Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Welkom in onze rubriek 'Schrijf!'

 

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u accoord met onze huisregels.
Wilt u een geldig e-mail adres opgeven, zodat wij in bijzondere situaties contact met u kunnen opnemen?

   
 Naam:
 Woonplaats:
 E-mail:
 Versleutel e-mail-adres (anti-spam):
  Website:
   
  Bericht: 
   
3000
help
 
   
   

  
Nr: 4520
Naam: Janna
Tijd: 2018-09-25 17:47
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Ik hoorde net in het nieuws dat Schiphol niet zomaar geld mag vragen voor Kiss @
en Ride.. Het argument om dat te gaan invoeren was het volgende: de verkeersdrukte verminderen en.....De LUCHTVERVUILING te verminderen!!
Ik zat in de auto en schoot van het lachen zowat de rijbaan af... wat een sneu
argument!! Waarschijnlijk om weer extra vluchten te kunnen inzetten?
 
Nr: 4519
Naam: marianne
Tijd: 2018-09-17 14:05
Plaats: castricum
IP: gelogd
Madelon ter Kuile heeft een indrukwekkend relaas geschreven over de Amsterdamse- en Amstelveense situatie en natuurlijk alle plekken van mens en dier in Hol---land of Neder, Neerland. Het langdurig gebeuren van Schiphol en zijn trawanten is schaamteloos en vernietigend. Een tante heeft daar ook gewoond. Tijdens het bezoek was nauwelijks te communiceren. Sprakeloos dat zo iets mogelijk was voor inwoners. Na de vervuiling van de hoofdstad en het totaal ontbreken van groen zijn we naar Castricum verhuisd. In 2002 begon het laagvliegend verkeer. De makelaar had tussen neus en lippen al slissend gesproken over een nieuwe baan maar daar was nog geen besluit overgenomen. Framen.
Paar dagen geleden bracht ik een bezoekje aan de binnenstad om iemand af te zetten. De Amsterdamse binnenstad was kolderiek en wanhopigmakend. Wat een anarchie, wat een verloedering, vervuiling en schunnigheid van Politiek en Bestuur en medeburgers. Jongeren al om 11.00 stomlazerus of niet aanspreekbaar. Goed, D66 en VVD zijn weggestemd. Een nieuwe burgemeester. Hoop dat zij allen wat teweeg kunnen brengen. Mijnheer Benschop heeft heel rationeel gehandeld in zijn gehele loopbaan als een uitvreter en een windvaan namens de PvdA, maar ook de keuze gemaakt om consequent inwoners te negeren. Er was ook nog iets met de verdwenen subsidie in zijn laatste betrekking.
Laten we hopen met veel anderen dat we op termijn toch een humane en meer vriendelijke samenleving krijgen voor dier en mens.

Zeer positief is dat er oplandelijk niveau wordt samengewerkt met alle Omgevingsraden.
 
Nr: 4518
Naam: Janna
Tijd: 2018-09-01 11:02
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Onze regering wil ons gezonder laten leven door een vettaks,suikertaks, alcoholtaks, enzovoort.
Hoe lachwekkend is dat terwijl Schiphol zonder enig probleem miljoenen mensen ziek mag maken?
Ach,ach wat zijn ze met onze gezondheid begaan...
 
Nr: 4517
Naam: Janna
Tijd: 2018-08-31 17:32
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Waar zijn de vluchten van vanmorgen vanaf 6.00 uur gebleven in de events list?
Ik ben alweer vroeg wakker gebruld...
 
Nr: 4516
Naam: Madelon ter Kuile
Tijd: 2018-08-31 15:50
Plaats: Amstelveen
IP: gelogd
Goedendag,
Ik woon er niet meer maar heb in Amsterdam gewoond (nu in Amstelveen waarbij ik gelet heb op vliegroutes, net ver genoeg weg van de Buitenveldertbaan) en daar had ik op 2 adressen (waarbij ik me bij de 2e notabene ingedekt had! maar waar ik heel goor in bedrogen was) last van de door hen eigenhandig corrupt gemaakte oost-....baan, de alleroudste en verzwegene, van welke de aanvliegroute diagonaal over het centrum van Amsterdam gaat (hoe gestoord is men dan wel niet?)! En hier wordt het ook weer bevestigd: de slechtheid en de ziekte van de luchtvaartsector! - levens etc. zijn echt minder dan niets voor hen; ik of mijn leven (gevoelig ervoor zijnde, bekend gemaakt dus) was al opgeofferd want stoppen, krimpen en toegeven dat zij fout zaten bestaat in hun ziekte (en slechtheid!) niet. Helaas weiger ik ook te buigen voor slechtheid dus het HAD net zo goed anders geweest kunnen zijn! Maar wat maakt een leven en hun ziekte/slechtheid nu uit? Geld toch veel belangrijker (max sarcastisch)? Minder vliegen is DUS het enige! Ik wens jullie heel veel sterkte en succes!
 
Nr: 4515
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-30 21:55
Plaats:
IP: gelogd
Het blijft een vreemd verhaal overigens. Vanuit de huidige toren is er voldoende zicht om snachts te staren vanaf de polderbaan (zich snachts is sowieso al raar,aangezien op andere momenten het verminder zicht in de nacht weer als argument gebruikt word voor bepaalde baancombinaties)
De oude toren kan niet eens de zwanenburgbaan (die toch veel dichterbij licht) zien. Ook is de zwanenburg baan een hele oude baan van Schiphol,die is er al sinds de oprichting. En dan zou er nooit een toren zijn geweest die goed zicht heeft op die baan?

Raar verhaal.
 
Nr: 4514
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-30 21:49
Plaats:
IP: gelogd
Nog een laatste bericht dan ter informatie,zodat men weet wat er een komt.
Onlangs stond op de website een bericht over de 9 maanden durende verbouwing. Ook stond er onlangs een bericht over veel overlast in de nacht door starten kaagbaan icm landen aalsmeerbaan.

Dit bericht staat op de site van bas,

Tussen 1 september 2018 en 31 mei 2019 wordt de verkeerstoren op Schiphol verbouwd. In deze periode zullen de luchtverkeersleiders vanuit de oude verkeerstoren verkeerleiding geven.


Omdat in deze oude toren minder goed zicht is op het startende vliegverkeer van de Zwanenburgbaan zet de luchtverkeersleiding waarnemers in langs deze baan. Hiermee tracht de verkeersleiding te voorkomen dat de Aalsmeerbaan ‘s nachts ingezet moet gaan worden. Toch sluit de luchtverkeersleiding (LVNL) niet helemaal uit dat als door weersomstandigheden de Kaagbaan niet inzetbaar is 's nachts er noodzakelijkerwijs gebruik moet worden gemaakt van de Aalsmeerbaan voor startend vliegverkeer. De LVNL schat in dat dit twee a vier nachten zou kunnen voorkomen.

De Aalsmeerbaan is in principe gesloten om in te zetten als startbaan in de nacht (23:00 tot 06:00 uur). Er is door het ministerie van Waterstaat ontheffing verleend om de Aalsmeerbaan te gebruiken in de nacht als startbaan voor deze periode. Dit is gepubliceerd in de Staatscourant


het gaat dus om de combinatie landen vanuit zuid en starten naar het noorden en dan met name om het starten naar het noorden. Er staat "waneer de kaagbaan niet beschikbaar is" zou er gebruik gemaakt moeten gaan worden van de aalsmeerbaan om te starten. Ik leid hieruit af dat gedurende de volle 9 maanden van de vervouwing,bij noordelijke wind, de combinatie starten kaagbaan naar noord en landen op zwanenburg baan vanaf zuid gebruikt gaat worden. Precies de combinatie waarover onlands de nodige ophef is ontstaan vanwege de overlast.

Ik zal morgen bij bas navragen of zij dit kunnen bevestigen maar mocht dit kloppen dan staat de betrokken (en dat zijn er veel in dit geval) dus en grote en landurige nachtelijke overlast voor 9 maanden te wachten. Het is maar dat u het weet.
 
Nr: 4513
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-27 13:23
Plaats:
IP: gelogd
Na een aantal jaren geleden te hebben onder de overlast van vliegtuigen kan ik het nu eindelijk loslaten. Ik hoop voor anderen dat ze ook vrede kunnen krijgen met de situatie zoals die is. De overlast van Schiphol heeft het aller slechtste in mijn karakter naar boven gehaald,het is een continue bron van frustratie geweest welke mij als mens zeker niet beter of gelukkiger heeft gemaakt. Ik weiger om hier nog langer onder te lijden en als mens slechter te worden door de strijd en frustratie en ik heb geprobeerd te zoeken naar een oplossing om hiermee om te gaan. Als de strijd en frustratie op een punt beland dat je er zelf onder lijd heeft het geen zin meer en moet je het loslaten. In religieuze teksten uit azie heb ik het antwoord gevonden en het antwoord is heel duidelijk. Als je last hebt van lawaai moet je niet ergens gaan wonen waar veel lawaai is.
Eigelijk kan ik daar weinig tegenin brengen en alhoewel er steeds minder plaatsen zijn zonder lawaai en vervuiling zijn ze er nog wel en heb je nog de mogelijkheid te ontsnappen. Voor hen die de strijd voortzetten wens ik oprecht alle success en ook dankbaarheid. De strijd voor een beter en gezonder nederland is zeker de moete waard. Ik hoop dat de strijd en frustratie hen die doorzetten niet negatief beinvloed,dat is het niet waard en werkt alleen maar averechts voor het Eigen welzijn.

Heb vaak gezegd dat ik er klaar mee ben, nu is het echt zo. Dank voor dit forum en alle inzet van iedereen die strijd voor een meer leefbaar Nederland.
 
Nr: 4512
Naam: Ria Beljaars
Tijd: 2018-08-22 19:53
Plaats:
IP: gelogd
Vluchten kan niet meer,
Schiphol, Flevoland , Eindhoven, Rotterdam en de rest.
En dan willen ze nog uitbreiden
1 grote gevangenis van geluid,
het is nooit meer stil boven de steden en de dorpen.
Binnen met oordoppen in,
zit de bevolking,
gevangen in hun eigen huizen.
En nog kunnen ze daar,
binnen,
het geluid van
over denderende vliegtuigen niet stopzetten.
S-nachts , in de slaapkamer proberen ze te slapen.
Ze dienen een klacht in bij B.A.S.
bewoners aanspreekpunt Schiphol.
elke dag,
elke postcode heeft zijn eigen registratie.
Vandaag heeft postcode 1852
900 meldingen , in 1 uur tijd.
Dat is nog maar 1 postcode.
Zo zijn er nog duizenden postcodes
Deze klachten registreren ze,
maar het is eigenlijk maar een ingevulde lijst.
die steeds groter wordt en eigenlijk
alleen maar opslag nodig heeft.
B.A.S. is van Schiphol,
een geldverslindend orgaan.
Serieus wordt je allang niet meer genomen
als bewoner.

Vluchten kan niet meer
gesprekken worden onderbroken
door
over denderende grijze vogels
op 600 meter hoogte
mensen worden mond-dood gemaakt.
Letterlijk en figuurlijk,

Natuurlijk is het Economisch belang hoog ,
maar het moet toch mogelijk zijn
om geluid te reduceren .
Het moet toch mogelijk zijn om alle gezondheidsklachten, gerelateerd aan lawaai te stoppen?
Investeer hierin ,
zodat we weer naar buiten kunnen
zonder gevangen te zijn in lawaai.
en eindelijk vrij zijn















Vluchte n kan niet meer,
Schiphol, Flevoland , Eindhoven, Rotterdam en de rest.
En dan willen ze nog uitbreiden
1 grote gevangenis van geluid,
het is nooit meer stil boven de steden en de dorpen.
Binnen met oordoppen in,
zit de bevolking,
gevangen in hun eigen huizen.
En nog kunnen ze daar,
binnen,
het geluid van
over denderende vliegtuigen niet stopzetten.
S-nachts , in de slaapkamer proberen ze te slapen.
Ze dienen een klacht in bij B.A.S.
bewoners aanspreekpunt Schiphol.
elke dag,
elke postcode heeft zijn eigen registratie.
Vandaag heeft postcode 1852
900 meldingen , in 1 uur tijd.
Dat is nog maar 1 postcode.
Zo zijn er nog duizenden postcodes
Deze klachten registreren ze,
maar het is eigenlijk maar een ingevulde lijst.
die steeds groter wordt en eigenlijk
alleen maar opslag nodig heeft.
B.A.S. is van Schiphol,
een geldverslindend orgaan.
Serieus wordt je allang niet meer genomen
als bewoner.

Vluchten kan niet meer
gesprekken worden onderbroken
door
over denderende grijze vogels
op 600 meter hoogte
mensen worden mond-dood gemaakt.
Letterlijk en figuurlijk,

Natuurlijk is het Economisch belang hoog ,
maar het moet toch mogelijk zijn
om geluid te reduceren .
Het moet toch mogelijk zijn om alle gezondheidsklachten, gerelateerd aan lawaai te stoppen?
Inves
 
Nr: 4511
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-15 16:04
Plaats:
IP: gelogd
Weer grote storing Schiphol,niet de eerste keer. Oorzaak was storing in system lvnl.
Word veel te weinig geinvesteerd in de lvnl,is hier ook al erg vaak gezegd.
Hebben niet alleen bewoners last van maar Schiphol nu zelf ook. Dit probleem blijft nog wel even bestaan,computer systeem vervang je niet zomaar.

Het nederlandse luchtvaart beleid is een absolute ramp,zelfs voor voorstanders van meer vliegen.
Onder het vorige kabinet en nu ook onder dit kabinet is er een zooitje van gemaakt. vvd is ramp voor het land,ook voor de mensen die rechts willen stemmen.
 
Nr: 4510
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-14 06:02
Plaats:
IP: gelogd
Voor de voorgaande post hier nog de bronvermelding van het rapport,zoals noodzakelijk.

Uitbeijerse, G.C.M. & H.D. Hilbers (201, Ontwikkeling luchtvaart en CO2-emissies in Neder-land. Factsheet voor Omgevingsraad Schiphol, Den Haag: PBL
 
Nr: 4509
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-14 05:59
Plaats:
IP: gelogd
Ontwikkeling luchtvaart en CO2-emissies in Nederland Factsheet voor de Omgevingsraad Schiphol
© PBL Planbureau voor de Leefomgeving Den Haag, 2018
PBL-publicatienummer: 3306

het is echt een enorm slecht rapport,alles is op een heel onbetrouwbare manier geschat,

"een schatting van de afstand op basis van de vliegtijden" Afstand is toch gewoon bekend,staat in atlas?
waarom zou dat geschat moeten worden? (weet antwoord wel)

"De brandstofafzet in Nederland geeft een beeld van het brandstofverbruik voor vluchten vanaf Nederland. Een vergelijkbare hoeveelheid zal nodig zijn voor de inkomende vluchten, zodat de weergegeven hoeveelheid brandstof representatief is voor de helft van alle vluchten van en naar Nederland. Overigens kunnen vliegtuigmaatschappijen redenen hebben om el-ders te tanken in plaats van op Nederlandse luchthavens, zoals op plekken waar de brandstof goedkoper is. Hiervoor is geen inschatting gemaakt. De brandstofverkoop kan daarmee zo-wel een overschatting als een onderschatting geven van het daadwerkelijk brandstofverbruik door vliegtuigen die Nederland aandoen."

Wat moet je hier nu mee? dit is werkelijk zo slecht. Maar dan wel als feitenbasis gebruiken in de advisering.


 
Nr: 4508
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-14 05:49
Plaats:
IP: gelogd
Het artikel waarin het pbl een studie maakte naar de co2 uitstoot van Schiphol en tot conclusie kwam dat efficienter werd. Heeft onlangs op deze site gestaan maar is helaas verdwenen.

Het blijkt nu dat dit onderzoek is aangevraagd door de ors,wat toch wel merkwaardig is. Waarom is dit onderzoek aangevraagd?


"De factsheet kan door partijen in de Omgevingsraad Schiphol worden benut als feitenbasis in het kader van de advisering over de ontwikkeling van Schiphol en de omgeving."

Jammer dat dit artikel met bijbehorend kommentaar niet meer te lezen is,al was alles ook wel gezegd.
 
Nr: 4507
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-08 02:53
Plaats:
IP: gelogd
Bas begint grappig te worden. Het verslag van de dag met verantwoording baangebruik wordt niet meer gepubliceerd. Je kan echter de verklaring en actuele baangebruik in de omgevings ap zien. De informatie daar is niet alleen foutief,hetgeen bas kan weten. Het is ook een standard verklaring waarin niet eens gekeken word of het tegenstrijdig is lol

Ik citeer:
de huidige baancombinatie kan worden verklaard door de actele weersomstandigheden in de periode.
de wind is matig tot brij krachtig (windkracht 3-5) uit zuidwestelijke richtingen. waardoor er naar het noorden wordt gestart
en vanuit het zuiden wordt geland

Klopt natuurlijk van geen kant. Wind uit zuid west en dan ook landen vanuit zuidwest
Als andere kant op was gegaan was er exact dezelfde verklaring gekomen. Verklaring klopt dus van geen kant en bas valt hier een beetje door de mand.
 
Nr: 4506
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-07 08:19
Plaats:
IP: gelogd
Geluid berekenen kan niet begrijp ik nu. Het kan tot op zekere hoogte voor het stijgende verkeer omdat dat grotendeels vaste routes volgt (ook steeds minder) maar voor het landende verkeer kan het niet,dat kan echt overall vandaan komen met het vectoren voor klm. Hoe kan men dat dan ooit berekenen? Kan men alleen achteraf berekenen als bekend werd hoe er gevlogen is. Maar word dat ook gedaan???
 
Nr: 4505
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-08-01 10:36
Plaats:
IP: gelogd
Voor de lange termijn groei en ontwikkeling van de luchtvaart en AF/KLM in Nederland:

Op de lange termijn zou het misschien goed zijn voor AF/KLM en daarmee ook Schiphol en Nederland als AF/KLM zou fuseren met een budget maatschappij in Europa en meer partnerships zou aangaan met budget maatschappijen die opereren op netwerk bestemmingen die vanaf Schiphol worden aangevlogen.
Budgetmaatschappijen krijgen een steeds groter aandeel van de markt en geven daarmee ook de meeste aansluit mogelijkheden en passagiers feed bij het opbouwen van een netwerk. Samengaan en een verdere consolidatie in de sector zijn voor AF/KLM op de lange termijn noodzakelijk.
Een deel van de netwerk bestemmingen op Schiphol zou dan eventueel zelfs kunnen verdwijnen,in ruil voor een groter volume op de overgebleven bestemmingen.
Organisatorisch gezien zou het een soort van dubbel spaak model worden. Een grote hub in het centrum (Schiphol+parijs) uitgebreid met locale hubs op de bestemmingen aan het einde van de spaken (dit zouden dan niet alleen samenwerkings verbanden met andere netwerkmaatschappijen zoals delta moeten zijn,maar op de lange termijn ook met lokale budget maatschappijen). Op de centrale hub komt dan ook een lokale hub te liggen. Voor de aanvoer van de lokale hub zou dan een fusie met een lokale budget maatschappij een optie kunnen zijn zoals bijvoorbeeld easy yet. Na de fusie zou de budget maatschappij zich dan volledig toeleggen op de binnenlandse europese markt en het intercontinentale verkeer hoofdzakelijk via de hub door AF/KLM laten afhandelen. De budget maatschappij kan dan ook deels wat hoger in de markt opereren met sommige vluchten en AF/KLM kan met sommige international vluchten wat lager in de markt gaan zitten. Na consolidatie in Europa (BA/lufthansa/AFklm allen met hun eigen budget partnerships en netwerken) kan dan uiteindelijk ook internationaal verder geconsolideert worden.
 
Nr: 4504
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-07-27 00:00
Plaats:
IP: gelogd
Bas heeft een tussentijdse rapportage gepubliceerd over de meldingen tijdens het sluiten van de polderbaan. Het is een erg intressante reportage,in de grafiek met het aantal melders sinds 2012 (enigsinds onduidelijk) kan je de toename zien van het aantal melders. Begonnen in 2017 en doorgezet in 2018.
In de lijst met melders per postcode is de stijging in oegstgeest en omstreken opmerkelijk,het aangepaste baangebruik zou daar in de nacht minder overlast moeten geven. Blijkbaar is de overlast ook op andere momenten en andere oorzaken groter geweest dan vorig jaar. (misschien bas ook bij meer mensen bekend nu)
Toch wel mooi dat bas deze reportage publiceert,de reportage zelf vind ik goed en uitgebreid. Voor de overlast helpt het niet maar als je dan ziet dat zoveel andere mensen er ook last van hebben en het melden dan geeft dat weer een beetje hoop.
 
Nr: 4503
Naam: Fons Tepe
Tijd: 2018-07-26 14:56
Plaats: Amstelveen
IP: gelogd
Was verrast in de Volkskrant van 30 juni te lezen dat de topman van Air France zich beklaagdeover het feit
dat zij liefst 400 miljoen meer luchthavenbelasting moeten betalen dan de KLM.Vandaar het belachelijk
hoge aantal overstappers op Schiphol. Overstappers die hier de boel dubbel vervuilen - zowel bij aankomst
als bij vertrek - en waarvan de bijdrage aan de Nederlandse economie op zijn zachts gezegd uiterst discutabel is. Dus moeten wij op Schiphol terug naar pakweg maximum 300.000 vliegbewegingen .En dat krijgen wij niet voor elkaar door pas over enige jaren de luchthavenbelasting te gaan verhogen; een belasting
die juist de Nederlanders treft in plaats van de overstappers. En daarom onrechtvaardig is en veel weerstand
zal opleveren. Dus luchthavenbelasting in etappes aanzienlijk verhogen.
 
Nr: 4502
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-07-20 15:15
Plaats:
IP: gelogd
Lekker genieten van het mooie weer met de hele dag die ongelooflijke klote herrie boven je hoofd. Schiphol en de politiek kan het allemaal geen F schelen. Komen weer met de nieuwste onzin berekening die aantoont dat herrie en dus overlast minder is geworden en dus meer vliegen. Meeste overlast is in de ochtend van 6-8 en dan vervolgens ook weer in de avond,net als iedereen thuis is.
 
Nr: 4501
Naam: Frank van den Kommer
Tijd: 2018-07-20 12:46
Plaats: Zaandam
IP: gelogd
Schiphol lijkt het Nachtverbod met voeten te treden! Hoe vaak ik de afgelopen maanden wel wakker ben geworden van opstijgende vliegtuigen, is niet meer te tellen.

Ik weet dat er een percentage overschreiding mag zijn, en dat is ook OK.
Maar nu is m.i. alle redelijkheid er af !

Ook 2 nachten een uur lang motorengeraas waargenomen zonder dat er een vliegtuig overkwam...
Motoren testen/onderhoud? Moet dat uitgerekend 's nachts om 2 uur in de hete zomer als iedereen ramen en deuren wijd open heeft ???
 
Nr: 4500
Naam: Janna
Tijd: 2018-07-02 18:31
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Op de tuin weer eens gek gemaakt! Over de hele dag, van 7.00 tot 18.00 uur 2 uur rust gehad... Het is ongehoord, onfatsoenlijk, ongelofelijk arrogant, onbeschoft...
Hoe lang moeten we nog leven onder de terreur van firma Schiphol?
Ik kan het niet meer...ik ben aan het eind van mijn Latijn..








 
Nr: 4499
Naam: Loes Eliasar
Tijd: 2018-06-30 13:44
Plaats: amsterdam
IP: gelogd
Wij hebben naar aanleiding van het plan een woontoren te gaan bouwen onder de Buitenveldertbaan, rand LIBvlak 4/Libvlak5 vragen neergelegd bij diverse instanties, het antwoord van de Onderzoeksraad voor de veiligheid spant de kroon.."Er hebben zich nog geen incidenten voorgedaan"..
 
Nr: 4498
Naam: Erik
Tijd: 2018-06-05 23:01
Plaats: Laren
IP: gelogd
Schiphol zit al boven de bovengrens. En nu moet NO-Nederland extra geteisterd worden met laagvliegers.
Oplossing 1: als CO2 een reëel probleem is en de vervuiler betaalt en de meest vervuilende industrie gaat ook belasting betalen: op dat moment is Schiphol direct al te groot.
Oplossing 2: in vorige eeuw begon men al plannen te maken voor luchthaven op Noordzee, maar overheid vond toen het berekenen van lawaai uit i.p.v. Meten. De plannen zijn nooit doorgerekend. nos.nl/nieuwsuur/artikel/2227965-luchthaven-op-zee-onrealistisch-onderzoek- is-nooit-voltooid.html gestopt door Schultz vanwege teveel onzekerheden in de ontwikkeling van de luchtvaart. Wat een visie heeft de overheid toch.
In Japan is de luchthaven Kansai, zuid van Osaka, op zee gebouwd omdat het land daar dichtbevolkt is. 1991 klaar. De zee is er wel diep!
En dan niet gaan demo-vliegen met een nieuw toestel met fluisternieuwe motor op onverwachte momenten, maar intussen steeds meer vliegverkeer lager laten overkomen om maar vast te wennen.
 
Nr: 4497
Naam: Janna
Tijd: 2018-06-04 09:25
Plaats: Amsterdam osdorp
IP: gelogd
Ik denk dat het een illusie is te denken dat Schiphol ons ooit de waarheid gaat vertellen...ze hebben het vet achter de ellebogen! Wij zullen altijd
worden belazert en voorgelogen en erger...knettergek en ziek gemaakt..
 
Nr: 4496
Naam: anoniem1
Tijd: 2018-06-03 17:48
Plaats:
IP: gelogd
Ook nu weer de aalsmeerbaan als eerste landingsbaan terwijl de kaagbaan wel beschikbaar is en met deze windrichting en kracht ook gewoon gebruikt kan worden. Vorig jaar voor het eerst meer landingen op de aalsmeerbaan als op de kaagbaan. Zolang ilt niet ingrijpt,overheid niks doet en vertegenwoordigers door blijven praten alsof er niets aan de hand is zal de lvnl en schiphol zich steeds meer vrijheden gaan permiteren om het gebruik van de luchthaven zo te regelen als hun het beste uitkomt. Elke sluip aanpassing die ongestraft blijft is weer een motivatie voor de volgende sluip aanpassing. Praktijk is nu dat bij landen de aalsmeerbaan de eerste prioriteit heeft en de kaagbaan de 2e,met veel onnodige en extra overlast tot gevolg.