Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Vervang de korte vluchten door snelle treinreizen

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 838 
|
 nrc.nl - 02-02-2022 
hs+vt.png

Bijna een kwart van de vluchten van en naar Schiphol is korter dan 500 kilometer. Er is dan geen reden om te vliegen, stelt Roald Fekken.

Onlangs stond in NRC een artikel dat haarfijn uitlegde hoeveel van de vluchten van en naar Schiphol op de korte afstand zijn. Zo is 23 procent korter dan 500 kilometer. Hier werd ook een duidelijke relatie gelegd met treintijden. Voor Brussel, Parijs, Londen en Düsseldorf is al een goed treinalternatief beschikbaar. Voor andere vluchten op deze afstand, bijvoorbeeld de dagelijkse vluchten naar Bremen of Hamburg, is de treinverbinding minder aantrekkelijk.

Lees dit NRC artikel verder via onderstaande link...........

Bekijk bericht op "nrc.nl - 02-02-2022"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

TOPBESTUURDERS TRAINEREN NOODZAKELIJKE TRANSITIE

Een grotere rol voor het Spoor zoals bepleit is onderdeel van de nodige transitie.

Helaas houden de huidige PvdA CEO Schiphol en een drietal topbestuurders deze transitie tegen met de inzet op een "Global City Regio/Holland Metropool" zoals in de toekomstvisie van Schiphol is vastgelegd. Dit betreft de burgemeester van (Groot-) Amsterdam en de CvdK's van NH en Flevoland.

Het is onvoorstelbaar hoe naief en gedwee burgemeesters, wethouders, gedeputeerden, het uitgebreide ambtelijk apparaat plus veel verzelfstandigde (handhavings-) organisaties macht en middelen overdragen aan het MRA 2.0 bureau op de Zuid As, waar dit drietal de scepter zwaait.

Men stelt een "bloeiende" economie voor te staan, maar de bewoner mag bloeden vanwege de enorme tweedeling, wooncrisis en voortgaande aantasting van klimaat, gezondheid en leefomgeving.

Intussen laten nog heel wat bewonersorganisaties zich inpalmen bij snode plannen voor een opvolger van de CROS en ORS die de vorm van een "Maatschappelijke Raad Schiphol" zou moeten krijgen. En dat terwijl de officiele Raad voor Leefomgeving en infra (RLi) al jaren werd en wordt genegeerd waar het "de groei en bloei" van Schiphol betreft!!

Het wordt tijd dat het PVK bestuur dit eens tot zich laat doordringen en een duidelijk standpunt aan haar leden presenteert.