dat bij landen de aalsmeerbaan de eerste prioriteit heeft en de kaagbaan de 2e,met veel onnodige en extra overlast tot gevolg.
 
Nr: 4495
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-05-25 23:39
Plaats:
IP: gelogd
Ook bas werkt mee aan de misleiding. Het inzetten van onderstaande combinatie wordt steeds minder vaak aangekondigt als afwijkend baangebruikt. Zodat we er al vast aan kunnen wennen. Wie of wat moet er worden ontzien en wat is de slinkse planning met het onnodig vermijden van de kaagbaan snachts? je zou er paranoide van worden.
 
Nr: 4494
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-05-25 23:36
Plaats:
IP: gelogd
Steeds vaker word de zwanenburgbaan gebruikt voor het landen snachts. Een baan zonder vaste naderings routes and zonder cda landingen. In principe zou deze baan snachts niet gebruikt moeten worden maar de excuses die Schiphol hiervoor heeft worden steeds lichter. Nu is ook rubber verwijderen op de preferente baan al een excuus. De zwanenburg baan geeft veel te veel overlast en wordt onnodig vaak snachts gebruikt. Ik vraag me oprecht af waarom maar in zo,n ongeveer 20% van de relevante gevallen gebruikt men nu deze baan, om het landen op de kaagbaan te vermijden. In plaats daarvan word nu ook de kaagbaan snachts gebruikt voor het starten naar het noord oosten,hetgeen ook bijzonder veel overlast geeft. Dit is absoluut niet de combinatie met de minste overlast en ik vraag mij oprecht af waarom Schiphol deze combinatie en de zwanenburg baan in het algemeen steeds meer snachts inzet.
Schiphol heeft alle vrijheid want de ilt doet helemaal niks,en ook de vertegenwoordigers stellen hier bij mijn weten geen vragen over.
 
Nr: 4493
Naam: Janna
Tijd: 2018-05-25 21:26
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Vandaag 2x 45 min. rust, daarmee moeten we het hier doen! De hele dag geraas..
Om knettergek te worden!
 
Nr: 4492
Naam: van Poelgeest
Tijd: 2018-05-23 00:46
Plaats: leiden
IP: gelogd
De rust is ver te zoeken, onophoudelijk in de zomer die bulderende herrie. Ben zo langzamerhand zenuwpatient aan het worden.! Er wordt gekraaid over gezond leven, alsof die klereherrie zo gezond is. Zelf vlieg ik nooit. Het moet stoppen met de uitbreiding van Schiphol! Doe nu maar oropax in, dan kan ik rustig in m,n tuin zitten. Maar het is toch van de zotte! Helen van Poelgeest
 
Nr: 4491
Naam: Janna
Tijd: 2018-05-21 09:52
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Weer om 6.15 wakker gemaakt door de firma Schiphol! En weer op deze fraaie dag ramen en deurendicht om de voortdurende rotherrie buiten te houden...Naar mijn tuin? Ook onmogelijk...nog meer herrie! Ik ben de wanhoop nabij...
 
Nr: 4490
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-05-18 09:04
Plaats:
IP: gelogd
En weer een dag waarop je om 7 uur gewekt word door het huilende en jankende geluid van de vliegende fijnstof bommen van de KLM.

 
Nr: 4489
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-05-13 09:15
Plaats:
IP: gelogd
reactie op artikel "de onafhankelijke feiten"


Economische noodzaak van het netwerk.

Dit wordt keer op keer beweerd maar er wordt nooit een onderbouwing gegeven,
Jammer dat men hier in mee gaat,zo verandert er nooit iets. Het netwerk is de oorzaak van heel veel onnodige overlast en het houd veel mogelijke verbeteringen tegen.
Ook zal het niet eenvoudig zijn een groot draagvlak te vinden voor het opgeven van onze Eigen binnenlandse vraag ten bate van vluchten die maar voor 20% door economisch intressante passagiers gebruikt worden. Dat idee is echt absurd om eerlijk te zijn.
Het netwerk moet ter discussie komen te staan,en dat gaat ook vanzelf gebeuren want het netwerk is door de groei van de sector op lange termijn onhoudbaar,
 
Nr: 4488
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-05-04 02:45
Plaats:
IP: gelogd
Minister moet einde maken aan gedoogsituatie"

Het word een keer gezegt en vervolgens verandert er niks. De gedoogsituatie blijft nog jaren bestaan. Ondertussen maakt men gewoon nieuwe afspraken aan de alderstafel om de schijn op te houden. Men kan die afspraken net zo goed niet maken want Schiphol hoeft zich er toch niet aan te houden. De vertegenwoordigers weigeren de realiteit te zien en blijven meedoen.
 
Nr: 4487
Naam: Petra Danckaarts
Tijd: 2018-05-03 13:06
Plaats: Weesp
IP: gelogd
Heel deprimerend al die vliegtuigen. Zo,n 500 per dag over je kop. In huis ervaar ik geen rust. Buitenshuis niet. De godganse dag door. Verachillende routea knalles over mij heen. In de natuur ervaar je geen rust. Alleen vliegtuig gebrom. Achter elkaar door. Dag in dag uit. Slapen moet met oordoppen in. Elke dag wordt ik wakker met oorpijn. In huis druunt het. Op mijn balkon kun je ze bijna aanraken. Mijn lievelingsnatuurgebieden , is niet te doen. Ze vliegen vanaf alle kanten en alle hoogtes. Ik heb een burnout. Zit in de ziektewet en moet rust hebben om te zorgen dat ik nu op mijn 40 ste niet helemaal wordt afgekeurd. De natuur valt niet meer te beleven. Vogels hoor ik bijna niet meer. De hele dag geraas over je kop. Chronisch rusttekort. IK WORDT HIER KNETTERGEK VAN EN INMIDDELS DUS AL DEPRESSIEF EN ZIE ZO HET LEVEN NIET MEER ZITTEN. EN DAT ALLEMAAL VOOR DE STOMME MENS DIE EEN LUXE VAKANTIE WILLEN VOOR EEN DUPPIE. BEDANKT JULLIE MAKEN MIJN LEVEN KAPOT..