Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Tekin gunt omwonenden Schiphol vijf hele uren slaap

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1781 
|
 parool.nl - 20-10-2018 
tb_aktie_IMG_1480.JPG

Paroollezer Jan Daalman reageert op het plan van PvdA-gedeputeerde Adnan Tekin voor minder nachtvluchten op Schiphol. Volgens hem vergeet Telkin een aantal belangrijke dingen.

Minder nachtvluchten in de hoop op steun voor de verdere groei van Schiphol. Dat is waar PvdA-gedeputeerde Adnan Tekin voor pleitte in De Telegraaf van afgelopen weekend.

Hij is voorzitter van de Omgevingsraad die voor de kerst nog moet gaan beslissen over de toekomst van de regio Schiphol. In dat interview laat hij een ballonnetje op dat Schiphol voortaan maar dicht zou moeten tussen 01.00 uur 's nacht en 06.00 uur in de ochtend. Hij hoopt daarmee 10.000 nachtvluchten te kunnen schrappen. Dat zijn er nu nog zo'n 32.000.

Tekin gunt de bewoners van de regio Schiphol welgeteld vijf hele uren nachtrust. Hier zijn een paar dingen gaande. Ten eerste zal elke slaapexpert het er over eens zijn dat vijf uren nachtrust dik onvoldoende is. Het is op de lange termijn schadelijk voor de gezondheid doordat noodzakelijke slaapritmes keer op keer verstoord worden.

Laat ik ook eens een ballonnetje op­laten voor onze vertegenwoordigers.

Daarnaast vergeet Tekin te melden hoeveel dagvluchten extra dit gaat opleveren na 2020. En hij vergeet helemaal te benoemen wat dit gaat betekenen voor de ruim 117.000 mensen die op dit moment al ernstig hinder ondervinden van de luchthaven. En dan heb ik het maar niet over het aantal bewoners dat 'gewoon' hinder ervaart.

Groei lijkt zo een onvermijdelijk concept. En dat is niet alleen de groei van de luchthaven, maar zeker ook de groei van het aantal mensen dat ziek zal worden en dat zal overlijden aan de gevolgen van dat slaap­gebrek en de huidige lucht- en geluidsverontreining in dit ­gebied.

Niet voor niets zegt het RIVM dat er nu al duizenden mensen per jaar sterven als gevolg van ­de luchtverontreiniging. Ik schaar daar de herrie van vliegtuigen ook onder. Geluidsoverlast, want dat is het, overlast, is luchtverontreiniging. Heel veel bewoners uit de Schipholregio kennen het wel. Zo'n vrachtvliegtuig dat rond halftwaalf, vlak voordat je in slaap valt, nog even voorbij dendert.

Als ik Tekin goed begrijp, gaat dat nog veel meer gebeuren en wel tot één uur in de nacht. Laat ik ook eens een ballonnetje op­laten voor onze vertegenwoordigers. Geen nachtvluchten meer tussen 00.00 uur en 07.00 uur in de ochtend en een groei met precies even veel dagvluchten als er aan nachtvluchten geschrapt wordt.

Daar moet een Omgevingsraad met al die vertegenwoordigers uit de regio toch uit kunnen komen.

Jan Daalman, Aalsmeer, bewoner onder de Zwanenburgbaan

Bekijk bericht op "parool.nl - 20-10-2018"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Frank van den Kommer uit Zaandam

Wat ik niet begrijp, als ik kijk naar de kaartjes met vliegbewegingen (de zogenaamde Radar Plots) is dat vliegtuigen boven zee strak de voorgeschreven koers aanhouden, maar zodra het in de buurt vvan Schiphol komt iedere piloot maar lijkt te doen wat hem god dunkt om bij of van zijn 'Runway' te komen.
Het is ronduit een 'Lappendeken' die over alle denkbare woonkernen uitwaaiert !

Waarom zijn er voorgeschreven trajecten als daar toch geen handhaving op plaatsvindt?

Ook weer om de burger onder ' de illusie' te houden, door te zeggen: "maar er zijn voorgeschreven routes hoor" !

En waarom liggen de convergatie punten of stuur punten steevast boven land?
Starten, en dan zo snel mogelijk boven zee zien te komen zou ik zeggen, dan ga je maar sturen tot je gelukkig wordt !
Maar nee hoor, lekker draaien en keren boven Leiden en Castricum ... (en de rest).

Beste mensen, is er dan geen enkel besef? Geen enkel inzicht of beleid om écht wat aan het lawaai te doen?
Een degelijke overheid zegt dan gewoon "Dit zijn de regels en daar heb je je aan te houden"!
"Bevalt dat je niet? Blijf dan gerust weg"!

Maar nee, onze VVD-ers beschermen liever 'de motor van onze economie' om met slap beleid haar bevolking de middelvinger te geven en de 'arme' maatschappijtjes te compenseren voor het ongemak ....
Ja, van zo'n politiek hoef je niets te verwachten, maar we blijven toch maar VVD stemmen. Omdat da wel zo goed staat bij je vrienden en collega's ....

De 'motor' ... En al die mensen die die vliegtuigen vol tanken, schoon maken, vullen met koffers...., die doen 's nachts nu al geen oog meer dicht, maar moeten wel weer fit op hun werk verschijnen!
Nee, alle mooie woorden van de politiek ten spijt, GELOOF ZE NIET ! Eigenbelang en voor jou de opgestoken vinger !

Geplaatst door gerard

@ Frank: Voor landingen zijn er geen voorgeschreven routes, behalve dan voor de nachten. Bij het landen ritsen de vliegtuigen in om in de rechte lijn in de laatste 11 km voor de landingsbaan netjes achter elkaar te kunnen landen. dat 'ritsen' gebeurt dus vooral boven woonkernen, en dan ook nog eens zo laag mogelijk op een hoogte van 600 meter. Over laagvliegroutes gesproken....

In de nachten vliegt men de voorgeschreven nachtroute die door de overheid recht over de gemeenten Castricum en Uitgeest is geprojecteerd. Iedere nacht weer....

Geplaatst door anoniem1

21 okt 2018 om 21:37:24
Geplaatst door Frank van den Kommer


Er zijn enorme mogelijkheden om de overlast te verminderen die maar heel weinig kosten zouden meebrengen voor de sector. Maar omdat men helemaal niks hoeft te doen,doet men ook de eenvoudige verbeteringen niet. Onze luchthaven geeft door de manier van afhandelen van het landende verkeer veel en veel meer overlast dan vergelijkbare luchthavens elders in de wereld. De manier waarop dat in nederland gedaan word is redelijk uniek (en ook een veiligheids risico)
Ook bij het stijgende verkeer is er veel verbetering mogelijk maar omdat er geen enkele druk zit op de sector word er helemaal niks gedaan. Begrijp niet waarom dit goed zou zijn voor de economie en Nederland.

Geplaatst door anoniem1

En ondanks dat men dus helemaal niks gedaan heeft aan hinder beperking wil men gaan groeien. Cda landingen zouden er al meer dan 6 jaar geleden zijn volgens de initiele plannen.
Vrijwel alle afspraken mbt overlast worden geschonden. Nachtvluchten zijn al verhoogd met 3000 tegen afspraak in. En die wil men via een omweg met dit plan nog verder verhogen,tegelijkertijd extra ruimte creeerend voor op de dag.
Als sector wil groeien dan moet men dat verdienen door de hinder daar waar mogelijk daadwerkelijk omlaag te brengen,dat word totaal niet gedaan. Ook een gevolg van het slappe beleid van de overheid richting sector. Het kan echt veel en veel beter,kijk maar naar het buitenland.

Geplaatst door anoniem1

De internet consultatie van de overheid. Het grootste probleem is dat het zonder achtergrond informatie of context gedaan word.
Was het niet eerlijker geweest als zowel de sector als de bewoners de ruimte hadden gekregen om hun visie en argumenten kenbaar te maken in deze consultatie. Bijvoorbeeld aan beide kampen de ruimte geven om met bv 1000 woorden hun visie te geven.
Dan hebben de mensen die geconsulteerd worden een beetje idee waar het om draait en krijg je ook een goede uitkomst. Nu krijg je door gebrek aan achtergrond informatie en context een onjuiste uitslag omdat de mensen niet precies weten wat het allemaal inhoud.

Als men echt mening bevolking wil weten dan is huidige consultatie ongeschikt.

Geplaatst door Sara

Zo duidelijk. Maar wat kunnen we doen? Net drie dagen weer een soort kunnen slapen. Ik ging anticiperen op wat zou kunnen komen.. zg slaap stress. Bij ons is het namelijk anders dan bij de gedeputeerden meer noordelijk. Bij ons wordt je er door overvallen. Het lijkt volkomen willekeurig. Heb het ritme nu even te pakken. Maar met veel moeite. Ik daarvoor een paar dagen bij mijn ouders geslapen. Deze waanzinb is niet gezond voor mens enn dier. Inderdaad. De meeste slaap verstoring vind bij mij ook plaats tijdens het inslaap vallen vanaf dus 2200 en net voor het wakker worden. Wat ik zo mooi vind is dat kinderen er blijkbaar al helemaal niet toe doen. Meeste kindjes taaien af van 8 rond half negen.. dus die start pieken Sluiten lekker aan.. wat een debiele situatie. Lelystad gaat gewoon open. Schiphol blijft ons uithollen. Het wordt tijd voor keiharde aktie of ons er bij neerleggen.

Geplaatst door Sara

* gedupeerden

Geplaatst door Bob uit Uitgeest

Bij zgn. vaste routes, waar sommigen voor pleiten, creeer je werkelijk een hel voor diegenen, die binnen 5 km eronder wonen, met om de 1.5 min een vliegtuigpassage. Kan alleen toegelaten worden als al deze bewoners een andere woning krijgen aangeboden. En dit zal teveel kosten!

Geplaatst door anoniem1

Dat is inderdaad een heel erg belangrijk punt dat ben ik met bob eens. Cda landingen zouden de totale overlast sterk kunnen verminderen maar deze gaan inderdaad bij mijn weten gepaard met een vaste route en de mogelijkheid dat de overlast lokaal (sterk) toeneemt,dit ondanks de cda landingen. Uitkopen is een mogelijkheid maar ook niet voor iedereen even prettig en makkelijk.
Wel zijn er dan meer mogelijkheden om de herrie te ontsnappen,ook zonder dat men gelijk naar friesland of oost Nederland moet verhuizen.

Ik weet het ook niet,een oplossing die het voor sommige mensen erger maakt is voor mij geen goede oplossing en moeilijk te verdedigen,zou dat zelf ook niet willen.
Aan de andere kant blijven er dan wel weinig mogelijkheden over tot verbetering. Enige dat dan overblijft is krimp Schiphol en dat gaat nooit gebeuren.

Enige wat men kan doen is verhuizen,andere opties zijn er niet echt realistisch gezien. Puur pragmatisch moet men gewoon verhuizen,is beter dan jaren van je leven elke dag in stress zitten.
Anticperen op de overlast,elke dag kijk ik weerbericht 14 dagen vooruit,hopende dat de wind uit een voor mij gunstige richting zal komen. Op moment dat anders word zit de schrik er al in,al valt het in de praktijk redelijk mee het laatste jaar.

Geplaatst door sara

Ja Anoniem1 bekent mee: windrichting kijk ik ook. Morgen westenwind, geen rust. Maar dat betekend dat anderen wel even tot rust hebben. Weet je wat het erge is? Bij ZW (dat is de meest voorkomende wind). Waait het zo Badhoevedorp-Amsterdam West in... er wonen daar heel veel mensen. Deze mensen worden dus dagelijks blootgesteld. Op nog geen 2km begint namelijk de bebouwde kom.... De concentraties UPF zijn daar schrikbarend hoog. Tenminste volgens de luchtmeetnet data. Maar daar gaat straks van alles mee worden ''berekent'' ik ben zo benieuwd of wie deze hoge waardes nog ergens gaan terug zien. Ik zag pieken van 700.000 deeltjes per cm2. (circa 4 km van Shithell). In een park ( ookmeer...). Dan is het natuurlijk nog de vraag waar dat van daan komt ( normale waarden rond de 2000 of lager) .. dan moet het RIVM gaan bepalen of het van vliegtuigen komt.

Geplaatst door klaar oversteek uit Oegstgeest

Ik woon in Oegstgeest, en dat ligt onder de aanvliegroute naar de Kaagbaan.
Om 04.30 beginnen de landende vliegtuigen al met herrie.
En gedurende de nacht gaan er talloze vliegtuigen op onregelmatige tijden laag over.
Het ontbreken van een normale nachtrust brengt me in een staat van razernij als ik berichten lees over uitbreiding van Schiphol.

Geplaatst door anoniem1

Wat we kunnen doen is onze visie en argumenten verspreiden. Onder andere de werkgroep toekomst luchtvaart maakt daar werk van en ook de website "bewoners omgeving Schiphol" doet veel op dat gebied. Dat is denk ik het belangrijkste en meest effectieve wat de bewoners op dit moment kunnen doen.

De posts hier die gaan niet helpen,maar ik post toch mijn argumenten,gedachtes en visies. Misschien dat sommige daarvan nuttig zijn voor de "bewoners omgeving Schiphol" of werkgroep toekomst luchtvaart,waardoor het uiteindelijk toch een beetje in de publiciteit kan komen.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Nog even over die internet consultatie of eigenlijk, over die maatschappelijke consultatie over Schiphol. Omdat ik het luchtvaartnieuws intensief volg, wist ik van het bestaan af. Maar ik kan mij niet herinneren dat dit zodanig in de publiciteit is geweest, dat iedereen daar van op de hoogte is gesteld. Heb ik iets gemist of gaat het een beetje chaotisch?

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit deltametropool

Komende maand zal de Provincie N.H. al een Omgevingsvisie tot 2050 (!) vaststellen.

Burger organisaties uit de regio Kennemerland & Alkmaar hebben bij alle fracties een heldere visie met argumentatie neergelegd: SANERING VAN SCHIPHOL dient in deze toekomstvisie opgenomen te worden. Dit om zaken als volksgezondheid, klimaatbestendigheid, veiligheid en de mogelijkheid om te blijven wonen in onze Provincie veilig te stellen.

De maatregelen van gedeputeerde Tekin zijn volstrekt onvoldoende, De nieuwe burgemeester van Amsterdam - tevens voorzitter bij de Metropool regio! - is verantwoordelijk voor een Collegeprogramma waar groei van Schiphol inmiddels wordt afgewezen en allerlei voorwaarden worden gesteld.

Het zou toch van de gekke zijn wanneer de Provincie NH - volledig aan de leiband van de Metropool regio & "Economic Board" - volgens het inmiddels achterhaalde groeimodel de Omgevingsvisie 2050 gaat inrichten..................................

Op maandag 29 oktober vanaf 18.15 vergadert de commissie "Ruimte & wonen". Er zal uiteraard met bovengenoemde visie en argumentatie worden ingesproken. Dit vooruitlopend op het definitieve besluit in november. Wordt vervolgd!

Geplaatst door Annelie uit Amstelveen

Voor iedereen is de overlast anders en even erg. Vandaag de hele dag hard gezoem en gesuis van landende vliegtuigen op 500 meter van mijn huis en op 250 m hoogte. Geen pauzes meer om mijn zintuigen even te laten rusten. Constant stress in mijn lijf. In Oegstgeest weet ik niet hoe het is maar het lijkt me ook afschuwelijk. Iedereen die last heeft heeft evenveel recht, evenveel woede, stress en verdriet. Het is niet alleen het audiële deel van het geluid maar ook de verplaatsing van de lucht, die golven door mijn lijf. Over 100 jaar kunnen we ons vast niet meer voorstellen dat dit werd gedoogd, dan ‘weten we beter’. Maar we wéten dus al beter, we zitten gevangen in een systeem dat beter niet toe laat. Uit angst om terug te keren naar barre armoede (als we het motief economie moeten geloven). Maar welke ziekelijke ziel gelooft dit nu echt? De mensheid heeft in al die duizenden jaren veel kennis en technologie ontwikkelt alleen niet de techniek van het maken van de juiste keuzes. Die blijft stelselmatig achter. Tjongejonge, en daar zit je dan met je goede bedoelingen in je huisje in Amstelveen, totaal ontreddert. Ik heb op internet guidswerende gordijnen gezien, ga ik bestellen...ze zijn alleen erg duur. En ik heb net oordoppen van 179€ laten maken. Thanks Nederlandse overheid! Ik denk dat ik maar even geen belasting meer ga betalen of zo iets...

Geplaatst door anoniem uit Gouda Oost

Nachtvluchten verbieden en 60% belasting erop. Simpel.

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Inderdaad zo simpel is het. Nachtvluchten voegen niks toe meestal transavia en tui etc. 60% belasting is nog te weinig voor alle kosten die wij nu met zijn allen betalen maar het is ruim genoeg om luchtvaart te doen halveren, wat ook zeer logisch zou zijn.

De enorme luchtvaartsubsidie die we dan besparen en de extra inkomsten die daar bovenop binnenkomen kan men inzetten op o.a verlaging btw op duurzame goederen wat een enorme boost zal geven aan duurzaamheid, economie en werkgelegenheid.

Geplaatst door Jaap uit Bussum


Geplaatst door Wouter


Geplaatst door anoniem1

Baat het niet dan schaad het niet dat klopt wel. Ondanks weerstand ook maar ingevuld.

Maar neem nu die vragen:

Het geluid van vliegverkeer wordt momenteel berekend. Dit gebeurt met wettelijk vastgestelde rekenmethodes. Op basis hiervan wordt de omgeving van de luchthaven Schiphol geïnformeerd.
— Geluid kan ook worden gemeten. Welke rol zie u voor geluidmetingen in het informeren van de omgeving van de luchthaven Schiphol?
— Welke andere manieren van informatievoorziening over geluid zou u nuttig vinden?


Gaat alleen maar over informatie,en niet over handhaving. De informatie is niet bijzonder nuttig voor de meeste mensen,men weet wel waneer men overlast heeft.
Eigenlijk alleen nuttig voor de mensen die ergens willen gaan wonen en zich willen informeren over de leefomgeving. Maar zelfs metingen geven dan geen goed beeld,men moet het zelf ervaren en ik zou iedereen die ergens wil wonen aanraden dat ook te gaan doen.
Het meten van geluid heeft niet heel veel zin als het alleen maar gebruikt word voor informatie.
Straks word geluid gemeten als "tegemoedkoming" aan de bewoners,maar vervolgens wordt er met die metingen helemaal niks gedaan. Word er een beetje wanhopig van als ik de vragen lees. Sry dat ik het zeg.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

@Anoniem. Het zijn allemaal open vragen en je kunt er dus overal je ongezouten mening kwijt. Hoe suggestief sommige vragen ook zijn, zoals deze:
• 3.4 Ziet u nog andere manieren om ruimte te maken voor intercontinentaal vliegverkeer op Schiphol?
Daar heb ik op geantwoord:
Uitbreiding van internationaal vliegverkeer is niet goed voor het klimaat en op termijn ook niet voor de economie. Het is veel beter om na te gaan welke voordelen aan een stop op de groei van het vliegverkeer kleven, dan door te gaan met de oude BAU-gedachte dat groei per definitie “goed” is. De wereld om ons heen is aan het veranderen!

Enz.

Geplaatst door anoniem1

Dat klopt wel,er zijn we mogelijkheden.

Denk echter dat deze "consultatie" uit gaat draaien op een enorme teleurstelling voor de omwonenden, Weet zelf niet goed wat er van te verwachten,maar positief gaat het zeker niet zijn. Dat kan iedereen toch zien aankomen of ben ik nu echt veel te negatief?

Al het klm personeel gaat reageren denk ik. Als werkgever dat vraagt dan zijn de meeste werknemers daar niet te beroerd voor. Ze hebben er zelf ook wel belang bij dat wil ik niet ontkennen Dat zijn dan al 20k reacties die erg pro luchtvaart zijn. Werknemers op Schiphol zullen ook wel de tip krijgen om iets in te vullen.

De tegenstand tegen uitbreiding is lang niet zo goed georganiseerd als de klm, De organisatie is er wel bij bewoners omgeving schiphol etv. Maar bij lange na niet met de aantallen van het sector personeel. Deze site zet misschien 100 mensen ,in beste geval 500 mensen, aan tot invullen.
Buiten deze site ben ik de informatie en de link naar deze consultatie ook niet tegen gekomen. Zal best wel op meerdere plekken gebeurt zijn maar het is makkelijk om het te missen.
Is ook niet echt duidelijk wat men wil gaan doen met de uitslag van de consultatie. Meenemen in de besluitvorming? Alleen de voor de luchtvaart positieve dingen denk ik dan.

Is duidelijk waar dit voor bedoeld is,men heeft het ook al onomwonden gezegt in het verleden. Met de omgeving in gesprek om draagkracht voor groei te creeeren,dat is het doel.

Nu ja,laatste wat ik er over zeg. Laten we er maar het beste van hopen maar ik verwacht dus een enorme teleurstelling.

Geplaatst door anoniem1

Maar goed, dan nog is invullen beter dan niet invullen. Dat klopt en ik wil mijn eerdere uitspraak hierover terugnemen.
Zou iedereen dan ook willen aanraden het in te vullen,ondanks de scepsis die er misschien is.

We gaan het zien. Eind dit jaar moet er een advies komen.

Geplaatst door BS uit Castricum

Ik heb het formulier gisteravond ingevuld. Verbaasd over de vooringenomen standpunten van waaruit de vragen zijn opgesteld. Ik heb dan ook 'aangeraden' van deze 'bias' terug te komen en te onderzoeken of het werkelijk wel zo goed/noodzakelijk is dat Schiphol en anderen nog steeds uitbreiden. Onze overheid heeft de laatste tijd geen goede reputatie opgebouwd voor het nemen van juiste beslissingen. Uitbreiden van de luchtvaart in deze tijden is weer zo'n misser.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Die maatschappelijke consultatie is ook voor mij zeer ondoorzichtig. Nergens kan ik vinden wie wat organiseert en wat er met al die reacties gaat gebeuren. Men heeft gekozen voor open vragen, wat mij heel erg bewerkelijk lijkt. Hoe ga je dat samenvatten en wie gaat daar conclusies uit trekken en aanbevelingen aan welke instantie doen? Is het een kwestie van de meeste stemmen tellen, of is men werkelijk op zoek naar goede argumenten en hoe objectief gebeurt dat? Ik vul het meer in met het idee dat niets doen geen optie is, en ik hoop dat velen met mij die de hinder zat zijn zullen volgen, dan dat ik hoop dat ik er de wereld mee kan veranderen. We zijn tot reageren veroordeeld...….

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

Uit eerdere burgerparticipatie georganiseerd door I&W (betreffende het nachtregime Schiphol) blijkt een opvallende methodiek te worden toegepast. Men benoemt eenvoudigweg enige categorieën waarbinnen reacties kunnen vallen. De individuele reacties worden daarheen vertaald en aldus komt een soort gemene noemer naar voren.

Wellicht dreigt ook bij deze door de overheid georganiseerde en "geleide" burgerparticipatie nu hetzelfde te gebeuren?


Geplaatst door M uit U

Tuurlijk maakt het allemaal geen drol uit. Ik heb het braaf ingevuld zodat ik mijn mening eens kon geven richting al die mafkezen die mijn rust en mijn woonplezier verpesten. De minister vindt het ook geen enkel probleem dat de testvlucht meer herrie gaf dan was berekend, dus waarom zou ze interesse hebben in de mening van gedupeerden?

Geplaatst door Hanneke Tonkens uit Westzaan

Vraag : kan ieder vermelden van waaruit hij of zij schrijft, welke plaats b.v. Annelie vertelt over overlast maar waar woon je? Ik woon in Westzaan, hier komen aan de westzijde meestal dalende en soms stijgende vliegtuigen naar de Polderbaan en naar de Zwanenburgerbaan allemaal hier langs. Altijd rommelt er wat in de lucht.En bizar genoeg, ook vliegtuigen vanaf de Kaagbaan die zuidwest opstijgen en dan draaien naar noordoost om dan zo ongeveer dwars over Westzaan vliegen op ongeveer 2250 m hoogte met 550 km per uur. Vooral dat is echt terreur. Ik weet niet wat ik mee maak, ik woon hier pas. Vaak iedere minuut een vliegtuig. Andere Zaankanters die ook lijden onder deze herrie?Ik hoor weinig klachten uit mijn omgeving, vreemd genoeg.
Hanneke

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

@Hanneke Tonkens , tja dat is shithol ten voeten uit , klimaat en levens verwoesten met herrie en allerlei smerige uitstoot van gassen en fijnstof.
Dat gaat 24 uur per dag door, de gehele week, de gehele maand, al jaren gaat dat zo.
Het gaat nog erger worden als de vakantievluchten naar Lelystad gaan, dat betekent nog meer intercontinentale vluchten naar shithol nog meer grote vliegende klimaatslopers.

Mensen willen een beetje anonimiteit, ga daar maar vanuit ik vermeld mijn woonplaats ook nooit. Wat ik wel vermeld is dat het hier in de IJmond is waar de overlast ook erg is. Net vloog er weer (05:15 uur) op 625 mtr een delta airlines over.........

Tel daarbij die staalproducent met zijn stank,stof en herrie ook nog maar eens bij op.
Nee de burger word letterlijk en figuurlijk ziek gemaakt en dit terwijl er een zorgplicht bestaat.

Geplaatst door Michiel uit Oegstgeest