Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Stijgprocedure KLM leidt tot meer herrie

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 2893 
|
 NHD 
Stijgprocedure KLM leidt tot meer herrie Download het gehele artikel 'Stijgprocedure KLM leidt tot meer herrie'
Bekijk bericht op "NHD"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Hendrickx uit woerden

DUs dit is de reden dat mensen 60 kilometer van Schiphol nu ook veel overlast hebben?
Een brandstof besparing voor de klm van wat, 1% per vlucht of minder? (op brandstof die al gesubsidieerd is met belasting technische maatregelen)

Het verschil in lawaai tussen een vliegtuig dat op 2 kilometer of 3 kilometer hoogte zit is al enorm, Boven de 4 kilometer heb je zelfs vrijwel geen overlast meer. Door dit langzame starten vliegt het vliegverkeer tot in de verre omtrek van schip, (minstens 50 kilometer), aanmerkelijk lager dan met een snelle start procedure.

En dan vragen om een delta plan voor de luchtvaart?
ze moeten zich zo erg schamen. Walgelijk

Geplaatst door hendrickx uit woerden

Was me er niet van bewust dat het zo erg was, grote extra overlast om klm minieme brandstofbesparing te geven. Bedankt voor deze informatie.
Voor mij is dit de druppel.

Geplaatst door Hendrickx uit woerden

En ja natuurlijk stijgt de overlast,dat had ieder logisch nadenkend mens toch kunnen bedenken.
Dit is toch niet meer serieus te nemen???

Gemiddeld vliegt het stijgende vliegverkeer overal lager,maakt niet uit hoe ver je van Schiphol bent (al is boven een bepaalde hoogte de overlast te verwaarlozen) dus neemt de overlast overal toe.

Ga hier of op andere plekken ook niet meer reageren, dit niveau is mij echt te laag.

Geplaatst door hendrikx uit woerden

En dan wil Nederland groot en sterk zijn met innovatieve industrie en creatieve technology. En dat in de leefomgeving met de kwaliteit van een trailerpark in the vs.
Idioten.

De lobby van klm is heel machtig,dat ze hun kleine Eigen belang belangrijker weten te maken dan het grotere belang van Nederland. Zijn slimme mensen in Nederland, maar zal door corruptie van paar domme en op eigenbelang gerichte groepen toch ten onder gaan als dit zo doorgaat.

Geplaatst door Punt

Wel grappig dat kaartje,alleen de directe omgeving van Schiphol.
Maar moet je eens kijken op bas hoeveel klachten er binnenkomen uit Amersfoort, Hilversum of almere.
Vraag me af hoeveel deze startprocedure de klm oplevert. Erg veel kan het op het totale brandstof gebruik niet zijn.
Misschien 25.000 per dag voordeel,of zelfs nog minder? Dat is het welzijn van een grote groep mensen op 25-75 kilometer van Schiphol dus waard.
En dat terwijl de overlast in gebieden verder van Schiphol sterk verkleind zou kunnen worden door snellere start procedures in plaats van tragere.
Er was bij mij hoop op verbetering door nieuwe procedures voor landen en opstijgen,maar die hoop is nu weg, een miniem kosten voordeel voor de klm weegt zwaarder.

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

@ mevrouw of heer Punt, Ik begrijp u niet zo goed... Het gaat er juist om de nieuwe overlast direct na de startbanen , daar waar burgers al verreweg de meeste overlast ondergaan, en nu nog erger dreigt te worden Verder van Schiphol zou de procedure juist minder gehinderden opleveren, volgens KLM . De cijfers/metingen/feiten wijzen dus anders uit. (Zie het kaartje) OVERAL dreigt meer herrie te ontstaan. De verborgen agenda lijkt te zijn de Capaciteit te vergroten. Er kunnen door deze KLM procedure meer vliegtuigen achter elkaar opstijgen....
Bovendien heeft u gelijk, zelfs te Hilversum en b.v. Amersfoort hoort men de vliegtuigen, en ik gun u van harte rust, maar juist in deze regio wordt het zo langzamerhand onleefbaar met Jaargemiddelden van 59 Lden dBA .

Geplaatst door punt

Mensen direct rond Schiphol moeten worden uitgekocht door Schiphol zodat zij kunnen verhuizen.
Een kleine vermindering van het geluid op deze plekken waar al enorm veel herrie is, is een druppel op een gloeiende plaat. De overlast voor deze kleine groep mensen wordt bijvoorbeeld slechts 5% kleiner. Een grote groep mensen die verder van Schiphol woont krijgt veel grotere overlast.
Natuurlijk valt deze overlast in het niet waneer je deze vergelijkt met de overlast van de relatief kleine groep mensen die riect onder de start of landings baan woont maar het is een veel grotere groep mensen en de overlast voor deze groep kan makkelijk met 50% toenemen als bijvoorbeeld de vliegtuigen op 2500 meter hoogte vliegen in plaats can 3500 meter hoogte.

Ik ben van mening dat het een slecht plan is om de overlast op deze manier uit te smeren omdat de voordelen voor een kleine groep relatief kleiner zijn dan de nadelen voor een grote groep mensen, waar het uiteindelijk op neer gaat komen is dat een steeds groter gebied te maken zal krijgen met vrijwel continue vlieg geluid en de ramen niet meer open kunnen.

Als er trager gestart wordt dan wordt er gemiddeld genomen overall lager gevlogen, als er lager gelvlogen wordt dan is de overlast groter, dit is een logica waar ik niks tegen in kan brengen. Er zijn vrij veel relatief lege gebieden in Nederland, ik heb wel eens voorgesteld om het accelereren te beperken tot die gebieden waar geen mensen wonen en met minder motor vermogen te accelereren waar wel mensen wonen, maar daar komt nooit iets van terecht. Men accelereert op die manier die het meest economisch is, ongeacht waar mensen wonen. De mensen direct rond Schiphol hebben dan misschien iets minder acceleratie, de acceleratie zal uiteindelijk toch moeten plaatsvinden dus daar hebben dan weer andere mensen last van.

Punt is:uiteindelijk vliegt men overall lager=meer overlast.
Is echt heel simpel

Geplaatst door Punt

Maar goed,het is zeker niet mijn bedoeling om het verzet tegen Schiphol te versnipperen in allerlei kleine individuele belangen die de inwoners van elke afzonderlijke woonplaats hebben. Al hebben positieve veranderingen voor een region vrijwel altijd negatieve gevolgen voor een andere region. Een positief resultaat voor alle regios zal nooit bereikt worden zonder fundamentele veranderingen in de operaties van Schiphol.
Blijft toch van belang vooral goed te kijken of iets echt een verbetering is. Dit plan bijvoorbeeld had een verbetering beloofd voor de gebieden dicht bij Schiphol. Het hield een verslechtering in voor veel overage gebieden die voor het gemak maar niet meer op het kaartje staan.
Nu blijkt ook dat van de verbetering voor een klein gebied rond Schiphol niks terecht is gekomen (wat voor mij overigens absoluut geen verassing is) Dit terwijl de situatie verder van Schiphol verslechtert is (want er wordt gemiddeld lager gevlogen). Het eind resultaat is dat niemand er beter van is geworden en vrij veel mensen een stukje slechter
(extreem dramatisch is het niet overigens,ik wil het zeker niet vergelijken met de overlast direct rond Schiphol! het is echter weer een stapje verder en vele kleine stapjes maken een grote)

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Een vliegtuig is een stuk gereedschap dat een enorme herrie en vervuiling genereert.
Daarom zijn strenge regels noodzakelijk om niet te verzuipen in het lawaai en de uitstoot van
vervuilende gassen.
Er zijn vele regels in de luchtvaartsector die betrekking hebben op veiligheid.
Een heel goede zaak, natuurlijk. Want indien het vliegtuigen zou regenen, zou helemaal niemand daar vrolijk van kunnen zijn.

Maar het geluid.......... dat is een duivels dilemma. Hoe maak je als vliegtuigbouwer een toestel dat vrijwel geluidloos is?
Hoe maak je als samenleving een energiebron die en, voldoende energie genereert en ´schoon´ is en toepasbaar is op vliegtuigen?

Daar beide issues eigenlijk in het hedendaagse leven, in een sprookje thuis horen, dient de sector en de politiek hier meer dan nu het geval is, rekening mee te houden.
Dat gebeurd dus volkomen onvoldoende en enkel onder de noemer ´werkgelegenheid´.
Werkgelegenheid en geld genereren, is tot heiligheid verklaart door de sector en de politiek.

Het milieu, u en ik, behoren daar ook onder, zijn totaal niet interessant zolang u en ik niet in een vliegtuig zitten.
Dat we normaliter ook werken en ons steentje bijdragen aan de BV. Nederland en na een dag werken, willen kunnen genieten van een beetje rust, dat laat de sector en de politiek volledig koud.
Nee, niet zeuren, gewoon al die herrie van s´ochtends vroeg tot diep in de nacht, ondergaan en braaf je belastinggeld afdragen. De politiek weet wat goed voor je is.

De politiek................. ach die politiek in BV. Nederland is de realiteit al heel lang uit het oog verloren en daar maakt de sector gretig misbruik van.
Dus kan bijvoorbeeld een bedrijf als de KLM zulke ongelooflijke maatschappelijk onverantwoordelijke regels invoeren. Want ach................ die politiek, die maakt bijna iedereen in BV. Nederland, ziek. Ziek van de herrie en vervuiling.



Geplaatst door A. Boeing uit Hoofddorp

Uitkopen van bewoners in de directe omgeving van Schiphol wordt een beetje lastig. Alleen Haarlemmermeer is al 140.000 inwoners. En dan komen delen van Amsterdam, Amstelveen, Aalsmeer, Halfweg, Spaarndam en streken veel verder er nog bij. Dat is niet te bekostigen uit een beetje BTW verhoging. Er is wel een deel van een oplossing voor Schiphol. Als de verkeersleiding naast veiligheid zich nu laat leiden door de vraag welke route de minste hinder veroorzaakt op een gegeven moment gelet op ook de weersomstandigheden en niet alleen maar denkt "wat niet verboden is doen we" en "hoe krijg ik zoveel mogelijk toestellen verwerkt" scheelt dat de helft. Goed, Schiphol moet dan terug in aantal vluchten maar waarom is dat zo erg? Overstappers doen dat maar elders. En banenverlies? Ach, de mijnen in Limburg gingen ook dicht en grenscontroles werden afgeschaft, er verdwijnt werk en er komt werk. Dat is bij de luchtvaart niet anders maar waarom zou dat moeten.

Geplaatst door Karin uit Castricum

LS, ik ben vanaf afgelopen weekend maar weer begonnen met meldingen (klachten) doorgeven op BAS. Ik wil mijn rust terug in heerlykheid Castricum en omstreken. Wat mij opvalt is dat er evengoed relatief weing meldingen worden doorgegeven, terwijl we zo in de herrie en onveiligheid worden gezet. Niet melden, betekent niet in de statistieken. De macht van het getal. Alleen dan wordt er misschien rekening met je gehouden. Zijn er andere manieren om onze stem te verheffen (kijkend naar voorbeeld Groningen)?

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@ Mevrouw of heer Punt. U maakt er , ondanks misschien uw goede bedoelingen, m.i. een warrig verhaal van. Deze nieuw startprocedure werd uitgelegd als zijnde slecht voor burgers vlak bij en onder de startbanen. Verderaf van de startbanen , werd uitgelegd zou het minder herrie opleveren . Omdat er per saldo meer burgers (veraf dus) van zouden profiteren voerde men deze procedure in. Op zich natuurlijk al absurd, omdat juist vlak bij of onder de startbanen de grootste hinder plaats vindt.... Het gebied waar de invloeden gelden is dus begrensd door IJmuiden, Ca Hilversum en Abbenes . (Zelfs @Karin Castricum staat niet vermeld.... al ben ik er van overtuigd dat er te Castricum /Uitgeest al VEEL langer idioot laag gevlogen wordt, en werd daar de nachtroute zelfs verplaatst, ook weer in het nadeel van Kennemerland ! ) Punt: Het gaat dus NIET om de gebieden veel verder weg van deze regio. U schrijft: "Een grote groep mensen die verder van Schiphol woont krijgt veel grotere overlast. " Waar leidt u dat toch vanaf ? Er zou volgens u daar ook veel lager gevlogen worden.. ? Kunt u dat objectief aantonen ? Graag met Meetcijfers. Ik zou het ook absurd vinden als men ongeveer bij of na Hilversum niet hoger vliegt. Met brandstofgebruik heeft dat niets te maken . (Mogelijk met militair vliegverkeer, dat is mij nu even niet bekend) @Boeing reageert al op u : " Uitkopen van zeer ernstig gehinderden vlak bij Schiphol " Sympathiek mogelijk , maar volstrekt buiten de realiteit . Dan zouden Buitenveldert Zuid , Amstelveen Noord, groot deel Aalsmeer, onbewoonbaar worden... en het zou ook zoals Boeing stelde onbetaalbaar zijn, Oerigens, als Lelystad zijn 40.000 vluchten zal hebben, dan wordt ook b.v. Biddinghuizen volstrekt onleefbaar .(Er staan daar vele dure recreatie/ vakantievillas, terwijl alleen boeren daar aan die Alderstafel mogen meepraten.... Punt, Ik ben benieuwd naar uw cijfers .

Geplaatst door marianne uit castricum

Mijnheer Hendricxs, Karin,
U heeft allebei gelijk. De KLM is een maatschappij die zich ver boven de burgers wanen. Ze zijn ook jarenlang vanaf 1960 in de watten gelegd en iedere tegenwind uit welke richting ook werd gehonoreerd. De grote groepen, die alsmaar "buiten schot" blijven zijn de aandeelhouders. Maar goed. je ziet deze blauwe vogels laag overvliegen. Overdag iets hoger,'s nachts schandalig laag met een ongelofelijke herrie ( soms laat een verkeersleider deze vogels langzaam invliegen, scheelt iets ). Wat Melanie, een van de Ministers, in 2006 al zei:" dat de vliegtuigen steeds stiller worden" is ook een schandalige leugen. Ze zijn er niet. Het weekend voor de 18e was een grote herrie-pot met zeer laagvliegende zwaar beladen vrachtvliegtuigen. Langzaam, moeilijk te nemen bochten met als grote Topper om 3.40 en 3.40 en 1/2 minuut, 2 achter elkaar, een grote tris van geluidoverlast en stank.U weet dat in natuurgebieden het geluid ver draagt dwz je hoort het geluid vanaf de kust aankomen. Om 3.55 gakte van wanhoop een gans alleen door de lucht ws zijn groepsgenoten achterlatend in die fijne regio Schiphol met die fijne werknemers van de gasfabriek met hun moordmateriaal. Zelf heb ik nog goede hoop dat er ooit iets gebeurt met hele grote groepen burgers die niet in Heerlyckheid maar in "Out of the box" denken een grote massa in beweging kan krijgen. Deze maatschappijen bevinden zich buiten het maatschappelijk leven, nemen geen verantwoordelijkheid voor burger en natuur, de burger telt niet, behalve met opgevouwen knieën in een te krappe KLM stoel en de geldvlucht naar belastingparadijzen. Het huidige klimaat is zo wie zo erg anti- burger in Delta Nederland en Europa, die op het punt staat het TIPP verdrag( nog verder weg van de landelijke besluitvorming ) te accorderen, waarin staat dat de schulden net zoals bij de banken op diezelfde sprakeloze burger wordt verhaald. ( zie Follow the Money ) Wij, burgers zullen deze linies behoren te breken en bv zorgen dat er weer rust komt bij grote groepen Nederlanders. Nu zegeviert angst en dat " motten we met zijn allen niet willen".

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@ Zo is dat Marianne !

Geplaatst door Karin

LS, de naam Heerlykheid gebruik ik niet voor niets. Toen ik 27 jaar geleden in Castricum kwam wonen, was het een fijne forensenplaats. Als je de ramen opendeed hoorde je het ritselen van de blaadjes van de bomen en de vogels. En zo is dat heel lang geweest. Ook als je naar de duinen ging. Toen was het een Heerlijkheid om hier te mogen wonen. Tot de komst van de Polderbaan. Inmiddels zijn de gemeentebomen voor ons huis gekapt, geen natuurgeluiden meer, als de wind verkeerd staat vooral herrie en vervuiling door Schiphol-group. En de normale bordjes Castricum zijn verandert in Heerlykheid Castricum.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Vandaag vernomen in het Journaal van BV. Nederland dat de rechterlijke macht de Nederlandse Staat heeft verplicht om ´artikel 21 van de Nederlandse grondwet´ verplicht uit te voeren.
Dat verplicht de Nederlandse Staat dus tot het nemen van beschermende maatregelen om de vervuiling (waaronder dus ook het begrip herrie) waaronder de burger gebukt gaat, te verminderen c.q. te elimineren.

Dat dient dus ook te gelden voor de Schiphol-group!

Kan dan eindelijk de vlag uit?

Geplaatst door punt

Als men trager klimt tijdens de start (want daar gaat het om, een paar kilometer op ~ 800 meter hoogte langzaam accelereren tot ~ 400-500 km/u en dan begint de klim omhoog, je kan dit op de kaartjes van het vliegverkeer en de klm vliegtuigen zelf zien) dan wordt er gemiddeld genomen lager gevlogen. Ik kan dit niet met cijfers aantopen,het is gebaseerd op logica. Als u een argument heeft waarom deze logica niet op zou gaan dan sta ik daar zeker voor open en als u vind dat ik er te weinig van begrijp om een zinvolle discussie te voeren dan heb ik ook daar begrip voor.

Zelf ben ik woonachtig ten zuiden van Schiphol en je kan de invloed van de procedure duidelijk zien. Dicht bij de plek waar ik wonen vliegen de vliegtuigen regelmatig op een hoogte van 3000-3500 meter voorbij. Er vliegen echter ook regelmatig klm vliegtuigen deze route en die zitten vrijwel allemaal op 2000-2500 meter hoogte. Dit terwijl een veel grotere hoogte mogelijk is. De 10 kilometer voorafgaande aan de passage gaat over een gebied waar vrijwel geen mensen wonen dus daar zou makkelijk geacceleert en geklommen kunnen worden zonder overlast te veroorzaken.
Mijn bezwaar en probleem met de hele situatie betreft niet dit specifieke plan,daarvoor is mijn kennis van dit plan te gering, al zie ik met mijn beperkte kennis en logica niet in hoe dit plan ook maar enige verbetering zou kunnen opleveren.

Wat mij ergerde was dat ik hoopte op een verbetering (onder andere naar aanleiding van een telefoongesprek met bas waar men aangaf dat de overlast in toekomst minder zou kunnen worden door cda en nieuwe start procedures) en plots tot de ontdekking kwam dat die verbetering er nooit zou komen waar het de start procedures betreft omdat een gering kosten voordeel voor de klm belangrijker is.
Wat mij ook ergerde was dat het kaartje alleen de situatie belichte van de inwoners die binnen 10-15 kilometer van Schiphol wonen.
Voor leiden bijvoorbeeld waar toch ook veel stijgend vliegverkeer over komt bij zuidelijke winden geeft dit kaartje helemaal geen verandering. Het lijkt alsof de gevolgen van deze nieuwe stijgings procedure beperkt blijven tot get gebied binnen 10 kilometer van Schiphol en dat is naar mijn mening onzin.

U heeft echter gelijk met een groot deel van uw post en ik had mij ook voorgenomen om niet meer te reageren op deze website,ikzelf was ook niet helemaal gelukkig met mijn post want hij is inderdaad niet erg genuanceerd,noggebaseerd op een uitgebreide specifieke kennis.
Nu ik zie dat u gereageerd heeft wil ik daar toch een antwoord op geven dus bij deze, en ook maar gelijk mijn excuses voor mijn post.

Hierbij laat ik het verder en ga ook geen poging doen om verder te discuseren. Ik denk niet dat dat zinvol is.
Oo zal ik niet meer een post plaatsen in een opwelling van ergenis. Ben een beetje klaar met Schiphol en de onzin die ze steeds weer weten te verkopen,het is een verspelling van tijd en energie.

Geplaatst door E. Mulder uit Groet

De vluchten die over het gebied Groet/Camperduin gaan is vanaf 28 mei ongelofelijk toegenomen. Ze vliegen nu ook overdag constant en heel vaak te laag. Het dendert hier door de duinen en ook bij de Hargerpolder. Dit was niet de afspraak. Hoe kan dit gebeuren en hoe is deze nieuwe ARTIP 3B tegen te houden?