WTL, LBBL en Bewoners omgeving Schiphol in een reactie op de Luchtvaartnota

Beste mensen,
De WTL heeft na het verschijnen van de luchtvaartnota in samenwerking met het LBBL en de Bewoners Omgeving Schiphol bij de minister en de Tweede Kamer er op aangedrongen dat het volume luchtverkeer op Schiphol niet meer zal omvatten dan strikt noodzakelijk is voor een goede internationale verbinding van Nederland voor thuismarktpassagiers, waardoor het aantal vliegtuigbewegingen niet hoger hoeft te zijn dan 400.000 vluchten en de veiligheid, de leefomgeving en het klimaat niet onnodig zwaar belast worden.
Het groeiverdienmodel in de luchtvaartnota (groei door milieuruimte te gebruiken voor meer, zij het voor verbinding onnodige vluchten) past daar totaal niet bij en moet afgeschaft worden. Met 750.000 vluchten op Schiphol in 2050 lijkt dit op voortzetting van het op advies van de Rli formeel afgeschafte mainportbeleid (Mainports voorbij, 2016)
Een belangrijk moment is het Algemeen Overleg tussen minister en Kamer, dat gisteren (16 december) zou plaatsvinden, maar vanwege corona is uitgesteld. Maar ook daarna gaan we door met het uitoefenen van druk op de politiek, desnoods tot na de verkiezingen.
De genomen acties worden uitgelegd op de homepage van de WTL (www.toekomstluchtvaart.nl), met hyperlinks naar relevante documenten en video’s.
Vriendelijke groet,
Hans Buurma
Geplaatst door klaar uit Oegstgeest
Na lezing van dit artikel in Follow The Money zakt mij de moed in de schoenen....
Een doorwrocht artikel hoe ook Amsterdam lobbyde om Lelystad te openen.
Het blijft een scala van ranzige acties vanuit de politiek.
Ongelofelijk.
Ik val elke keer van mijn stoel van verbazing van de wijze waarop de politiek de parallelle werkelijkheid verbergt. Met daarin PvdA en D66 als zogenaamde "groene voortrekkers partijen" in een hoofdrol.
Fantastisch doorwrocht artikel van Lise Witteman.
https://www.ftm.nl/artikelen/lobby-lelystad-airport?share=8yBBT8JLZbwWSK1KIVlJ0YDXwW/TFIwgkKR8d3f6v4Ohv30n0AJu3S/JFzFYow==