Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Vlieghinder vooral boven woonwijken

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 353 
|
 Het Parool - 09-03-2018 
Bekijk of download het gehele artikel 'Vlieghinder vooral boven woonwijken'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem1

Een slot op het aantal vliegbewegingen op de buitenveldert baan,zoals veel partijen in Amsterdam willen (hetgeen logisch is) ,gaat denk ik wel ten koste van de andere niet preferente banen. Men zal toch ergens moeten opstijgen en landen.

Van het preferente vliegen komt inderdaad niet veel terecht en je kan je dan ook afvragen of het nog nut heeft. ,Toch heeft het nog wel waarde voor de omwonenden denk ik. S,avonds na de spits bv gebruikt men nu de kaagbaan ipv de aalsmeerbaan (zowel bij landen als opstijgen). Zonder preferent vliegen zou de lvnl liever de aalsmeerbaan blijven gebruiken denk ik.


Geplaatst door C.A.Burger

Veel overlast van overvliegende vliegtuigen..
Soms elke minuut een.
Ze vliegen veel te laag en nooit in glijvlucht!
Waarom wordt er alleen maar over gepraat, maar geen maatregelen genomen.

Gaarne uw commentaar.!
C.A.Burger.

Geplaatst door cb

Krimpen dat vliegverkeer! Houdt Nederland leefbaar!

Geplaatst door anoniem

De auteur van dit artikel (dhr Stil) doet verbaasd en verontwaardigd, maar wat er is gebeurd, is precies wat de bedoeling was van het Aldersakkoord. De overheid heeft het NNHS met de misleidende termen 'strikt preferentieel vliegen' en 'zo min mogelijk gebruik maken van de meest hinderlijke banen' verkocht en politiek (kunnen het dossier niet volgen) en media (waren niet echt in het dossier geïnteresseerd) zijn hier ingetrapt.
Het NNHS is puur ontwikkeld om het mogelijk te maken om meer te groeien op de secundaire banen. Sterker nog, vanaf het volraken van de primaire banen (oorspronkelijk ingeschat op plm. 470.000 vtb per jaar, later bijgesteld naar plm. 450.000 vtb per jaar) vindt er een 'transfer' van vluchten van de primaire naar de secundaire banen plaats (lees: het aantal vluchten op de primaire banen daalt en die vluchten worden overgeheveld naar de secundaire banen).
Ruim een jaar nadat de letters van het Aldersakkoord waren opgedroogd, was strikt preferentieel vliegen de facto dood. Het leeuwendeel van de groei is dus naar de secundaire banen gegaan.