Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Verzamelbrief stand van zaken diverse onderwerpen met betrekking tot Schiphol

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 453 
|
 Rijksoverheid 
Schiphol_welcome_DSC_3289.JPG

Minister Van Nieuwenhuizen (IenW) schrijft een verzamelbrief over Schiphol aan de Tweede Kamer. Het gaat om het milieueffectrapport nieuwe normen- en handhavingstelsel Schiphol (MER NNHS). Daarnaast gaat zij in op de peer review op de invoering van het Doc29-model voor Schiphol en toepassing daarvan in het MER NNHS. Ook schrijft zij over het overleg met de werkgroep Spaarndam over hinder door vliegverkeer op Schiphol. Tot slot informeert zij de Kamer over de advisering door de Omgevingsraad Schiphol (ORS) en het jaarverslag van de ORS.

Bekijk bericht op "Rijksoverheid"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jan Griese

Aan de hand van deze brief komen vragen op:
* "Deze peer review wordt uitgevoerd door een geluiddeskundige van de Britse Civil Aviation Authority (CAA), die tevens zeer
deskundig is op het gebied van Doc29. De peer review wordt in de eerste helft van 2018 uitgevoerd
Wat isdit voor eenburo, Wehebben GEEN behoefte aan "'Gekochte rapporten"
*)Overleg met de werkgroep Spaarndam over hinder door vliegverkeer op. Verschil van inzicht over de Contouren etc Daar wil ik meer over weten, Er zit te Spaarndam een degelijke deskundige.
* NB Geluid METINGEN ZIJN AL LANG BELOOFD In 2003 en 2006 TER VALIDERING
De Minister : luchthaven Heathrow geluidmetingen gebruikt om de input voor de
geluidberekeningen te valideren, wordt de Britse deskundige die de peer review
uitvoert ook gevraagd om in te gaan op de relatie tussen meten en berekenen van
vliegtuiggeluid rond de luchthaven Schiphol. Zijn advies neem ik mee in mijn
standpunt over dit onderwerp, dat ik later dit jaar aan uw Kamer zal sturen. HET ZAL EENS TIJD WORDEN !

Geplaatst door Bas van den Born

Altijd goed om berekeningen door metingen te laten valideren, wel dient rekening gehouden worden dat rond London, er nagenoeg nooit vlak gevlogen wordt op 2000 en 3000 ft.