Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Vliegveld: na de zomer pas aanvraag indienen

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 556 
|
 AD 
tb_leefomgeving_castricum_Albertshoeve.jpg

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) zet de uitbreidingsplannen toch door, ondanks het gebrek aan draagvlak in de regio. Naar verwachting zal de luchthaven na de zomer een nieuw luchthavenbesluit aanvragen bij de staatssecretaris.

Er is geen steun voor de uitbreidingsplannen van Rotterdam The Hague Airport, concludeerde verkenner Joost Schrijnen eerder. Al zou, als de helikopterhaven verhuist naar een andere plek, de vrijgekomen ruimte in de lucht wel kunnen worden gebruikt voor uitbreiding van het aantal zakenvluchten van 'Zestienhoven'.

De gemeenten Rotterdam, Schiedam, Lansingerland en de provincie Zuid-Holland, die samen zitting hebben in de Bestuurlijke Regiegroep Rotterdam Airport (BRR), namen het advies van Schrijnen over. Voorwaarde is dat eerst een uitvoerig onderzoek komt naar de gevolgen van de verplaatsingen van de met name trauma- en politiehelikopters. De BRR zegt bij voorbaat 'nee' als die verhuizing leidt tot nog meer herrie en overlast voor omwonenden.

Bewoners van Delft en Midden-Delfland togen in mei nog naar het stadhuis van Rotterdam om daar te protesteren tegen de uitbreidingsplannen van Rotterdam The Hague Airport. Zij ageren al veel langer tegen de plannen, omdat ze vrezen voor heel veel extra geluidsoverlast.

Bekijk bericht op "AD"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door marianne

Na de zomer pas een aanvraag indienen. Tja, waar hebben we dat eerder gehoord, Schiphol heeft ondanks geen vergunningen steeds verder gebouwd en uitgebreid, tegen alle wetten in en tegen de belangen van bewoners. Heb intens veel mededogen met de bewoners van Lelystad, Rotterdam, Schiphol, want hoe je het draait of keert, de bewoners, dieren en alle andere soorten zijn werkelijk het slachtoffer, door ernstige geluidsoverlast, verhoogde CO2, het eerder overlijden van kinderen aan COPD en hartfalen bij volwassenen ( zo wordt Schippers ook nog eens gesteund ) het doden van dieren bv ganzen ( boeren bv verrekken het andere grassoorten te zaaien, die de ganzen niet vreten, waardevermindering vastgoed ( nu even niet ), geen vergoeding voor de geluidsverminderde materialen in woonhuizen.( er is genoeg onderzoek gedaan rond Schiphol vanwege de geluidshindervermindering maar Schiphol is alleen geinteresseerd in zijn eigen belang en zijn "eigen" lichamelijke lijk. Het werd duidelijk dat vooral aannemers en ondernemers subsidiegeld in hun al overvolle zakken staken. De klachtencommissie was een bizar geheel van theater, opera,gekkenhuis en dommigheid van de notabelen uit het Oosten van het land. Allemaal doorgestoken kaart en wie is het slachtoffer. Juist: de inwoners die na jarenlang bedrog en oplichting soms niet meer reageert. Er is nog veel over te schrijven en uit te zoeken, zie de rapporten, wetenschappelijk onderzoek en betogen tijdens openbare zittingen. Het bestuur van Provincies, dorpen, steden zijn radicaal voor de vliegvelden want ze murmelen mee zonder ook maar een slag te slaan. Dit " nare" scenario staan alle inwoners te wachten van de uitbreidende
vliegvelden. Net zoals Schiphol en zijn ganga- types ( men kan toch niet meer ontkennen dat lobbyisten tot dit soort is gaan behoren ) als soort de rijen sluit maar wel geen belasting hoeft te betalen over kerosine, subsidies krijgen voor nieuwe hallen, walgelijk lelijke gebouwen laat bouwen op het industrie
terrein, de LVLN schitterend hoge salarissen uitbetaalt, waarvan tevens bekent is dat de leider
een soort levenloze computer bureaucraat is etc. Het staat elke inwoner te wachten bij deze vliegvelden.
Vanaf vannacht 2.00 uur tot 12.51 vrijdag is er in deze regio om de 1/2 minuut ingevlogen op 30 km afstand van de landingsplek. Werkelijk om de 1/2 minuut. Er zijn geen stille vliegtuigen, er zijn geen schone vliegtuigen, infrastructuur om vliegvelden zijn ernstig milieuvervuilend, in steden bij vliegvelden is het nog ernstiger, je ruikt de afvalstoffen in de lucht zoals gisteren in Amsterdam. Schiphol is duidelijk met de automobilisten en bedrijfsleven, schuldig hieraan.
Schiphol met zijn grootheidswaan is een abstractie of een visuele wereld samen met alle vliegvelden in de wereld. Door deze waanbeelden zijn er miljarden dieren gestorven en mensen ziekgeworden. Wat te doen ?