Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Vrouw van de week: Cora van Nieuwenhuizen

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 226 
|
 nrc.nl - 04-04-2020 
HvS_Logo-rijksoverheid-instrastructuur-en-Waterstaat.png

Cartoon Siegfried Woldhek tekent elk weekend in NRC een man of vrouw in het nieuws

Zie via onderstaande link naar deze cartoon met tekst......................

Bekijk bericht op "nrc.nl - 04-04-2020 "

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

Ook de rol van andere bestuurders mag wel eens onder de aandacht worden gebracht (?):

LOSLATEN VAN DOGMA'S ZAL HELAAS NIET MEEVALLEN

De luchtvaartsector heeft de politiek al jaren in een ijzeren greep:

Niet alleen onder de Haagse kaasstolp maar tevens via een opgetuigd, informeel bestuur in de Metropool regio's. Daar betalen de inwoners van tientallen gemeenten zelfs de Metropool bureau's bij Rotterdam C.S. en op de Zuid As, waar de PvdA en Groen Links burgemeesters van Groot Rotterdam en Groot Amsterdam - als ware lakeien - het (Airport-) Metropool model bewaken.
Met steun van Provinciaal gedeputeerden en C v.d. K 's houden zij deze status quo in stand en zijn ze er wonderwel in geslaagd deze misstand buiten de media te houden...................



Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Met het randstedelijk metropool model zelf is op zich niks mis naar mijn mening. Alles lokaal en gedecentraliseerd is niet meer realistisch bij de huidige omvang van de bevolking.
Alles bij elkaar is efficienter en productiever. Je zou je wel kunnen afvragen of het ook niet een klein beetje anders kan worden ingevuld.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar amerika en dan met name LA dan zie je dat zo,n metropool regio ook heel erg uitgestrekt kan zijn met een relatief lage bevolkings dichtheid in de sub-urbs. Het hoeft niet per se allemaal dicht op elkaar.
De luchthavens die zouden zich echter aan de randen van zo,n metropool regio moeten bevinden en niet midden in het centrum zoals bij schiphol. Een luchthaven dient geen belang voor het lokale vervoer en hoeft dus ook niet in het centrum te zitten voor de grootse effectiviteit,dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld treinstations.