Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Van Nieuwenhuizen wil graag langer Minister van Infrastructuur en Waterstaat zijn

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 446 
|
 luchtvaartnieuws.nl 
HvS_Logo-rijksoverheid-instrastructuur-en-Waterstaat.png

DEN HAAG - Cora van Nieuwenhuizen zou graag een tweede termijn willen als minister van Infrastructuur en Waterstaat. Dat zegt ze in een interview met Luchtvaartnieuws Magazine. “Als je mij vraagt of ik het naar mijn zin heb en het nog een keer wil doen, dan is mijn antwoord daarop zeker ja.”

De minister zegt dit wel met enige terughoudendheid, want ze vindt het niet gepast om al uitgebreid over de poppetjes te discussiëren. “We gaan eerst met zijn allen onze stinkende best doen om alles wat we nog willen bereiken voor elkaar te krijgen. Dan zien we na de verkiezingen wel verder.”

Van Nieuwenhuizen, die een andere functie als bestuurder ook niet uitsluit, is populair bij de achterban van de VVD. Ze is één van de weinigen in het kabinet die nog het echte VVD-geluid laat horen, terwijl premier Rutte zich ideologisch vaak meegaand opstelt.

Tegelijkertijd komt dat haar op kritiek te staan van linkse politici, die vinden dat zij te pro-asfalt en te pro-luchtvaart is. Het is daarom de vraag of partijen als GroenLinks en de PvdA, die gezien worden als belangrijke regeringskandidaten, met een tweede termijn akkoord zullen gaan.

Minister Van Nieuwenhuizen zit in ieder geval boordevol ideeën over de toekomst van de Nederlandse luchtvaartsector. Welke dat zijn, leest u in de extra dikke december-editie van Luchtvaartnieuws Magazine. Klik hier om een los exemplaar te bestellen.

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl "

Reacties op dit bericht

Geplaatst door 12kwadraat uit CASTRICUM

Een minister die met haar vreemde luchtvaartnota heeft bewezen dat zij met haar rug naar de samenleving staat (Onderzoek Motivaction 20-10-2020 - 28% wil geen groei en 49% wil mindervluchten), heeft zichzelf gediskwalificeerd. Dit soort types, van kort denken en kort handelen hoort niet thuis op een minister functie.
In Amsterdam zeggen we dan, een, twee, drie, achter de vuilniswagen of erin. Heeft ze ook nog wat te kiezen.

Geplaatst door Ed uit Oegstgeest

Wilde deze dame eerder niet minister president worden? Het ontbreekt deze minister niet alleen aan competentie, maar vooral aan iedere vorm van zelf reflectie.

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Misschien een baantje bij Mora, Cora?
Ga maar gebakken lucht produceren, Cora!
Verschrikkelijk dat dit mens vooruit loopt op zaken waar bewoners de lasten van dragen.
Dit empathieloze mens wat zich minister durft te noemen heeft haar onvermogen al meerdere malen bewezen!
Handhaven? Nee kan niet, Lelystad? Heeft al miljoenen te veel gekost, luchtvaartnota eh......nee daar halen we geen klimaatdoelen mee.

Dus Cora, solliciteer maar bij Mora en ga daar maar gebakken lucht promoten!

Geplaatst door Baard uit Heiloo

Is de door velen gedroomde ,, krimp ,, geen gebakken lucht ?. Ze willen ook al deccenia,s lang minder voertuigen !

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

Wellicht van belang om goed te kijken naar de verhoudingen tussen het Midden bestuur en de Haagse partijtoppen, Kabinet en doordrammende ministers als Van Nieuwenhuizen en Schouten:

MIDDEN BESTUUR WIJST GECONCENTREERDE HINDER PERTINENT AF

Wat het z.g. Midden bestuur betreft keert de regiegroep BRS van maar liefst 56 gemeenten en 4 Provincies zich pertinent tegen de snode plannen voor super preferente Polderbaan en Kaagbaan en samenhangende geconcentreerde hinder. Al met al rond de luchthaven Schiphol niet bepaald een kleine groep.

Die tegenstand strandt helaas op de opgetuigde constructie waarbij die BRS slechts onderdeel uitmaakt van de Omgevingsraad Schiphol. En die raad is door het ministerie van I&W volledig aan de kant geschoven. Vandaar dat de BRS zich ook tot PvdA Schiphol CEO Benschop richtte, waar dan weer weinig of niets van valt te verwachten.

Ook stuit de BRS op het informele Metropoolbestuur in het bureau op de Zuid As, waar een trio bestaande uit GL burgemeester Halsema, VVD Provinciecommissaris NH Van Dijk en PvdA Provinciecommissaris Flevoland Verbeek de dienst uitmaakt. Via Verbeek is dit trio direct gelinkt aan de - ooit door de luchtvaartsector slim opgerichte - Vereniging EU-Deltametropool. Verbeek is daarvan al jaren voorzitter en het vehikel helpt en handje bij het uitrollen van een megalomane EU-Deltametropool. DIT ALLES ZONDER DEMOCRATISCHE LEGITIMATIE EN OOGLUIKEND TOEGESTAAN DOOR KABINET EN PARTIJLEIDERS.

Wat wel positief opvalt is de opstelling van tientallen D66 fracties in drie Provincies rond Schiphol:

Zij pleiten voor een "reset" na de pandemie met oog voor balans tussen "wonen en vliegen".
Een opvallende en te prijzen standpuntbepaling die helaas stuk dreigt te lopen op de partijtop en met name de (te) internationaal georienteerde D66 minister van BiZa Ollongren. Een bewindspersoon overigens die grote steken liet vallen bij de afronding van de Nationale Omgevingsvisie NOVI, een blamage die helaas weer eens geheel buiten de mainstream media werd gehouden.

Conclusie:

Waar bij het Midden bestuur en fracties de noodzaak voor een reset en verandering van beleid duidelijk wordt aangegeven volhardt bij VVD, D66, PvdA e.a. steeds de partijtop in het blijven propageren van het achterhaalde Mainportbeleid met HUB en samenhangend Megalopool-beleid.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

Aanvulling:

In de rij volhardende partijtoppen mag het CDA - met KLM "weldoener" Hoekstra - zeker niet ontbreken.

Geplaatst door anoniem uit Aalsmeer

Wat een sneu mens. Ze heeft er geen idee van hoe het geluidsstelsel werkt en wat er technologisch mogelijk is, maar ze heeft welk ideeën over de luchtvaart. Zullen wel bestaan uit buzz words als circulair, slim, biofuel, minder hinder, balans met de omgeving.....
De enige wetmatigheid die geldt is 'minder hinder, minder vliegtuigen'.

Geplaatst door ir. B. van Marlen uit Uitgeest

Een grotere ramp dan nog eens 4 jaar Cora van N. is voor de onderwonenden van de Polderbaan en Kaagbaan nauwelijks denkbaar.

“Van Nieuwenhuizen, die een andere functie als bestuurder ook niet uitsluit, is populair bij de achterban van de VVD. Ze is één van de weinigen in het kabinet die nog het echte VVD-geluid laat horen, terwijl premier Rutte zich ideologisch vaak meegaand opstelt.”

Het echte VVD-geluid kunnen we dagelijks en gedurende de nacht horen: vliegtuiggejank of gedreun. Met de te hoge normen en ontbrekende handhaving zal dit alleen maar schrikbarend gaan toenemen.

U moet niet raar opkijken als het aantal vluchten over de Polderbaan en Kaagbaan de komende dertig jaar tenminste gaan verdubbelen. De plannen streven dit na en de wet laat dit toe, natuurlijk wel verpakt in mooie verhullende zinnen.

Volgend jaar begint de ellende pas echt, let op mijn woorden!


Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

BOVENDIEN: GROTE ONVEILIGHEID EN AANTASTING NATUUR & LANDSCHAP!

Bovenop de uiterst zorgelijke en uitgebreid omschreven vlieghinder komen bij het soort onmenselijke aantallen vliegbewegingen dat deze minister voorstaat, ook nog een uiterst onveilige vlucht afhandeling en grove aantasting van Natuur & Landschap door stikstof en nadere uitstoot.

De combinatie van Natura 2000 kustgebied en (sinds kort:) Bijzonder Provinciaal landschap, dat onmisbaar is voor een gezonde leefomgeving en vestigingsklimaat, is totaal niet te combineren met deze idiote uitspattingen van de luchtvaartsector. Op basis van foute berekeningen reduceerde Schiphol het oppervlak van uitstoot al op grove wijze!

Partijen als VVD, CDA, UL en UVP in Uitgeest - die de afwaardering rond Groot Amsterdam steunen en hun eigen regio opzadelen met dit soort krankzinnig luchtvaartbeleid! - plaatsen zich in feite buiten de samenleving en leveren hun regio uit aan het morbide MRA bestuur dat zich op de Zuid As heeft genesteld om een soort Schiphol Megalopool /Aerotropolis te vestigen. Hoe ver kan ongezonde rancune gaan, zo lijkt de vraag?

En waar blijft een ferme standpuntbepaling van het PVRC/PVK bestuur dat dit allemaal ziet gebeuren en toch in stilzwijgen volhardt? Covid 19 mag geen excuus zijn om de leden in grote onzekerheid te laten en er op deze website maar steeds het zwijgen toe te doen!

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

CEO Cora van Nieuwenhuizen: Calculation Error Officer 2020?

Of het nu de nieuwe Zeesluis IJmuiden, de Spuisluizen in de afsluitdijk of geluids- en stikstof misrekeningen rond luchthavens betreft, de VVD minister van I&W grossiert intussen in de realisatie van projecten vol rekenfouten met zeer negatieve effecten.

Maar dat lijkt geen beletsel meer te zijn voor opnieuw vier jaar wanbeleid op het terrein van I&W?