Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Schipholbaas Jos Nijhuis boycot kritische journalisten

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 934 
|
 quotenet.nl 
hvs_schiphol_DSC_2513.JPG

Journalisten van luchtvaartnieuws.nl mogen niet meer naar persconferenties van de Schipholgroep omdat een van de schrijvers van de site te kritisch is.

Oud-Telegraaf journalist Arnold Burlage schrijft provocerende stukjes voor de site en nu mag niemand naar persgelegenheden. Burlage is nu een eigen site gestart: aviationwatch.nl. 'Een ongebruikelijke reactie, die ik in mijn lange journalistieke loopbaan nog niet eerder had meegemaakt.

Ministers, staatssecretarissen en andere politici zouden op die manier voor hun persmomenten geen journalist meer overhouden.Maar à la… ik besloot in goed overleg met de eigenaar/hoofdredacteur om mijn bijdragen te staken zodat zijn tegelijk aangepaste luchtvaartsite geen averij zou oplopen als gevolg van mijn columns en de daarin ruim geëtaleerde opvattingen over het overigens in de hele luchtvaartsector zwaar bekritiseerde Schiphol beleid', schrijft hij.

Nijhuis maakt zich niet geliefd. Zijn pogingen om zijn salaris van 9 ton te behouden kan ook niet overal op goedkeuring rekenen.

Bekijk bericht op "quotenet.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door de Vries

Uit een ander artikel van vandaag:

Topman Nijhuis van de luchthaven bevestigt tegenover De Telegraaf dat Schiphol ook na 2020 verder zal groeien, naar veel meer dan 500.000 starts en landingen. De president-directeur legt Lelystad aan om "een ander product" te bieden.

Tja...

Geplaatst door Lies

Hoogmoed voor de val heet dat.

Geplaatst door Jan Griese

NB Nu was die Burlage ook wet een Rat ! Vroeger schreef hij voor de Telegraaf, waar hij het destijds ALTIJD opnam voor de Luchtvaartsector. Dat is bij de Telegraaf nu wel wat anders. Men schrijft daar veel kritischer nu. O.a. journalist dhr Paul Eldering . Tegenwoordig is het met die Burlage veel erger geworden . Hij is inmiddels zeer gelieerd aan de Reisbranche. ..... Dus objectiviteit is bij de man ver te zoeken. Dat neemt niet weg, dat Directeur Nijhuis best wat toontjes lager zou mogen zingen, met zijn uitspraken over het niet meer oeverloos in ORS verband palaveren.... Zijn handtekening staat echt ook onder dat Aldersadvies uit 2008 en 2010 ..

Tja insiders stelden al langer: Cerfontaine ging de deal aan met Bewoners ; ""Maar"" 100.000 vluchten er bij tot 2020 ... en destijds een klimaat- en fikse economische crisis in aantocht.. Voorlopig kon hij in 2008 met die + 100.000 de komende 12 jaar gewoon vooruit.. Daarna zien we wel weer moet hij gedacht hebben.... En ja hoor : Niet daarna, maar ervoor al wil direc-teur Schiphol J. Nijhuis 4 jaar voor de deadline al zijn eigen gang gaan ? Cowboys zijn het die Luchtvaartjongens... Het is te hopen, dat Bewoners in de ORS NU hun rug eindelijk recht houden ... .. We zullen zien ..