Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Veiligheid gaat voor groei

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 420 
|
 NHD 
Veiligheid gaat voor groei Download het gehele artikel 'Veiligheid gaat voor groei'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Wat dacht je van tegen elkaar aanbotsen, met al die drukte.
Overigens, gezondheid gaat boven economie. Gaat zelfs boven alles. Staat zelfs in onze grondwet. Maar ja, in ons klotelandje, waar politiek Den Haag altijd vooraan staat om wantoestanden in een ander land te veroordelen of met een helboel poeha een handtekening zet onder een klimaatakkoord, om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag, gelden dit soort grondwaarden niet.

Geplaatst door Wim

"De gemeenten zijn verantwoordelijk voor de gevolgen van een vliegtuigramp", Volgens mij is dit Schiphol en de vliegtuigmaatschappijen. Zeker weer een alterntieve waarheid.

Geplaatst door Jos

Het rijk wil Schiphol laten groeien. Dit kan echter niet indien gezien de veiigheidsrisico's voor omwonenden. Het rijk stelt geen norm op en laat de verantwoordelijkheid over aan de gemeenten. Wetende dat de gemeenten willen bouwen en ook geen expertise hebben m.b.t veiligheid. En indien het mis gaat dan wordt de verantwoordelijkheid afgeschoven op de gemeenten. Uiterst immoreel.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Groepsrisico is ingecalculeerd door de overheid en de Schipholgroup.
Wat te denken van het parallelle dalen richting Zwanenburgbaan en de (K)Polderbaan?
De vele toestellen die achter elkaar richting de Zwanenburgbaan en de (K)Polderbaan worden geleidt, kunnen elkaar ook kruisen.
Reeds diverse keren gezien dat een toestel uit bijvoorbeeld het (noord)-oosten te ver door vliegt richting westen en dan moet corrigeren om te locken op de Zwanenburgbaan.
Gelijktijdig nadert er dan een toestel uit het (noord)-westen die dan de baan van het toestel uit het (noord)-oosten kruist.........................
Gaat vaak goed, gelukkig, maar is het werkelijk een kans van 1 op de 10 tot de zesde?

Op de reeds exorbitante hoeveelheid vliegbewegingen streept de overheid / Schipholgroup dit scenario gewoon weg.
En dat dan de gemeenten, waarover wordt gevlogen, verantwoordelijk zouden zijn voor bovengenoemde, is natuurlijk een broodje aap verhaal.
De overheid en de Schipholgroup (waaronder dus ook de LVLN) blijven ten alle tijden verantwoordelijk.
Aanvaardbaar risico..........