Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 807 
|
 digikrant.noordhollandsdagblad.nl 
AMS_Amsterdam_Airport_Schiphol-verkeerstoren.jpg
Verkeerstoren Schiphol
Credit: qwesy qwesy

Ik heb zaterdag een verhaal over mainport Schiphol gelezen. Ook hier wordt de zogenaamde hub-functie geprezen. Een nadeel van een overstapvliegveld wordt naar mijn mening in veel artikelen over Schiphol vergeten. Overstappen betekent minimaal twee keer zoveel overlast. Wil je dat nog midden in de Randstad of überhaupt in Nederland? Dan komt daar nog bij dat het verdienmodel in vergelijking met een vliegveld van dezelfde grootte, maar andere functie niet meegroeit. Het betekent dus niet twee keer zoveel verdienen.

En dan de luchtvaartnota waarin wordt beschreven dat we alleen maar kunnen blijven meekomen door middel van groei. Ik denk dat de luchtvaart in Nederland vooruitgang tegenhoudt. Kijk bijvoorbeeld naar de hogesnelheidstrein om ons heen in alle grote landen. Het lukt ons hier maar niet. Dat krijg je als de politiek de voorkeur heeft voor Schiphol.

Danny Reinhart

Bekijk bericht op "digikrant.noordhollandsdagblad.nl "

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Hans Buurma uit Hilversum

En de verslaving aan onnodige luchtvaartgroei steunt.

Geplaatst door ir. B. van Marlen uit Uitgeest

De prijs voor deze groei wordt niet bij de luchtvaart gelegd, maar bij omwonenden en de belastingbetaler. Overstappers dragen slechts bij tot de ‘economie’ van KLM en Schiphol en wat winkeltjes op de luchthaven.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

Geheel eens met bovenstaande reacties
Het moet uit zijn met de vele sjoemelberekeningen , die niets van doen hebben met zuivere wetenschappelijke inzichten !
Al jaren worden we door de Sector en de Overheid belazerd
Ik heb zeer veel Respect en deank voor Dr Leon Adegeest