Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Welkom in onze rubriek 'Schrijf!'

 

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u accoord met onze huisregels.
Wilt u een geldig e-mail adres opgeven, zodat wij in bijzondere situaties contact met u kunnen opnemen?

   
 Naam:
 Woonplaats:
 E-mail:
 Versleutel e-mail-adres (anti-spam):
  Website:
   
  Bericht: 
   
3000
help
 
   
   

  
Nr: 4485
Naam: Janna
Tijd: 2018-04-21 17:23
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Wat is ons lot hier? Omwonenden van Schiphol? Net als vandaag op een prachtige dag?
In de tuin zitten? Onmogelijk door de aanhoudende pestherrie...balkon dus ook onmogelijk..lekker rondje Sloterplas fietsen? Onder die pestherrie? Niet dus!
Wat in hemelsnaam dan wel? Met alle ramen en tussendeuren dicht en de tv op volume 10...
Zoals ik nu..absurd...of niet? Hoe a-sociaal en arrogant kan er met ons worden omgegaan? Hoe lang nog?
 
Nr: 4484
Naam: marianne
Tijd: 2018-04-16 07:13
Plaats: castricum
IP: gelogd
Het zou fatsoenlijk zijn om de geschreven stukken van Bert Wagendorp in de VK te omlijsten met mededelingen dat eventueel nieuwe bewoners die naar Castricum en omgeving willen verhuizen ten zeerste te waarschuwen voor de herrie- stankoverlast, bv de nachtvluchten die om de 1/2 minuut en laag invliegen. Waarschuwen dat 3/4 gedeelte van het woongenot in de afvalfabriek verdwijnt en de Politiek er niet naar omkijkt maar als bibberende kwezels alles vertragen voor een beter leefmilieu. De makelaars, instrueren dat het in deze omgeving een grote teringherrie- en vervuiling is. Niet alleen de feitelijke klachten maar ook het morele verval van een gemeenschap die veelal betaat uit inwoners die alleen maar aan hun ego denken en totaal en niet in staat zijn tot enige introspectie. Er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken gedaan.Stop hiermee. Alles is bekend behalve dat de mens als soort met alle andere levende soorten voor een mega -catastrofale wereld -milieuramp staat.
Het duurt al 16 jaar en er is geen vooruitgang geboekt.In tegendeel. Het blijft hetzelfde en is vele malen erger geworden. Wordt het niet eens tijd dat de Luchtvaart + Shell e.a. met zijn hypocrisie bv in Afrika, voor een tribunaal komen, want veel geluk hebben de inwoners niet met de nieuwe CEO. Een opportunist van de grootste ( wan ) orde.
Dank Anoniem en anderen voor uw informatie.
 
Nr: 4483
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-12 13:19
Plaats:
IP: gelogd
klm 1180 op deze tijd vandaag, 1250m hoogte boven Hilversum. dan moet er nog zon 50-60km gevlogen worden tot de landing op de aalsmeerbaan. Hele tijd hoogte houdend dus met gas behoorlijk open. Wonen ook aardig wat mensen rondom de gehele route. Hoe kan het nu dat 1750m in lelystad zoveel aandacht krijgt maar dat over dit soort vluchten helemaal niks gezegt wordt,terwijl het een stuk lager is en veel meer mensen raakt?
 
Nr: 4482
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-12 11:28
Plaats:
IP: gelogd
Kost wat kost moest Schiphol groeien naar 500k,dat is wel heel erg duidelijk. Daarmee alle originele afspraken verbreken en vervangen door afspraken die de bewoners meer overlast zouden geven. Vervolgens worden ook die nieuwe afspraken niet gehandhaaft door de inspectie.

Iemand die in 2008 ergens ging wonen en de verwachting van overlast baseerde op de afspraken die heeft alle recht van klagen en om daar boos over te zijn.
 
Nr: 4481
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-12 11:20
Plaats:
IP: gelogd
De luchtvaartmaatschappijen (lees de klm) zouden hun operaties moeten aanpassen om met de oude regel toch te kunnen groeien. Men zegt dat dat niet kan,de operaties van de klm zijn daarmee direct verantwoordelijk voor de extra overlast die de aanpassing van de regel met zich heeft meegebracht.
 
Nr: 4480
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-12 11:17
Plaats:
IP: gelogd
www.omgevingsraadschiphol.nl/adviezen-alderstafel/

Lees de adviezen maar eens. Het staat er heel duidelijk. De 4e baanregel is aangepast om de groei naar 500k mogelijk te maken. Zonder aanpassing zou 470k de max zijn. Als compensatie ging men van 510k naar 500k, maar die zouden nooit gehaald kunnen worden zonder aanpassen van de 4e baanregel. Bewoners hebben dus geen enkele compensatie gekregen voor deze verandering en zijn er sterk op achteruit gegaan. De inspectie zou moeten toezien op de nieuwe norm,staat in het advies dat is overgenomen door minister. Maar inspectie doet dat vervolgens niet en handelt dus in strijd met alders akkoord.

De nog zittende bewoner vertegenwoordigers aan de alderstafel zouden per direct moeten opstappen. Niet meer meewerken aan het instandhouden en legitimeren van de huidige praktijken. Toch blijven zitten helpt alleen de sector,het is nadelig voor de bewoners voor wie men het allemaal zegt te doen.
 
Nr: 4479
Naam: de Vries
Tijd: 2018-04-11 14:08
Plaats:
IP: gelogd
Ronduit asociaal zoals nu de Zwanenburgbaan de hele dag en nacht wordt ingezet. De zwaarste toestellen over Lijnden, Zwanenburg en Nieuw-West op 400 a 500 meter. Ronduit SCHOFTERIG!
 
Nr: 4478
Naam: Angela
Tijd: 2018-04-11 11:18
Plaats:
IP: gelogd
Beste R.K.
Wij snappen hier precies wat je bedoelt. Je wordt er letterlijk ziek van. Wij hebben al sinds de opening van de Polderbaan herrie en slaapverstoring van landende vliegtuigen. Te kort slaap haalt je weerstand onderuit en maakt je ziek!
 
Nr: 4477
Naam: R.K.
Tijd: 2018-04-11 00:52
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
In verband met de opknapbeurt van de Polderbaan vond iemand bij het Rijk of bij de gemeente
Amsterdam het blijkbaar/vanzelfsprekend een goed idee om dan maar een vergunning af te geven zodat de Zwanenburgbaan maximaal gebruikt mag worden, spreek: de hele nacht door.
Wij wonen in Nieuw West en hebben dit niet eerder meegemaakt: inmiddels drie nachten zonder slaap vanwege startend verkeer vanaf 36C. Klagen helpt niet, niemand heeft commentaar, niemand is bereikbaar. Waar we al zwaar gedupeerd waren, maar tenminste de "zekerheid" hadden dat het om
23h afgelopen was zijn nu alle hekken van de dam. Jumbo's over om 2.30h - geen enkel probleem! Schiphol laat zijn allerslechtste kant zien met een ongekende brutaliteit die zijn weerga niet kent, maar zal dit ongetwijfeld gebruiken om aan te tonen hoe nodig een 6de startbaan is, WALGELIJK!!!. De grens is niet bereikt, maar al lang overschreden!
Hoe ziet de toekomst eruit? Van de politiek komt al jaren alleen maar "pappen en nat houden", dus daar heb ik geen enkele fiducie in. Dit hele gebied (Nieuw West/ Haarlemmermeer) wordt totaal onleefbaar, en geen ambtenaar die er iets tegen doet. En wij maar nieuwe brommers kopen voor betere luchtkwaliteit... De WOZ met 25% omhoog - natuurlijk, moet kunnen, maar het feit dat je huis alleen nog aan doven met een ijzeren long te slijten is laten ze maar achterwege. Het is een
oneerlijk, vies en leugenachtig spelletje met ons bewoners, ik heb er schoon genoeg van.
Heb vandaag de betalingen van de gemeentebelastingen stop gezet, zal dat gevecht natuurlijk
verliezen, maar hier wordt ik écht ziek van!
Sterkte iedereen!
 
Nr: 4476
Naam: V.O.S.
Tijd: 2018-04-06 14:24
Plaats:
IP: gelogd
Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

De rechter past slechts de wet toe................ Het is de wet die niet deugd.
En de pers weet het weer leuk te brengen.
De wetten in 'Nederland bedrijvenland' zijn niet altijd 'up to date' en veelal op de economie afgestemd.
De burger komt ergens op de tweede plaats.
Daar maken de Schipholgroup / de luchtvaartmaatschappijen en andere belanghebbende gebruik van.
Maar, met een beetje sociaal verantwoordelijkheidsgevoel ('voetafdruk') zouden de luchtvaartmaatschappijen een betere indruk maken dan nu het geval is waarbij zij zich laten zien als een stel kapitalistische hufters.


 
Nr: 4475
Naam: Janna
Tijd: 2018-04-06 10:14
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Vanwege onze "ecologische voetafdruk" moeten we minder vlees eten, westerse kinderen hebben een grotere "voetafdruk" als de kindertjes in Afrika. Dit zijn berichten uit de media.. Maar Schiphol komt overal mee weg!
Ik stel voor om onze "voetafdruk" te verkleinen het vliegen op de bon te gooien. Maximaal aantal vliegkilometers per jaar. Rigoureus, dat besef ik, maar dit kan echt niet zo verder gaan.
In de pers: De rechter heeft besloten niet gebruikte wintervluchten door te schuiven naar de zomer...nog meer ellende hier!


. .
 
Nr: 4474
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-05 22:05
Plaats:
IP: gelogd
58 zetels voor het cabinet in de laatste peilingen. toch wel opmerkelijk,17 zetels verlies nog geen half jaar na de start. Vooral de vvd verliest fors. verwacht eigelijk dat deze trend zich zal doorzetten,niet alleen bij de komende verkiezingen maar ook bij die erna. Dat geeft dan weer een beetje perspectief,als de andere partijen tenminste gaan doen wat de mensen die op hen stemmen verwachten.
 
Nr: 4473
Naam: M.H.Kronenberg
Tijd: 2018-04-03 15:34
Plaats: Voorburg
IP: gelogd
Schiphol moet niet worden uitgebreid. Lelystad Airport hoeft er niet te komen.
Internationaal trein- en busvervoer moeten worden bevorderd.
Op kerosine en vliegtickets moet belasting worden geheven.
Prijsvechters moeten worden geweerd. Voor ca 100 € naar allerlei vakantie oorden all inclusive
is belachelijk.
Voor zover zaken niet nationaal geregeld kunnen worden moeten er internationaal afspraken gemaakt gaan
worden, te beginnen in EU-verband. Het wordt de hoogste tijd dat Nederland daarin eens het voortouw
neemt
 
Nr: 4472
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-03 15:15
Plaats:
IP: gelogd
Ernstig incident op Schiphol een week geleden (volkskrant vandaag)
Doorstart zwanenburgbaan icm starten kaagbaan. Lijkt een menselijke fout al is dat natuurlijk nog even afwachten.

Oplossing voor Schiphol is er hiet niet denk ik. kruisen bij start/landing combinatie is gevaarlijker dan kruisen bij 2x landen. Bij landen wordt al lang van tevoren voldoende ruimte gecreerd om een doorstart mogelijk te maken. Starten+landen is dus een veiligheids risico bij kruisende banen omdat dan pas op het laatste moment een oplossing bedacht moet worden.

Maar Schiphol kan niet zonder deze kruisende combinatie in de spits waneer 2 banen gebruikt worden. De enige "oplossing" is landen polderbaan+buitenveldert baan icm met starten aalsmeerbaan+kaagbaan.
Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en welke aanbevelingen volgen.
 
Nr: 4471
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-01 22:00
Plaats:
IP: gelogd
die 1800 meter is het minimum,in de praktijk wordt er vaak hoger gevlogen."
Misschien dat dat bij lelystad het geval zal zijn,de praktijk bij Schiphol is dat men lager vliegt dan men theoretisch doet.
 
Nr: 4470
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-04-01 21:57
Plaats:
IP: gelogd
Hoe kan het nu dat er zoveel aandacht is voor het vliegen op 1800 meter hoogte op lelystad,maar geen enkele aandacht op het op 1350 meter hoogte vliegende landende verkeer op Schiphol,al meer dan 80 kilometer voor de landing. Dat telt dan zeker ook niet mee in de geluidsberekeningen of wel?

echt belachelijk.
 
Nr: 4469
Naam: Hans
Tijd: 2018-03-27 18:16
Plaats: Gaillard
IP: gelogd

Dit zou toch niet mogen.
Goedkoper vliegen naar Barcelona dan met de trein naar Maastricht.
Deze groei van Schiphol kunnen we missen als kiespijn.

Met vriendelijke groet
Hans Gaillard

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Begin doorgestuurd bericht:

Van: "BudgetAir.nl"
Datum: 27 maart 2018 om 17:30:38 CEST
Aan:
Onderwerp: ✈ SALE! Vergeet je jouw €25 extra korting niet?
Antwoord aan: "BudgetAir.nl"

Bekijk deze e-mail in je browser.

BudgetAir.nl
Vliegtickets Hotels Auto's



Geldig op alle bestemmingen
Beste De heer Johannes Gaillard,
Heb je al een volgende reis in gedachten? Alleen vandaag profiteer je nog van extra lage tarieven op alle bestemmingen, én € 25 extra korting. Boek jouw volgende reis nog voor 12:00 uur 's nachts!

Kortingscode: BUASALE25
Geldig: op 27 maart 2018
Reisperiode: wanneer je maar wilt, vertrek vanaf NL/DE/BE

Ga naar de deals
Top 10
Deals
1. Rome v.a. € 43*
2. Barcelona v.a. € 17*
3. Milaan v.a. € 31*
4. Londen v.a. € 19*
5. Berlijn v.a. € 39*
6. New York v.a. € 240*
7. Bangkok v.a. € 421*
8. Miami v.a. € 347*
9. Dubai v.a. € 287*
10. Bali v.a. € 501*
Bekijk alles

* Genoemde tarieven zijn op basis van beschikbaarheid en gekozen reisdata.
* Genoemde tarieven zijn exclusief korting.

Vertrek: wanneer je maar wilt.
Boeken: Alleen dinsdag 27 maart 2018
De persoonlijke kortingscode is geldig op vluchten naar alle bestemmingen.
De korting is geldig op vertrek vanuit Nederland, België of Duitsland.
De korting geldt niet in combinatie met andere kortingscodes.
Genoemde tarieven zijn exclusief de korting.



BudgetAir.nl is aangesloten bij:

Betaal veilig met:

Volg BudgetAir.nl

Contact

E-mail: info@budgetair.nl
Website: BudgetAir.nl
Telefoon: +31 (0)23 517 6310
ma t/m vrijdag - 09:00 - 17:00
zaterdag - 10:00 - 17:00
zondag - 10:00 - 15:00

Tenzij anders vermeld zijn de aanbiedingen op deze pagina exclusief €22 boekingskosten en evt bagagekosten. Je ontvangt deze nieuwsbrief omdat je geboekt hebt op BudgetAir.nl of omdat je hebt aangegeven op de hoogte te willen blijven van de vele aanbiedingen bij BudgetAir.nl. Deze e-mail is verzonden aan: hans.gaillard@quicknet.nl. Indien je in de toekomst geen e-mail met aanbiedingen van BudgetAir.nl meer wilt ontvangen, klik dan hier. BudgetAir.nl is niet aansprakelijk voor onjuistheden in deze nieuwsbrief. Aan deze nieuwsbrief kunnen geen rechten worden ontleend.

 
Nr: 4468
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-03-22 00:21
Plaats:
IP: gelogd
www.omroepgelderland.nl/nieuws/2310124/CDA-Renkum-protesteert-met-vliegtuig je-tegen-vliegroute

Deze is wel grappig.
Als je het nu op belangrijke punten oneens bent met de landelijke partij,waarom blijf je er dan nog aan verbonden. Het is een rare en misleidende situatie dat partijen landelijk het ene programma hebben en vervolgens lokaal een ander programma. Het Cda is niet de enige partij waarbij dit te zien is,het is gewoon misleiding en populisme. Laat al die locale cda,s bij het volgende cda congress dan eens tegen zijn. Hoe kan het nu dat een partij landelijk een standpunt heeft dat maar door een beperkt deel van de achterban gedeeld wordt,dat is toch absurd.
 
Nr: 4467
Naam: Henk Meiijer
Tijd: 2018-03-18 15:26
Plaats: Elburg /// in A'veeen gewoond
IP: gelogd
Voor het overzicht: Type in Google: 'Transport à Grande Misère' [2 versies]

Sterkte
 
Nr: 4466
Naam: M. van Hout
Tijd: 2018-02-15 20:39
Plaats:
IP: gelogd
Net de planning baanonderhoud gekregen. Deze zomer wordt weer dramatisch.
Het onderhoud van alle banen begint in maart en eindigt eind september. De Zwanenburgbaan gaat veel meer worden ingezet. Ik weet echt niet hoe ik deze zomer moet overleven...Ook 's-nachts gaat de Zwanenburgbaan worden ingezet. Schiphol bepaalt al jaren het tijdstip en de lengte van mijn nachtrust! Ik ben ernstig bezorgd...
 
Nr: 4465
Naam: M uit U
Tijd: 2018-02-02 13:19
Plaats:
IP: gelogd
@Peter: ik denk dat Schiphol alleen de CO2-uitstoot van de kantoren en bagagewagentjes meetelt. Zij hebben immers zelf geen vliegtuigen. Handig he?

De KLM zal waarschijnlijk zijn uitstoot kunnen verdelen over de tientallen landen waar ze naartoe vliegen, omdat niet alle CO2 die ze produceren, in het Nederlandse luchtruim wordt geproduceerd. Op die manier kan je heel handig dit soort lijstjes omzeilen. Oneerlijk, uiteraard, maar wat had je dan verwacht van de luchtvaartindustrie?
 
Nr: 4464
Naam: peter
Tijd: 2018-01-30 20:17
Plaats:
IP: gelogd
Mooi lijstje van ing over de meest vervuilende industrien in Nederland. Zeeland is het meest vervuilend,dat geeft al te denken natuurlijk.
Toch maar even lijstje ingekeken. Op een en twee staan de eems central en tata steel met 8 en 6 mega ton uitstoot.
De klm met meer dan 30 mega ton uitstoot komt vreemd genoeg niet in het lijstje voor,net zomin als Schiphol met meer dan 100 mega ton uitstoot.
Echt op elk gebied worden de burgers misleid daar waar het de luchtvaart betreft,niet alleen door de sector zelf,ook andere sectoren werken er om wat voor reden dan ook aan mee.
 
Nr: 4463
Naam: peter
Tijd: 2018-01-30 13:06
Plaats:
IP: gelogd
Een vertegenwoordiger van de bewoners die doodleuk beweert dat je van een vliegveld geen last hebt als je er 7 kilometer vanaf woont. Op 7 km van een vliegveld zit het dalende verkeer op zo,n 500 meter hoogte.

Hoe kan dat nu gebeuren,en hoe moet je nu vertrouwen houden in een vertegenwoordiger die zulke dingen beweert. Dan heb je toch op zijn minst totaal geen idee van de overlast die een vliegveld veroorzaakt?
 
Nr: 4462
Naam: peter
Tijd: 2018-01-25 13:45
Plaats:
IP: gelogd
reactie op artikel vliegveld voor kust wijk aan zee.


Dat vliegveld in zee dat komt er nooit,daar moet de discussie zich dan ook niet op richten. Het is een afleidings manouvre.

Bewoners zouden zich moeten richten op zaken die de situatie kunnen verbeteren. Dat zijn voornamelijk niet meer groei,cda landingen, een andere start procedure, routes die de bebouwing meer ontzien en minder nachtvluchten (men zou naar 29k gaan,is niet gebeurt) Daar zijn veel mogelijkheden voor.

Daar hoor je de bewoner vertegenwoordigers vrijwel nooit over behalve over de nachtvluchten. De bovenstaande zaken zouden harde voorwaarden moeten zijn voor verdere groei,gebeurt in het buitenland ook. Het kan makkelijk, maakt ook werk lvnl makkelijker en vergroot de veiligheid.

Maar dan lees je dat bewoners al akkoord zijn met 100k extra vliegbewegingen totaal. (daarmee ook weer een uitweg geven mocht de uitbreiding op Eindhoven en lelystad niet volgens plan gaan) Dit zonder deugdelijke geluids cijfers en zonder fijnstof onderzoek. Communicatie met de achterban over het hoe en waarom is er vrijwel niet.

Als je kijkt naar de afgelopen jaren dan heeft de alders tafel de bewoners niks gebracht,in tegendeel Er zijn hier een aantal voorbeelden van die ik nu niet zal noemen.
Als het de bewoners wel veel gebracht heeft dan zou de alders tafel dat beter moeten communiceren met de achterban,geef maar een paar voorbeelden en doe een beetje aan promitie van je Eigen werk. (In de reportage 2 vandaag over alderstafel had de meneer uit Eindhoven een goed voorbeeld,misschien had de vertegenwoordiger uit Amsterdam dat ook maar is het eruit geknipt)
Dit om het vertrouwen te vergroten. Een heel groot deel van de bewoners voelt zich niet vertegenwoordigt..
Nu wil men alders tafel afschaffen (al verwcht ik niet dat men dat zal doen, de alderstafel is veel te voordelig voor de sector en overheid),veel verschil zal het niet uitmaken. Schiphol is al maximaal gegroeid en heeft in de afgelopen jaren elke aanpassing van het 2008 akkoord die men wilde hebben gekregen.


Klopt overigens dat vliegveld in zee vlak voor de kust ook veel overlast kan geven. Men zal dit willen opzetten met oost west banen omdat die het beste aansluiten bij de meest voorkomende windrichting die ook nog sterker is op zee. Starten naar het westen geeft dan veel minder overlast. Maar als je kijkt hoe het landende verkeer dan moet gaan aan vliegen. Dat zou dan over Amsterdam of haarlem heen kunnen gaan bijvoorbeeld,eventueel met bijbehorende bocht op lage hoogte. Ook moet het rekening gaan houden met het Schiphol verkeer,bijvoorbeeld bij het aanleggen van 1 of 2 banen op zee. De maasvlakte lijkt dan een (veel) betere locatie)
Maar goed,het vliegveld op zee dat komt er nooit en men zou zich er daarom ook niet op moeten blindstaren. Zelfs als men nu begint met bouwen dan nog duurt het minstens 10 jaar.
 
Nr: 4461
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-01-12 00:17
Plaats:
IP: gelogd
Laatst stond hier op de site een artikel over de overlast in onder andere alphen aan de rijn. Artikel is helaas niet meer te zien maar er werd gesteld dat de overlast in alphen vooral kwam door een bepaalde baancombinatie. (naar ik meen te herinneren kaagbaan+polderbaan al weet ik dat niet zeker)

Tegen werping was dat dat een verkeerd beeld gaf en dat het vooral het landen op de zwanenburg baan in combinatie met buitenveldert baan was die de overlast deed toenemen. Nu kan je op de nieuwe app van bas (die op de meeste gebieden veel slechter is dan de voorgaande weergave) ook snel zien over welke baan de klachten gaan in een bepaald gebied. Paar vierkantjes in alhpen aangeklikt en 80%+ van klachten ging over landen op zwanenburg baan. Hoe kan er dan toch een krant/nieuws site zijn die publiceert dat de toename vooral het gevolg is van een andere baan combinatie?
Is dat dan gewoon niet goed informatie inwinnen of is het bewust verspreiden van verkeerde informatie?