Platform Vlieghinder Kennemerland
 

We moeten KLM terugkopen! NU!

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1079 
|
 daskapital.nl 
hv_veiligheid_2928.jpeg

De Franse staat houdt 20% van de aandelen in Air France-KLM. De Nederlandse staat 0%. En dat is niet goed, vindt voorzitter Hans de Boer van werkgeversorganisatie VNO-NCW. In de Telegraaf en op de huissite schetst de voorzitter het belang van KLM/Schiphol voor Nederland.

'Tot 2025 komen er in de wereld zo'n 7.000 multinationals bij. Die zullen allemaal een Europees hoofdkantoor moeten hebben en bij voorkeur ook in Nederland. Dan is de krachtige combinatie van Schiphol en haar netwerkcarrier KLM cruciaal', met het netwerk van '200 wereldwijde bruggen'. Hoewel De Boer gelooft in de fusie is de 'Nederlandse positie in die holding (..) meer gebaseerd op afspraken en goodwill dan op eigendom'.

De overheid zou volgens De Boer met €400 miljoen een relevant aandelenbelang in Air France-KLM kunnen verwerven. Daarmee kan enige disbalans uit de organisatie gehaald worden. De Boer wijst op 5.000 ontslagen bij KLM en 2.900 bij het grotere Air France. Ofwel en niet met zoveel woorden: Nederland laat zich het kaas van het brood eten. Met zijn prachtige beroep op alle gemeenplaatsen van deze tijd ('een baan voor Peter en Achmed', 'stimulans voor innovatieve start-ups') mengt De Boer zich in de actieagende voor Schiphol/KLM. Die agenda is eind september gepubliceerd, onder begeleiding van rapporten van SEO en Decisio. Uit die onderzoeken blijkt dat wanneer Schiphol degradeert tot regionaal vliegveld er weinig aan de hand is voor de economie. Het doet ons daarom deugd dat op de dag dat Playboy stopt met nudie pics, Hans de Boer met dit sexy voorstel komt.

Het volledige artikel, inclusief diverse interessante doorverwijzingen, leest u via onderstaande link.

Bekijk bericht op "daskapital.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Erwin von der Meer uit Castricum

Hans de Boer weet blijkbaar weinig van het echte Schiohol en reageertr uit de losse pols o.b.v. de door Schiphol zorgvuldig gecreëerde mythe van banenmotor, motor van de NL economie, vestiging van internationale concern en verdere halve waarheden.
Het echte verhaal luidt: Uit onderzoeken blijkt dat wanneer Schiphol degradeert tot regionaal vliegveld er weinig aan de hand is voor de economie.