Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Vlaanderen draagt meest schadelijke geluidsoverlast

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1019 
|
 standaard.be 
tb_Vliegtuig_Delta-N807NW.jpg

De spreiding van vliegtuigen van en naar Brussels Airport zet Vlaanderen en Brussel lijnrecht tegenover elkaar. Wie draagt vandaag de grootste last?

Brussel schrijft sinds middernacht boetes uit aan alle vliegtuigen die zijn geluidsnormen niet respecteren en negeert daarmee het tweede belangenconflict dat de Vlaamse regering heeft ingeroepen.

Lees verder via onderstaande link...............

Bekijk bericht op "standaard.be"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Interessant artikel.

De Wereldgezondheidsorganisatie beschouwt geluid met een gemiddeld niveau boven 55 decibel (dB) als gevaarlijk. Het veroorzaakt niet alleen een zwaar verstoorde nachtrust, maar verhoogt ook de kans op de ontwikkeling van cardiovasculaire ziektes, die kunnen leiden tot een hartinfarct. Ook de Europese richtlijn omgevingslawaai hanteert 55 dB als grens om te spreken van ‘ernstige geluidshinder’.

Ook verder in het artikel interessante cijfers over het aantal ernstig gehinderden. Ik vraag mij af of Schiphol de ernstig gehinderden op dezelfde manier meet/berekend, met de 55 db norm als gemiddelde.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

De Schiphol-group beweerd glashard dat er geen geluidshinder is, het zit tussen de oren van diegene die zeggen dat vliegtuigen herrie maken............
Dus heeft de sector het voor elkaar gekregen om in Nederland bv, bijna ongelimiteerd herrie en vervuiling uit te kunnen braken om maar onder valse voorwendselen, te kunnen blijven uitbreiden.
Geen handhaving in de praktijk, geen voldoende meetpunten t.b.v. de omwonenden.
Een regering die de Schiphol-group een hand boven de hoofd houdt, zijn inwoners laat stikken.......