Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Welkom in onze rubriek 'Schrijf!'

 

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u accoord met onze huisregels.
Wilt u een geldig e-mail adres opgeven, zodat wij in bijzondere situaties contact met u kunnen opnemen?

   
 Naam:
 Woonplaats:
 E-mail:
 Versleutel e-mail-adres (anti-spam):
  Website:
   
  Bericht: 
   
3000
help
 
   
   

  
Nr: 4441
Naam: Erna Wigman
Tijd: 2017-11-14 20:58
Plaats: Hillegom
IP: gelogd
Wij wonen bijna 15 jaar in Hillegom en hebben nog nooit zo'n last van vliegtuigen gehad als afgelopen zomer. Soms is vroeg gaan slapen niet eens mogelijk want dan wordt het pas tegen 23:00 uur rustig. Terwijl wij wel al om 06:00 uur op moeten. Dit verstoort sinds een paar maanden wel ons woonplezier.
Ik hou mijn hart vast voor de komende zomer. Hoop dat we dan, net als voorgaande jaren van onze tuin kunnen genieten!!!! Waar kun je straks in Nederland nog heen voor de rust?
 
Nr: 4440
Naam: anoniem
Tijd: 2017-11-14 20:46
Plaats:
IP: gelogd
Milieu defensie weer naar de rechter om de luchtkwaliteit. Het blijft knap hoe de luchtvaart sector als een van de grootste vervuilers buiten dit dossier weet te blijven. De luchtkwaliteit wordt dan ook berekend,op basis van gegevens. Weet niet of de luchtvaart hierin wordt meegenomen maar mocht dat het geval zijn dan zal ook dat wel weer zijn op basis van foutieve aannames. Het met gas dicht vliegen werkt dan in heel veel soorten berekeningen door.
 
Nr: 4439
Naam: Merijn Hugens
Tijd: 2017-11-13 14:02
Plaats: Schiedam
Website: klik hier
IP: gelogd
Ik signaleer al geruime tijd grote veranderingen in vliegbewegingen en aantal vluchten. Wat mij het meest verontrust is dat als de dag begint met zon en een blauwe lucht. Vanaf het moment dat er grote aantallen vliegtuigen voorbij komen (die overigens niet eens staan aangegeven op Flight tracker), soms zijn er negen of meer tegelijkertijd in de lucht te zien. Vervolgens zie ik de lucht langzaam veranderen in een grijswitte sluierbewolking. Als dit het resultaat is van condensatiesporen en fijnstof zou ik die toch graag een keer onderzocht hebben, want dat ziet er niet gezond uit. Ik heb het KNMI, RIVM, Rijksoverheid, Milieudienst, KLPD, Schiphol, Den Haag ( Politieke Betrokkenen) er al naar gevraagd, maar een duidelijk antwoord krijg ik niet. Wat mijn vraagtekens alleen maar doet toenemen. Ik heb een zoon die aan topsport doet en ik maak me zorgen om zijn gezondheid en of hij met een stofkap op moet gaan trainen. Volgens mij een normale vraag met een simpel antwoord, maar iedereen verwijst me door naar de volgende instantie. Ik leg inmiddels sinds een maand alles vast met time lapse fotografie, zodat mochten er in de toekomst ontwikkelingen zijn die uitwijzen dat deze "vliegtuiguitlaatgassen" onverhoopt toch zeer schadelijk voor de gezondheid blijken te zijn, ik in ieder geval als burger aan mijn "meldplicht" heb voldaan.
Met vriendelijke groet Merijn.
 
Nr: 4438
Naam: J.S. Leene
Tijd: 2017-11-08 23:04
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Vanmiddag een wandeling van ca. 3 uur gemaakt in de Kennemerduinen, tussen Santpoort-Zuid, het strand bij Parnassia/Bloemendaal en Overveen. Het is werkelijk geen moment stil geweest door het continue vliegtuiggeraas. Je kan als het ware het luchtruimschema tot op de minuut volgen, net voordat het ene vliegtuig voorbij is komt het volgende gebulder er al weer aan. Het is een schizofrene ervaring: zo'n uitgestrekt gebied met prachtige, ongerepte natuur en dan dat constante brutale, indringende en onheilspellende geluid. Alsof je wandelt in het paradijs met achtergrondmuzak uit de onderwereld. In films betekent dat dat er iets ergs staat te gebeuren. Ik probeer me niet te erg op te winden, ik kom tenslotte om te onspannen, maar het is zó ongelooflijk zonde. OK, dit is Nederland, een klein en overbevolkt land. Maar dat het in een natuurgebied nog geen seconde achter elkaar stil kan zijn, dat vind ik echt diep treurig.
 
Nr: 4437
Naam: anoniem
Tijd: 2017-11-08 16:12
Plaats:
IP: gelogd
Herindeling luchtruim:

De herindeling van het luchtruim is de laatste tijd regelmatig in het nieuws. Het belangrijkste onderdeel hiervan is de verplaatsing van het militaire luchtruim in zuid oost Nederland naar een nieuw gebied in noord oost Nederland en duitsland. De rede dat dit zo lang duurt en niet sneller kan is dat dit samen met duitsland gerealiseerd moet worden en daar zijn volgens mij al afspraken over gemaakt. Aan de datum van 2023 zal denk ik weinig kunnen veranderen.

Er zijn bewoners die hier positieve effecten van verwachten maar ik wil hier toch voor waarschuwen.
De totale overlast zal met de herindeling van het luchtruim zeker gaan toenemen, al zijn er ook bewoners zijn die er voordeel van zullen hebben. Uiteindelijk is het doel om meer uitvlieg routes te realiseren en ook om de uitvliegroutes minder vast te maken. Sneller rechtstreeks koers naar de eindbestemming. Uiteindelijk zal dit gaan inhouden dat er veel meer over woonkernen gevlogen gaat worden.

De gevolgen van het minder vast worden van de routes zijn nu al gedeeltelijk te zien,met name op zondag wordt er "vrij" gevlogen en vliegt men al vroegtijdig ver buiten de officiele uitvliegroutes.
Hoed u voor al te hoge verwachtingen van de herindeling luchtruim,het totale effect op de overlast zal zeker negatief zijn.
 
Nr: 4436
Naam: anoniem
Tijd: 2017-11-08 11:14
Plaats:
IP: gelogd
landend verkeer op de aalsmeer baan vandaag zit bij huizen al onder de 1500 meter. En dan is er nog zon 80 kilometer te gaan. Volgens Schiphol allemaal zonder geluid en met gas dicht.
waneer krijgen wij nu eindelijk cda landingen? en waneer wordt de overlast voor schiphol nu eens correct berekend met de juiste aannames (heb de hoop op het wetenschappelijke meten al opgegeven)
cda landingen zouden er een paar jaar geleden al zijn.
Bewoners vertgenwoordiers maak u alstublieft hard voor verbeteringen die redelijkerwijze een grote verbetering kunnen geven. Probeer actief verbeteringen voor elkaar te krijgen en niet alleen de toename van overlast te minimaliseren.
 
Nr: 4435
Naam: Inge
Tijd: 2017-11-05 10:38
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Beste allen, ik herken mij in enkele berichten hieronder die melden dat de overlast sinds begin oktober plots enorm is toegenomen. Ik woon tegen het centrum van Amsterdam en had nooit last van vliegtuiglawaai - uitzonderingen op stormachtige dagen daargelaten. Maar sinds een maand is er dagelijks m.n. in ochtend en avond flinke herrie. Ik ben begonnen met melden bij BAS, maar er is me nog niet duidelijk geworden hoe het komt.
 
Nr: 4434
Naam: Lies
Tijd: 2017-10-29 20:02
Plaats: amsterdam
IP: gelogd
Beste mensen,
Er gebeurt veel op Twitter dezer dagen rondom #Lelystadairport, verlengstuk van Schiphol, #Schiphollen en @Reddeveluwe. Ik mis de inbreng van vlieghinder op Twitter. Tijd om alle zeilen bij te zetten in onze strijd voor een leefbare woonomgeving, schone lucht en stilte! Laten we de krachten bundelen.
Tot Twitters, zegt het voort!
 
Nr: 4433
Naam: Wiarda
Tijd: 2017-10-22 19:53
Plaats: Amsterdan
IP: gelogd
Goedenavond,
Ik woon in Nieuw Sloten. Z W Amsterdam.
Een Grote woonwijk die:
1. geen geluidswal heeft langs de A4 (drukste weg van NL)
en 2. waar het aantal opstijgende, landende en overvliegende vliegtuigen van en naar Schiphol de laatste 10 jaar dramatisch is gestegen. Dusdanig dat ik nauwelijks nog rustig in mijn tuin kan zitten.
Het lawaai en het aantal overvliegende machines is een drama geworden hier .
Het lijkt wel alsof Nieuw Sloten, in de ogen van de Overheid, niet bestaat.
 
Nr: 4432
Naam: J.C. Boschma
Tijd: 2017-10-21 11:36
Plaats:
IP: gelogd
Hallo,

Ik woon in Middenbeemster. Middenbeemster ligt op de aanvliegroute van de polderbaan.
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar sinds anderhalf/2 weken vliegen (een aantal) vliegtuigen veel lager dan dat we normaal gewend zijn met de daaraan gekoppelde geluidsoverlast.
Hoort dit ook bij het gemanipuleerd??
 
Nr: 4431
Naam: Anton
Tijd: 2017-10-21 10:25
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Wat mij verbaast in de discussie en de aangedragen argumenten omtrent de uitbreiding van Schiphol, is dat het vrijwel altijd gaat over de geluidshinder. Maar de afgelopen tijd is daar een belangrijk argument bijgekomen, namelijk dat van de ultra-fijnstof. Die is extreem hoog rondom Schiphol. Gaat de groei door, dan wordt de omgeving nog meer dan nu al het geval is een proeftuin voor het testen van de gezondheidseffecten van dit ultra-fijnstof.
 
Nr: 4430
Naam: gert
Tijd: 2017-10-17 21:39
Plaats:
IP: gelogd
@ Ron: bij mij is bezoekbas.nl normaal op te roepen.
 
Nr: 4429
Naam: Ron
Tijd: 2017-10-14 09:45
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Klopt het dat de website van BAS niet goed bereikbaar is. Ik zie al weken niets anders dan de kop met het menu, maar een klacht registreren is dus niet mogelijk.
 
Nr: 4428
Naam: anoniem
Tijd: 2017-10-12 10:23
Plaats:
IP: gelogd
Dit is misschien niet de juiste website ervoor maar wil dit toch vast stellen en als post verwijdert wordt kan ik dat begrijpen.

Wat de politiek de afgelopen jaren en nu aan het doen is is echt schandalig. Eerst worden er enorme bezuinigingen doorgevoerd onder leiding van pvda en vvd, zogenaamd om het land te redden. Nog tijdens de rit onstaat er een enorm begrotings overschot en de economie draait goed. Vervolgens nog geen 4 jaar later word al dit geld voor het grootste deel terug gegeven aan de top 10% of zelfs nog kleiner.
Hieruit blijkt dat de politiek in Nederland absoluut niet meer functioneert,men werkt niet voor de bevolking en hen die op hen stemmen maar voor de lobby van het bedrijfsleven en de top van de samenleving. De bevolking is hier niet tevreden mee gezien het grote verlies voor het huidige cabinet en het lage vertrouwen in het nieuwe cabinet.

Het meest absurde voorbeeld hiervan zijn de plannen voor de ouderen zorg. 2 miljard naar verpleeghuizen en niks naar thuis zorg. Vroeg me af waarom maar begrijp dit nu ook. Verpleeghuizen zijn vaak commercieel en het bedrijfsleven verdient daar geld aan de ouderen,die krijgen er dus 2 miljard bij. Maar de thuiszorg, die de kwaliteit van leven voor de ouderen daadwerkelijk enorm verbeterd door ze in staat te stellen veel langer thuis te wonen die krijgen er helemaal niks bij. Dat is toch werkelijk absurd en alleen gericht op nog meer verdienen voor de commerciele instellingen ten nadele van de kwaliteit van leven van de ouderen, echt absurd.
Dan ook nog afschaffing dividend belasting,verlaging venootschaps belasting en verlaging top tarief, hetgeen allemaal vooral ten goede komt aan een zeer kleine bovenlaag. De zeer rijken hebben voordeel van al die 3 belasting verlagingen. Maar dan gaat wel de btw op dagelijkse boodschappen omhoog, hetgeen een groot deel van de mensen erg hard raakt terwijl die er vrijwel niet voor worden gecompenseerd.

Het is echt een schandelijk regeer akkoord,zeker na de harde bezuinigingen van de afgelopen 4 jaren. Plan ouderen zorg is ronduit absurd en niets dan een graai partij voor de commerciele partijen in de sector.
 
Nr: 4427
Naam: C. Meuwese
Tijd: 2017-10-08 21:00
Plaats: Huizen
IP: gelogd
Normaal in Huizen geen overlast. Vandaag de hele dag luidruchtig overvliegende vliegtuigen. Op zondag om 07.30 wakker geworden van dalend vliegtuig met loeiende motor. Op paar rustpauzes na de gehele dag herrie, nu om 22.00 uur nog steeds. En ik woon niet dichtbij Schiphol!!!
 
Nr: 4426
Naam: anoniem
Tijd: 2017-10-08 18:49
Plaats:
IP: gelogd
Hmm dat is een goed idee denk ik,bedankt voor de suggestie!

3e kwartaal reportage is uit,3 oktober al maar ik zie hem nu op de website van bas.

aalsmeerbaan:+107% melders
buitenveldertbaan:+30% melders
kaagbaan:+9% melders (deze baan is 3 maanden dicht geweest)
polderbaan:+49% melders
zwanenburgbaan: +26% melders
 
Nr: 4425
Naam: wim van der have
Tijd: 2017-10-06 09:18
Plaats: emmeloord
Website: klik hier
IP: gelogd
beste mensen,
de overheid heeft van een praktisch probeem een theoretisch probleem gemaakt en trekt jullie op hun veld waar ze het altijd kunnen winnen. Oplossing: laat jullie niet op het theoretische veld trekken maar blijf praktisch: neem de arbo wetgeving omtrent lawaai op het werk als uitgangspunt en blijf daar. De overheid kan moeilijk de ARBO wetgeving op de schop nemen. veel success, Wim
 
Nr: 4424
Naam: anoniem
Tijd: 2017-09-28 12:30
Plaats:
IP: gelogd

Nederlander betaalt hoofdprijs voor vlucht naar New York

Vluchten naar de VS zijn in Nederland veel duurder dan in andere Europese landen. Het verschil kan oplopen tot meer dan 200 euro. Oorzaak: Schiphol houdt de deur dicht voor prijsvechters.

De goedkoopste retourvlucht tussen Schiphol en New York kostte gisteren 398 euro, blijkt uit een analyse van vergelijkingssite Skyscanner. Tussen Dublin en New York kostte zo’n reis 234 euro, vanaf Stockholm 286 euro en vanaf Kopenhagen 300 euro. Het gaat in alle gevallen om directe vluchten in november of december. Een week geleden was het prijsverschil nog groter. Toen kostte het meest voordelige retourtje vanaf Amsterdam 475 euro, bijna het dubbele van een retourtje vanaf Dublin (244 euro) of Stockholm (272 euro)..

Dat Nederlandse reizigers meer moeten betalen, komt volgens experts omdat er op Schiphol geen ruimte is voor intercontinentale prijsvechters als Norwegian Air en WOW Air. Die zijn in toenemende mate actief tussen Europa en de VS. ,,Maar als maatschappijen nu een aanvraag doen voor start- en landingsrechten, krijgen ze nee te horen”, zegt luchtvaartspecialist Rogier Lieshout van onderzoeksbureau SEO.


Startplekken


Schiphol bereikte dit jaar het maximum van 500.000 toegestane vluchtbewegingen per jaar. De komende drie jaar is dat plafond nog van kracht. Nieuwkomers moeten dus veel geduld hebben. ,,Startplekken zijn een probleem op Schiphol”, zegt een woordvoerder van het IJslandse WOW Air. ,,Dat kan ons en andere maatschappijen beletten om goedkope langeafstandsvluchten uit te voeren.”


De extreme schaarste op Schiphol is nadelig voor de Nederlandse consument, zegt Lieshout. ,,Daardoor zijn de prijzen hoger. Voor de welvaart is dat niet gunstig. En ook niet voor de aantrekkelijkheid van Nederland als vestigingsplaats.” Schiphol maakt zich niet veel zorgen over de concurrentiepositie. ,,Onze kracht zit in het rijke netwerk van bestemmingen.”


 
Nr: 4423
Naam: Marianne
Tijd: 2017-09-27 08:52
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Den prijsvechters aanpakken lijkt mij een goed begin. Is het niet van de zotte dat je voor pakweg 50,- Euro een retour kunt boeken??
 
Nr: 4422
Naam: An Oniem
Tijd: 2017-09-24 22:53
Plaats: amsterdam
Website: klik hier
IP: gelogd
Gisteren in De Volkskrant - zie link - volksverlakkerij door Schiphol en consorten, www.volkskrant.nl/economie/te-deskundig-voor-schiphol~a736567/amp
 
Nr: 4421
Naam: An Oniem
Tijd: 2017-09-23 12:38
Plaats:
Website: klik hier
IP: gelogd
De luchtvaartsector kan en mag niet langer buiten schot blijven. Teken daarom ook deze petitie svp zie link
luchtvaartinklimaatwet.petities.nl
 
Nr: 4420
Naam: anoniem
Tijd: 2017-09-22 17:12
Plaats:
IP: gelogd
Maar goed,dat is niet eens echt mijn probleem.
Het punt is dat Schiphol geen *** wil doen om de overlast te verminderen terwijl daar echt enorm veel mogelijkheden voor zijn.
Maar werkelijk alles stuit op verzet van de klm.
 
Nr: 4419
Naam: V.O.S.
Tijd: 2017-09-21 17:07
Plaats:
IP: gelogd
Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Teken de petitie: www.ikstemvoorstilte.nl

 
Nr: 4418
Naam: anoniem
Tijd: 2017-09-21 09:33
Plaats:
IP: gelogd
Reactie op artikel van hans buurma van de werkgroep Schiphol. Hier geplaatst zodat niemand er aanstoot aan hoeft te nemen.

Hoe groot is de bijdrage van dat netwerk dan en zijn daar ook wetenschappelijke onderbouwingen en onderzoeken voor ?
De toekomst van de luchtvaart in Nederland is een belangrijk iets. Het keer op keer beweren dat het netwerk belangrijk is zonder onderbouwing is dan toch niet voldoende? Dat moet dan toch ook aangetoond en gekwantificeert worden. Hoe kan je anders een goede afweging maken?
Of gaat men de hele discussie en beslissingen over de toekomst van Schiphol voeren zonder onderbouwing van de argumenten?
 
Nr: 4417
Naam: M. van Hout
Tijd: 2017-09-18 16:14
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Ja, hoor...Schiphol gaat weer een terminal bouwen voor nog eens 14 miljoen EXTRA passagiers Zojuist bekend gemaakt!! We weten wel dat betekent...nog meer rotherrie, stank en fijnstof.
Wie houdt deze idiotie tegen?? Den Haag?? Schande!