Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Welkom in onze rubriek 'Schrijf!'

 

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u accoord met onze huisregels.
Wilt u een geldig e-mail adres opgeven, zodat wij in bijzondere situaties contact met u kunnen opnemen?

   
 Naam:
 Woonplaats:
 E-mail:
 Versleutel e-mail-adres (anti-spam):
  Website:
   
  Bericht: 
   
3000
help
 
   
   

  
Nr: 4422
Naam: An Oniem
Tijd: 2017-09-24 23:53
Plaats: amsterdam
Website: klik hier
IP: gelogd
Gisteren in De Volkskrant - zie link - volksverlakkerij door Schiphol en consorten, www.volkskrant.nl/economie/te-deskundig-voor-schiphol~a736567/amp
 
Nr: 4421
Naam: An Oniem
Tijd: 2017-09-23 13:38
Plaats:
Website: klik hier
IP: gelogd
De luchtvaartsector kan en mag niet langer buiten schot blijven. Teken daarom ook deze petitie svp zie link
luchtvaartinklimaatwet.petities.nl
 
Nr: 4420
Naam: anoniem
Tijd: 2017-09-22 18:12
Plaats:
IP: gelogd
Maar goed,dat is niet eens echt mijn probleem.
Het punt is dat Schiphol geen *** wil doen om de overlast te verminderen terwijl daar echt enorm veel mogelijkheden voor zijn.
Maar werkelijk alles stuit op verzet van de klm.
 
Nr: 4419
Naam: V.O.S.
Tijd: 2017-09-21 18:07
Plaats:
IP: gelogd
Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Teken de petitie: www.ikstemvoorstilte.nl

 
Nr: 4418
Naam: anoniem
Tijd: 2017-09-21 10:33
Plaats:
IP: gelogd
Reactie op artikel van hans buurma van de werkgroep Schiphol. Hier geplaatst zodat niemand er aanstoot aan hoeft te nemen.

Hoe groot is de bijdrage van dat netwerk dan en zijn daar ook wetenschappelijke onderbouwingen en onderzoeken voor ?
De toekomst van de luchtvaart in Nederland is een belangrijk iets. Het keer op keer beweren dat het netwerk belangrijk is zonder onderbouwing is dan toch niet voldoende? Dat moet dan toch ook aangetoond en gekwantificeert worden. Hoe kan je anders een goede afweging maken?
Of gaat men de hele discussie en beslissingen over de toekomst van Schiphol voeren zonder onderbouwing van de argumenten?
 
Nr: 4417
Naam: M. van Hout
Tijd: 2017-09-18 17:14
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Ja, hoor...Schiphol gaat weer een terminal bouwen voor nog eens 14 miljoen EXTRA passagiers Zojuist bekend gemaakt!! We weten wel dat betekent...nog meer rotherrie, stank en fijnstof.
Wie houdt deze idiotie tegen?? Den Haag?? Schande!
 
Nr: 4416
Naam: An Oniem
Tijd: 2017-09-08 23:46
Plaats: Amsterdam
Website: klik hier
IP: gelogd
Opzienbarend bericht van Zembla, zie link. Uit geheim gehouden rapport van de LVL uit 2009 blijkt dat ons luchtruim niet geschikt is voor uitbreiding van vliegveld Lelystad!
 
Nr: 4415
Naam: lies
Tijd: 2017-09-06 11:20
Plaats: amsterdam
IP: gelogd
We kunnen onze stem laten horen via Jan de Hoop, die zich via zijn facebookpagina sterk tegen de plannen keert van Vliegveld Lelystad met verstrekkende negatieve gevolgen voor mens en natuur. Wat op de Veluwe niet mag gebeuren, moet ook niet langer kunnen in de rest van Nederland. We moeten onze krachten zien te bundelen! Check daarom zijn fb pagina en reageer!
 
Nr: 4414
Naam: Gert de Winkel
Tijd: 2017-09-05 12:43
Plaats: Amersfoort
IP: gelogd
Sinds 2 maanden is het een continu gebulder van vliegtuigen boven Amersfoort. Zelfs op zondag. Ik heb geprobeerd de oorzaken te achterhalen, en of dit tijdelijk is of structureel. Na 2 maanden weet ik nog niets, ik ben bij alle instanties geweest (Schiphol, provincie, gemeente, tweede kamer) maar krijg nergens antwoord.
 
Nr: 4413
Naam: M. van Hout
Tijd: 2017-08-30 12:04
Plaats: Amsterdam
IP: gelogd
Mrt. jongstleden kwam een uiterst merkwaardig bericht in de pers. 158.000 klachten in het jaar 15 -16 over Schiphol zouden afkomstig zijn van slechts 35 omwonenden. Er werd gesproken over het "bestoken" van de klaaglijn...
Ach...arm Schiphol...Een rekensommetje leert dat dit neerkomt op 4514,3 klachten p.p. hetgeen weer neerkomt op 12,3 klacht per dag. Dit soort berichtgeving is zeer suggestief en Schiphol probeert het probleem hiermee te bagatelliseren en de klagers weg te zetten als een stel aanstellers.
Eens??
 
Nr: 4412
Naam: N van Doorn
Tijd: 2017-08-29 10:20
Plaats: hoogland/amersfoort
IP: gelogd
Dagelijks vliegen over ons huis grote boeiingsvliegtuigen met geregeld slechts tussenpozen van 2 minuten, hetgeen naar onze mening steeds erger wordt, waardoor je vrijwel geen moment meer stilte en rust in je tuin hebt.
Hoe er uberhaupt nog sprake kan zijn van uitbreiding van Schiphol grenst aan het ongelooflijke en schandalige gebrek aan wat er in onze samenleving op; dit gebied onder de burgers leeft.
Het is spelen met de gezondheid van ons allen en het wordt hoog tijd, dat wij als burgers zelf veel minder gebruik gaan maken van het vliegverkeer om ook zelf een bijdrage te leveren aan het terugdringen van het vliegverkeer.
 
Nr: 4411
Naam: Jeewee
Tijd: 2017-08-28 13:44
Plaats: Hoofddorp
IP: gelogd
Reactie@Nr:4410
Inderdaad "stille motoren" is toch totale kolder. Hier in Hoofddorp hoor je soms vier tot vijf vliegtuigen door elkaar heen vliegen. En dan is alles de laatste jaren in de omgeving zo volgebouwd met beton (en bomen weggehaald) dat het geluid alle kanten uit gaat galmen. Knettergek word je ervan. Goed bezig Nederland en gemeente Haarlemmermeer.
 
Nr: 4410
Naam: M. van Hout
Tijd: 2017-08-27 17:47
Plaats:
IP: gelogd
Vandaag, op deze prachtige dag zit ik met de ramen en de deuren dicht en de radio iets luider dan normaal...dit is leven in Amsterdam - Osdorp! Slapen met oordoppen en dan nog om 5.15 worden wakker geraasd...ik ga zo snel mogelijk verhuizen. Bedankt megalomaan Schiphol!
Het is niet meer te doen zonder ziek te worden hier. Hallo Den Haag...kom eens een dagje luisteren naar die "stille motoren" Ook zo iets...
 
Nr: 4409
Naam: JeeWee
Tijd: 2017-08-25 23:40
Plaats: Hoofddorp
IP: gelogd
Vandaag een nieuw bericht gehad van Waternet, met de mededeling dat zij het een en ander moeten corrigeren. Hetgeen mij verteld was over, dat er volgens hun niet over het waterwingebied gevlogen mag worden klopt niet. Leek mij ook al niet. Rijksluchtvaartdienst bepaalt dat. Natuurlijk. Ben ik natuurlijk geen steek verder. Ik vind het namelijk grote kolder dat er vliegtuigen uit allerlei gebieden hier recht op land afgevlogen komen en dan ineens pas boven land hun koers moeten gaan wijzigen, terwijl men daar boven zee alle ruimte voor heeft. Ik vind dat alle kilometers over land vliegen hier eens fors terug gebracht moet worden. Zo kun je ook een hoop overlast voorkomen.
 
Nr: 4408
Naam: JeeWee
Tijd: 2017-08-25 02:09
Plaats: Hoofddorp
IP: gelogd
Ik heb een vraag,
Zijn er mensen bekend met het volgende.
Mogen er boven duingebieden als de Amsterdamse Waterleidingduinen vliegtuigen vliegen of niet. Zo nee, zijn er uitzonderingen.
Eigenlijk heb ik nog een vraag Enige tijd terug las ik hier iets van iemand die iets schreef over een bewonersmanifestatie. Zijn hier nog ontwikkelingen. Eigenlijk zie ik zelf meer iets in lawaaiacties op Schiphol, maar alles is te proberen. Wie helpt mij verder? Bij voorbaat dank.
 
Nr: 4407
Naam: JeeWee
Tijd: 2017-08-25 01:28
Plaats: Hoofddorp
IP: gelogd
Vandaag heb ik contact gehad met Amsterdamse waterleidingduinen. Ik had mij gemeld met een klacht over het feit dat hier vliegtuigen over heen vliegen en voornamelijk de manier waarop dit gebeurt. Waternet (beheerder) vertelt mij dat er helemaal geen vliegtuigen over heen mogen vliegen. Ik constateer dat dit toch met enige regelmaat gebeurt. Heeft Schiphol werkelijk overal schijt aan? Stel ik mij aan? Ik vraag alleen maar om een gebied waar ik echt eens rust vind. Zo staat ook op de site van Waternet. Rust en ruimte vindt u hier.
Als ik alleen vandaag kijk en de gegevens van vliegverkeerinzicht mag geloven zijn er al meer dan 30 vliegtuigen op een dag overgevlogen. Lijkt nu misschien niet veel, maar wat als we nooit onze mond opentrekken en er straks 800.000 vluchten zijn. Mijn persoonlijke ervaring is ook anders dan wat Waternet vindt, of aangeeft over wat wel en niet mag. Volgens hun houden boswachters en de Rijksluchtvaartdienst dit strak in de gaten. IK geloof er helemaal niets van en heb daar ook al bewijs van. Sch iphol heeft Sch ijt aan alles. Zo is het, of lijkt het en niet anders.
 
Nr: 4406
Naam: JeeWee
Tijd: 2017-08-16 13:06
Plaats: Hoofddorp
IP: gelogd
Gefeliciteerd Schiphol!!! Vandaag een nieuw geregistreerd record!!!! VIJF vliegtuigen in één OORopslag. Goed bezig Nederland. Wanneer krijgen we hier geluidsschermen? Nog meer vliegtuigen de lucht in, meneer Rutte? Wanneer is uw volgende vlucht Willem Alexander? Ja, ja in de lucht past het wel, maar in mijn hoofd allang niet meer. Weet u waarom niet? OMDAT ER VOOR HET OVERIGE AAN LEEFBAAR MAKEN VAN DE OMGEVING GEEN ENE MOER GEDAAN WORDT!!! !!! !!! (Bericht uit Hoofddorp)
 
Nr: 4405
Naam: lies
Tijd: 2017-08-08 09:08
Plaats: amsterdam
IP: gelogd
@anoniem prima stuk, svp opsturen naar de krant en breed uitmeten in alle (sociale) media. Hier leest slechts een enkeling het.
 
Nr: 4404
Naam: anoniem
Tijd: 2017-08-06 20:00
Plaats:
IP: gelogd
Ze stelt bovendien dat de toekomst van Teuge “gezien haar ligging onder verkeersstromen van en naar Schiphol” al langer onzeker is.

Schiphol wil af van vliegveld teuge,dat is wel duidelijk. Misschien omdat men dan lager kan gaan vliegen. De telegraaf kwam met een groot voorpagina artikel over "smokkel" vliegveld teuge afgelopen week. De kans dat teuge behouden blijft lijkt klein.

Helios heeft het er maar druk mee,onderzoek functioneren lvnl,onderzoek alternatieve routes en verschillende andere onderzoeken in het verleden. Die vinden Schiphol geweldig.

100m dividend per jaar krijgt de overheid van Schiphol,dat lijkt veel maar de kosten zijn vele malen hoger. Alleen de maracheuse beveiliging kost al meer per jaar. En dan alle investeringen over de jaren heen. Dat loopt in de tientallen miljarden. Dan is 100m rendement niet echt veel en de overheid krijgt het geld van alle investeringen in nog geen 100 jaar terug.
Het is dan ook maar zeer de vraag of Schiphol wel extra bijdraagt aan de economie. De bijdrage van het netwerk is minimaal,nederland heeft al goede verbindingen met 3 grote hubs dichtbij, een 4de hub daartussen is niet echt logisch noch noodzakelijk vanuit de hub philosophy gezien, integendeel!
Een land als ierland is instaat grote bedrijven aan te trekken ondanks het ontbreken van een hub,het belasting voordeel is als drijfveer sterk genoeg, Bij het verplaatsen van financiele instellingen vanuit londen lijkt Nederland ook de boot te missen,er was in eerste instantie goede hoop maar men kiest logischerwijze toch voor Frankfurt. Slechts een enkeling komt naar Amsterdam.

Ondertussen is het effect op de leefomgeving en stedelijke ontwikkeling werkelijk enorm. Het Schiphol beleid is echt enorm slecht en niet eens alleen vanwege de overlast uitstoot en vervuiling. Ook economisch gezien lijkt het niet verstandig,behalve dan voor de bedrijven die investeren,bouwen en onderzoeken doen rondom Schiphol.
Maar een objectieve publieke discussie hierover die vind nooit plaats,integendeel. Tegen geluiden worden sterk ontmoedigt en de pr machine van de media blijft maar doordraaien. Op het moment dat bas 50% meer klagers meld komt men doodleuk met een artikel dat de overlast van Schiphol niet is toegenomen.

Het is echt jammer en een gemiste kans, de ontwikkeling van Schiphol bepaalt de toekomstige ontwikkeling van de randstad voor vele jaren in de toekomst. Maar terwijl men inmiddels weet dat het netwerk op lange termijn onhoudbaar is,gaat men met steun van de overheid toch zo lang mogelijk door.

Waarom en hoe heeft de luchtvaart in Nederland deze enorme uitzonderings positie verkregen,om zonder enig tegengeluid vanuit de politiek zoveel overlast en andere negatieve effecten te mogen veroorzaken zonder gebruik te hoeven maken van de vele mogelijkheden die er zijn om deze overlast en uitstoot te verminderen?
Wie het weet mag het zeggen.

 
Nr: 4403
Naam: Piet Bekkers
Tijd: 2017-08-03 19:20
Plaats: Sint-Oedenrode ( Nijnsel)
Website: klik hier
IP: gelogd
De hinder van het vliegverkeer, geluidsoverlast, is momenteel verschrikkelijk. Veel te laag, veel te vaak.
Ook de tijden dat gevlogen mag worden zijn veel te ruim. Geen vluchten voor 8,00 u en na 23.00 u
Verdeel de routes, niet zo laag en veel minder
 
Nr: 4402
Naam: anoniem
Tijd: 2017-08-01 11:17
Plaats:
IP: gelogd
Elk jaar is de drukste dag op Schiphol groot nieuws in Nederland. vorig jaar 220k dit jaar 230k en volgend jaar zal her wel 240k zijn. Totaal niet interessant maar toch groot nieuws elke keer. Nederland is denk ik enige land waar drukste dag op luchthaven groot nieuws is. Pr van Schiphol is erg goed,de negatieve aspecten die zijn nooit nieuws.

Mooi verhaal van van der laan,burgemeester Amsterdam bij de vpro 2 Dagen geleden. De 4 steden van de randstad verbinden en meer bouwen in he groene hart. De randstad het new York van Europa. erg geode ideeen van deze man maar Schiphol staat zulke ontwikkelingen ernstig in de weg,een enorme belemmering voor de natuurlijke stedelijke ontwikkeling, Dit nog afgezien van de uitstoot en vervuiling (maar wel wijzen naar trump die parijs opzegt). Schiphol is er niet voor de economie van Nederland. Schiphol is er voor de economie van een kleine groep belanghebbenden.
 
Nr: 4401
Naam: V.O.S.
Tijd: 2017-07-31 19:23
Plaats:
IP: gelogd
Vandaag (31-07-2017) de drukste dag op luchthaven Schiphol, aldus de berichtgeving van de NOS.
Mooi voor de statistieken, mooi voor Schiphol (lees: bonus voor Josje Nijhuis en consorten).

Maar, ik acht het als onwaarschijnlijk: zou Schiphol ook bijhouden dat een dag als deze de meeste vervuiling en de meeste herrie oplevert?

Helaas, in de belevingswereld van de Schipholgroep is het alleen maar geld dat belangrijk is.
Arme planeet Aarde, zij wordt compleet naar de klote gevlogen.
 
Nr: 4400
Naam: h. van der Veer
Tijd: 2017-07-07 21:59
Plaats: Beverwijk
IP: gelogd
Ik heb net geprobeerd bij BAS een klacht in te dienen, maar werd er steeds opnieuw uitgegooid, al weken hebben wij ook in Beverwijk, in de Broekpolder vooral 's avonds veel geluidsoverlast. Slapen met een raam open is nooit mogelijk, maar de laatste weken met het raam dicht ook al niet meer. De vliegtuigen vliegen om de 3 minuten en vanavond is het echt heel erg. Eerste vakantiedag van de school vakantie is begonnen. Lekker in de tuin zitten kan nu ook echt niet meer.
 
Nr: 4399
Naam: anoniem
Tijd: 2017-07-04 03:56
Plaats:
IP: gelogd
Met de trein naar je bestemming reizen, is niet altijd de goedkoopste optie. Vraag dat maar aan de Brit Joe Furness. Hij wilde van zijn woonplaats Newcastle naar Londen gaan en viel achterover van de prijzen van het openbaar vervoer. Dus bedacht hij een andere oplossing en die is werkelijk geniaal.

Het goedkoopste treinticket kostte omgerekend meer dan 80 euro en dat had de jongeman er niet voor over. Na enig speurwerk kwam hij tot een geweldige regeling.

Hij ontdekte namelijk dat hij veel beter af was indien hij twee vluchten zou combineren. Eerst zou hij vliegen van Newcastle naar het Spaanse eiland Menorca om dan vervolgens een vlucht te nemen naar Londen Gatwick. Prijs van dit alles: slechts 30 euro en dus maar liefst 50 euro goedkoper dan de trein.

Dus boekte Joe zijn tickets en stapte op het vliegtuig. Hij maakte een video van zijn avonturen. Daaruit blijkt dat de twintiger het beste heeft gemaakt van zijn 'tussenstop' op Menorca. Hij dronk een cocktail op het strand en pikte zelfs nog een festival mee.

Uiteindelijk bereikte Joe zijn bestemming Londen. "Het was het allemaal meer dan waard", aldus de jongeman die met zijn filmpje wilde aantonen hoe belachelijk hoog de prijzen van de treintickets in het Verenigd Koninkrijk zijn.
 
Nr: 4398
Naam: Robert
Tijd: 2017-06-11 20:01
Plaats: Heiloo
Website: klik hier
IP: gelogd
Afgelopen dagen weer extreem veel vliegtuigen in Heiloo. Rustig in de tuin zitten is er weer niet bij of de vliegtuigen razen op 500 tot 600 meter hoogte over. Kortom mensen hier moet is aangedaan worden. Zie bijlage de rapportage dat overlast in Heiloo flink aan het stijgen is. Als meer mensen een klacht indienen hoe eerder men er wat aan gaat doen, Kortom vul regelmatig een klacht in. Einde van de dag begin 7 uur (soms wel half zeven) en eind tijd tijd wanneer je invult. Dan is wederom 1 klacht dan voor Heiloo. Kost je werkelijk 30 seconden.