Zienswijze ontwerpbesluit natuurvergunning Schiphol

In deze brief geven wij namens Greenpeace Nederland, de Natuur en Milieufederatie Noord-Holland en Milieudefensie een zienswijze met betrekking tot het ontwerpbesluit vergunning Wet natuurbescherming voor de luchthaven Schiphol. De ontwerp vergunning voor het project Exploitatie Schiphol is verleend voor het gebruik van vliegveld Schiphol voor 500.000 vliegbewegingen. Als uitgangspunt daarbij is uitgegaan van een zogenaamde ‘referentiesituatie’ die gevormd wordt door het Luchthavenbesluit 2008 (LVB).
Het voorgenomen besluit is onvoldoende gemotiveerd, strijdig met staande jurisprudentie en gebaseerd op een volkomen papieren werkelijkheid. Dit toont opnieuw de uitzonderingspositie die de overheid voor Schiphol creëert. De overheid moet ook de luchtvaart begrenzen gelet op het belang van natuur, gezondheid en klimaat. Wij verzoeken om dit ontwerpbesluit te herzien en de aanvraag van Schiphol voor uitbreiding alsnog af te wijzen.
Zienswijze ontwerpbesluit natuurvergunning Schiphol leest u hier...............
Maarten de Zeeuw
Maarten is campaigner in het Klimaat & Energie team.
Hij voert actie voor een groene en eerlijke wereld waarin
grote vervuilers niet winst maken ten koste van het klimaat.
Meer van Maarten de Zeeuw
Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee
Onbegrijpelijk dat die vliegellende maar kan blijven uitstoten van allerlei vervuilende en klimaatslopende stoffen.
Blijkbaar zijn er financiële maatregelen nodig om deze tak te dwingen koers te wijzigen.
Dat dit kan bewijzen de maatregelen tegen autofabrikanten.
https://www.nu.nl/economie/6125115/autosector-zet-deur-op-een-kier-voor-strengere-europese-co2-normen.html