Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Welkom in onze rubriek 'Schrijf!'

 

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u accoord met onze huisregels.
Wilt u een geldig e-mail adres opgeven, zodat wij in bijzondere situaties contact met u kunnen opnemen?

   
 Naam:
 Woonplaats:
 E-mail:
 Versleutel e-mail-adres (anti-spam):
  Website:
   
  Bericht: 
   
3000
help
 
   
   

  
Nr: 4568
Naam: anoniem1
Tijd: 2020-07-28 12:04
Plaats: nederland
IP: gelogd
Als er niet tussen de 25 en 50 miljard van de overheid naar afklm gaat in de komende 5-10 jaar gaat het bedrijf failiet. Voor de nederlandse overheid heb je het dan over een bedrag tussen de 10 en 20 miljard.
Het huidige steunpakket is toereikend tot uiterlijk eind 2021 en waarschijnlijk nog korter.
Dan moet de markt volledig hersteld zijn. Maar de verwachtingen zijn dat het 2025 of zelfs 2030 gaat worden.
Geen debat echter over toekomst luchtvaart. Grootste disruptie in de geschiedenis en men wil er geen debat over voeren.

Iedereen steekt kop in het zand en gaat door alsof er helemaal niks is veranderd. Het is opmerkelijk en surrealistisch om te zien. Om de geweldige uitspraak van Gommers aan te halen "blijkbaar heeft men daar goede ervaringen mee"

Discussie over luchtvaart nota en uitstoot is ook onzin nu,is ook onderdeel van de business as usuall aproach. Iedereen zit nog vast in het patroon van de afgelopen 10-20 jaar,zowel het kabinet als de millieu beweging. De realiteit word ontkend,de omslag is te groot om mee te dealen en iedereen zit in de ontkennings fase.

Voor de toekomstige economische en sociale ontwikkeling van nederland is dit desastreus,als je niet uitgaat van de realiteit. Enorme misallocatie,wedden op het verkeerde paard.
Juist nu moet je de omslag maken want nu zijn er de grootste kansen. Steek het geld maar in een ander koninklijk bedrijf als dat zo nodig moet,een bedrijf dat beter gepositioneerd is voor de komende 10 jaar.
De traagheid van het regentensysteem,dat nooit in een echt vrije markt heeft hoeven concureren omdat men alles via de overheid zo kon regelen dat het wel gunstig uit zou pakken (zie bijvoorbeeld transitie naar gasvrij en biokerosine maar er zijn veel meer voorbeelden zoals ook de woningmarkt) ,het gaat nu aan zijn eigen succes van de afgelopen decenia ten onder omdat men helemaal vast zit in het patroon.
Je hoeft niet bij mckinsey gewerkt te hebben om aan te zien komen dat dit niet gaat werken en enorme negatieve gevolgen gaat hebben,ook voor deze belangen zelf. De disruptie is simpelweg te groot.
Als men nederland voor de toekomst welvarend wil houden dan moet men nu de omslag maken maar de invloed van de lobbys van de gevestigde belangen is veel te groot en de mensen aan de top die missen ook het echte inzicht.
Misschien dat sommige het zien,maar dan nog,ook de individuen die het wel zien en op de juiste positie zitten die kunnen het proces niet stoppen.
Het is de mensen niet te verwijten,het is zoals de wereld en de mens in elkaar zit.

Probeer de realiteit en de toekomst te zien zou ik willen zeggen tegen deze belangen. En doet men het niet voor nederland,doe het dan voor uzelf! Kijk vooruit, niet 1 of 2 jaar maar 50 of 100 jaar.
En dat zeg ik met oprecht de beste bedoelingen. Ook ik ben nederlander en houd van nederland.
 
Nr: 4567
Naam: Janna
Tijd: 2020-07-20 10:03
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Ja hoor, Schiphol gaat weer helemaal los! Weer aanhoudende herrie deze morgen.
En nee, er wordt niets geleerd van de crisis waarin we ons bevinden.
Ze hebben het voor elkaar, ik ben weggejaagd uit Amsterdam en ga verhuizen naar een dorp boven Alkmaar. Met pijn in het hart, na 60 jaar hier gewoond te hebben.
Bedankt Schiphol!!!!
 
Nr: 4566
Naam: Rademakers v. Eck
Tijd: 2020-07-18 12:43
Plaats: Gouda
Website: klik hier
IP: gelogd
Is.
De laatste dagen is er grote overlast door vliegtuigen. Iedere minuut een vliegtuig boven je hoofd, daar wordt je beroerd van. Waarom wordt er geen rekening met de bewoners gehouden en, hebben we dan helemaal niets geleerd van de corona tijd.
Als we op deze manier door gaan, krijgen heel veel mensen klachten. Dat is toch te gek door woorden. Ik vind het echt misdadig.
 
Nr: 4565
Naam: Cora
Tijd: 2020-07-12 10:39
Plaats: Den Haag
Website: klik hier
IP: gelogd
De Luchtvaartnota gefileerd

youtube.com/watch?v=gUL7ZFA743A
 
Nr: 4564
Naam: Janna
Tijd: 2020-06-21 09:53
Plaats:
IP: gelogd
De rust is weer voorbij...helaas.
De KLM gooit de hele vloot de lucht in vanmorgen.
Alle herrie van de brullende motoren wordt door de wind deze kant op geblazen...elke minuut!
 
Nr: 4563
Naam: Janna
Tijd: 2020-05-25 10:13
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Vanuit mijn raam zie ik grote bakken landen...het zijn cargo toestellen.
Vertrekken doen ze vaak tussen 23.00 en 0.00....ben ik heel blij mee natuurlijk😠😠
 
Nr: 4562
Naam: Arnaud Bovy
Tijd: 2020-05-19 15:15
Plaats: Wageningen
IP: gelogd
Beste redactie,
Hoewel het aantal vluchten boven NL enorm is afgenomen heb ik stellig de indruk dat de info “vluchten over mijn postcode” veel minder vluchten aangeeft dan er in werkelijkheid zijn. Met name zie ik dat een aantal vluchten rond de nacht niet worden “meegeteld”. Dit geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid.
 
Nr: 4561
Naam: Hanneke Tonkens
Tijd: 2020-05-18 04:26
Plaats: Westzaan
IP: gelogd
Het is inderdaad verraderlijk. Er vliegt amper iets overdag, maar snachts zijn de nachtvluchten landend op de Polderbaan of soms Kaagbaan er gewoon. M.n. maandagnacht heb ik gemerkt.
Hanneke
 
Nr: 4560
Naam: Angela
Tijd: 2020-05-03 09:55
Plaats: lLimmen
IP: gelogd
Ik snap er niets van: vannacht om 04.00 uur wakker door vliegtuigen. Ze komen gewoon overal vandaan: Shanghai, Hong Kong, Houston, Atlanta. Wij moeten thuisblijven, horeca mag niets, OV is voor mensen met vitale beroepen. Wie vliegt er nog (nachts) ?
 
Nr: 4559
Naam: anoniem1
Tijd: 2020-04-15 20:31
Plaats: nederland
IP: gelogd
Misschien wat meer berichten plaatsen over de positieve gevolgen van het minder vliegen op deze site al is dat niet aan mij.

Zijn een hoop berichten in de media de laatste tijd over de positieve effecten van het minder vliegen zoals bijvoorbeeld de enorme afname in vervuiling en de veel heldere luchten maar ik heb er tot mijn teleurstelling nog geen enkele op deze site gezien.
 
Nr: 4558
Naam: Jan
Tijd: 2020-04-11 23:14
Plaats:
IP: gelogd
Op 3august 2018 schreef ik al wat het vliegverkeer doet.
Ga savonds maar eens de deur uit. Inderdaad in Baarn ruikt het dagelijks naar boslucht. Plus de lucht is ovetdag en snachys nog nooit zo helder geweest. Vingertje wijzen naar boeren 2019 is onterecht. Bewijs is er nu dat de vliegtuigindustrie zo snel mogelijk schone motoren maaky plus geruislozer.
Mooiste zou zijn met KLM voorop losgrweekt van dat armoedige Airfrance.
 
Nr: 4557
Naam: P.E.B.
Tijd: 2020-03-05 14:29
Plaats: Abbenes
IP: gelogd
Wat een terreurorganisatie, die Schipholgroup en de grootste aandeelhouder de overheid.
Dag en nacht vlieghinder; 's nachts zware cargo-vluchten en vliegtuigen met vertraging, die 's nachts op de Kaagbaan (alle andere banen ook natuurlijk) alsnog opstijgen of landen. Decibel meldingen van zelfs 87 dB (10 km of verder van de luchthaven). Het continue brommen en zoemen, zorgt voor pijn in de oren (deze raken overbelast, zelfs van de sterk afgezwakte geluiden van vliegtuigen binnenshuis). Overdag vliegt er bijna een onafgebroken stoet vliegtuigen over.
De meest lawaaierige vliegtuigen zijn meestal van KLM zelf. Het kiezen van routes over de kleine dorpen, waar men eigenlijk makkelijk omheen kan vliegen. De onbegrijpelijkheid van Geluidsterreur voor een zeer kleine nettowinst voor KLM en een verlies per vliegbeweging voor de Schipholgroup, die zijn winst schijnbaar ergens anders vandaan haalt.
Hoe is het mogelijk dat zoveel mensen moeten boeten voor een relatief kleine groep mensen die er beter van wordt. Ik ken genoeg mensen, die het vlieglawaai zo beu zijn...
Hoe is het mogelijk dat er meer dan een half miljoen vliegbewegingen door Schiphol mag worden gemaakt, terwijl er maar 17 miljoen mensen in Nederland wonen. Voor wie worden deze bewegingen eigenlijk gemaakt. Voor mensen die buiten Nederland wonen? Voor mensen die zeer veelvuldig vliegen?
Vliegtuigbanen, die zijn aangelegd om andere banen te ontlasten, terwijl alle banen en dus de nieuwe vrijwel continue worden gebruikt. Er wordt helemaal niets ontlast.
Schiphol is 1 grote leugen, die mensen kapot maakt!!
 
Nr: 4556
Naam: M.A van Hout
Tijd: 2020-02-07 19:12
Plaats:
IP: gelogd
Vandaag had de minister in Aalsmeer moeten zijn! 255 vliegtuigen tot nu toe!
En alle 255 heb ik met veel herrie horen vertrekken in Osdorp...genieten hoor!
(cynisch, hè).
 
Nr: 4555
Naam: de geus
Tijd: 2019-10-23 00:43
Plaats: leiden
IP: gelogd


We appreciate that noise created at night can cause greater disturbance to people. It is generally quieter at night and the majority of people are trying to sleep. Also, night noise may seem worse in the summer when people are more likely to sleep with windows open.

There is no formal ban on night flights at Heathrow but since the 1960s, the Government has placed restrictions on them. Heathrow has some of the strictest restrictions of any hub airport in Europe in terms of movements permitted between 11:30pm and 6:00am. Heathrow is restricted to 5,800 take-offs and landings a year during these times.

Around 80% of the night flights at Heathrow are between 4:30am and 6:00am, with on average around 16 aircraft scheduled to arrive each day between these hours. Heathrow also has a voluntary ban in place that prevents flights from landing before 4:30am. There is also a night quota limit, which caps the amount of noise the airport can make at night.
Why do we have night flights?

Night flights are an important part of operations at airports around the world. The time differences in an inter-connected global transport system mean that it is difficult to avoid flights at night and early in the morning. An early morning arrival means a full day’s business can take place for some passengers while others may transfer onto a connecting flight at Heathrow.

Transfer passengers play an important role in maintaining the range and frequency of destinations served by Heathrow by feeding other flights. Independent studies have shown that night flights make a significant contribution to the UK economy.
Night flight restrictions

Restrictions on night flights have been in place at Heathrow since 1962 and the structure of the current night flying restrictions at Heathrow has been in place since October 2017. The night flight restrictions are part of the Government defined noise measures under the Civil Aviation Act 1982.

Overview of restrictions:

There are two time periods: 11:00pm–7:00am and 11:30pm–6:00am both with restrictions on certain types of aircraft;
The more restrictive period (11:30pm–6:00am) is known as the Night Quota Period (NQP) and has limits on the number of movements which are set by the DfT. The limits are set on a seasonal basis: summer and winter;/li>
Heathrow is currently limited to 5,800 night flights a year: 3,250 in the summer season and 2,550 in the winter season;
Heathrow is also permitted to carry over up to 10% of the ‘left over’ movements from summer to winter, which means the winter season limits vary more than the summer limits. The summer season is defined using British Summer Time. Heathrow is not permitted to accumulate the carry-over from one year to the next.

What time do flights currently operate during the night at Heathrow?

At Heathrow we do not have any scheduled departures between 10:50pm and 6:00am or scheduled arriv
 
Nr: 4554
Naam: B. van Marlen
Tijd: 2019-10-04 12:08
Plaats: Uitgeest
Website: klik hier
IP: gelogd
Let op bij plaatsen van mijn cursus dat er goed onderscheid wordt gemaakt tussen mijn inleidende opmerkingen en de eigenlijke les, die zgn. gericht is aan voorstanders, opdat de lezer deze mentale switch kan maken. Dit kan door het kopje: 'Les X - Onderwerp' ertussen te zetten. Alvast bedankt!
 
Nr: 4553
Naam: j.w.hoegen
Tijd: 2019-09-14 13:22
Plaats: castricum
IP: gelogd
wij horen dat het vrijwel alleen klm- vliegtuigen betreft .
en dan soms op 400-600 meter hoogte .
 
Nr: 4552
Naam: Jan
Tijd: 2019-09-12 09:53
Plaats: Oldemarkt
IP: gelogd



Nog nooit gehad, maar de laatste jaren worden wij ook gek van vliegtuigen van en naar schiphol. Ook hier vliegen ze veel lager en dat op 100 km. van schiphol. Door het vliegverkeer zit nu al een groot deel van Nederland in de herrie en het fijnstof en dus mag Lelystad zeker niet los en moet de groei van schiphol niet doorgaan. De regering heeft de plicht om voor een goede en gezonde leefomgeving te zorgen !



 
Nr: 4551
Naam: Orbit
Tijd: 2019-09-06 11:14
Plaats: Den haag
Website: klik hier
IP: gelogd
Beste belanghebbenden.
De waarheid omtrent luchtvaart bevindt zich in een impasse. We zijn GELAND en staan stil. Tijd om OP TE STIJGEN. De verlamming licht veel genuanceerder. Daarom heeft Orbit een groot regieonderzoek uitgevoerd.
De uitkomsten zijn verrassend!

Daarom brengen wij samen met jullie een beweging op gang. Wilt u weten waarom van elke belastingeuro minder dan evenredige opbrengsten ontstaan
Steun onze luchtvaartcampagne.

Orbitbv.nl

Luchtvaarcampagne.nl
 
Nr: 4550
Naam: V.O.S.
Tijd: 2019-09-03 18:06
Plaats:
IP: gelogd
Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

De Polderbaan............. is in 16 jaar uitgegroeid tot een ware plaag voor de westelijke zijde van Shithol.
Onder valse voorwendselen aangelegd, inmiddels vervloekt en heeft de naam Kolderbaan gekregen.
Deze zogenaamde milieubaan is verworden tot een hel voor dorpen zoals Uitgeest en omstreken.
Ja, ook wij worden regelmatig aan de rand van de beginnende ochtend wakker gebulderd door met name de enorme klere herrie veroorzakende 747's van........... jawel, o.a. de KLM en Cargo vrachten.
Gierende bochten maken boven het dorp is de gewoonste zaak van de wereld in de belevenis van die vliegende cowboy's.
Op een krappe 900 meter maakt het geen ene malle moer uit v.w.b. de exorbitante herrie die de meeste toestellen produceren. Het is stiller op straat in de nacht, dus die 300 meter hoger dan overdag, maakt helemaal niets uit.
Het is ronduit asociaal dat een regering die de plicht heeft (artikel 21 van de Nederlandse grondwet) om voor haar burgers te zorgen, hier al decennia mee wegkomt.
Daarom dient de belangenverstrengeling tussen de Nederlandse Staat en de Shithol-group ontbonden te worden!
Belangenverstrengeling is een strafbaar feit.
Maar wat verwacht je nog in een narcotica-staat?


 
Nr: 4549
Naam: Hanneke Tonkens
Tijd: 2019-09-03 07:44
Plaats: Westzaan
IP: gelogd
Polderbaan landen vannacht ( sorry als dit een herhaling is, maar ik zie mijn net verstuurde bericht niet vermeld) 3.45 4.33 4.55 4.57. 4.59. 5.015.11 5.27 en daarna elke minuut, niet meer geslapen daarna, slaap altijd met mijn raam dicht woont westelijk van Zaandam.
Mag dit, zijn het zulke zware vliegtuigen help me hebben jullie ook die last gehad. Het is niet altijd dat ik wakker wordt. Erg als je niet meer kan slapen daarna en nog de hele dag een kalme en rustige zuster moet zijn....
 
Nr: 4548
Naam: Charlotte
Tijd: 2019-08-23 01:46
Plaats: Castricum
IP: gelogd
Derde nacht dat ik wakker lig en om 7.00 uur gaat de wekker weer. Tussen 2.00 en 4.00 even iets rustiger afgelopen 2 nachten, daarna begint het weer. Wordt er een beetje moedeloos van.
 
Nr: 4547
Naam: M.A van Hout
Tijd: 2019-07-17 22:53
Plaats:
IP: gelogd
Snappen we het nog?? Wegen mogen niet verbreed worden ivm CO2 uitstoot en Schiphol mag uitbreiden? Schiet mij maar lek! Idiotie ten top.
 
Nr: 4546
Naam: HM Biesmans
Tijd: 2019-07-15 18:09
Plaats: Bunde
IP: gelogd
De vertrekroute van de vliegtuigen gaat meestal direct boven het kindcentrum in meerssen.
Als er iets fout gaat met een vliegtuig is de ramp niet te overzien.
We zijn de Bijlmerramp bij Schiphol en lockerbie in Engeland zeker vergeten.
Meerssen zal dan een spookstad worden !!!
W.g. HM Biesmans Bunde
 
Nr: 4545
Naam: Roland
Tijd: 2019-07-09 23:15
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Eehm - hoop dat deze site niet alleen voor Castricum is - sterkte met alles 😅!
 
Nr: 4544
Naam: Roland
Tijd: 2019-07-09 23:10
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Volgens mij is vandaag weer een nieuw hoogtepunt bereikt in de brutaliteit waarmee onze
"Nationale Trots" zijn omwonenden bejegent. Ik woon in Amsterdam Nieuw West op een plek waar
de vliegroutes van 36C naar het noorden overheen gaan, maar dit heb ik niet eerder meegemaakt...
het begon om 7h 's ochtends en het eindigde om 22.00h (alweer 14 dagen op rij), op zich niet zo uitzonderlijk, maar er zat niet meer dan 3h rust tussen! Meer dan 300 (startende) vliegtuigen, waarvan
meer dan 80% lager dan 750m.... Continu pokkenherrie van het fijnste soort.
Ja hoor - er zijn gebieden waar het erger is, maar die zijn uitdrukkelijk niet aangewezen als woongebieden, of ben ik gek...? Het gáát hier maar door op het moment, in een week dat de minister zei dat Schiphol
groei moet verdienen...
Wat een waanzin! Probeer al lang contact te krijgen met de gemeente Amsterdam, no chance, emails gestuurd naar Den Haag met TOTAAL nietszeggende antwoorden, zelfs van de "milieu/groene partijen. Waar kan ik nog terecht?
Bezoekbas is een lachertje, de politie neemt het niet eens in behandeling (lees even de Arbo-wet over 11h herrie met meer dan 70dB...), het is allemaal één grote leugen. Het meest kwaad kan ik me nog maken over de besluiten die "namens de bewoners" zijn genomen - met ons is nog NOOIT ÉÉN WOORD gepraat! Als een van de meest getroffen gezinnen....
Als jullie nog tips hebben waar wij terecht kunnen - graag!