Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol wethouder doet oproep aan Den Haag: Snel Lelystad openen

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 748 
|
 luchtvaartnieuws.nl 
HvS-klimaatmars_2019-03-11-09-32-04.jpg

SCHIPHOL - Het is in het belang van Schiphol, Flevoland en eigenlijk heel Nederland dat Lelystad Airport snel geopend wordt voor passagiersvluchten. Dat betoogt Jurgen Nobel, als wethouder in de Haarlemmermeer verantwoordelijk voor Schiphol, vandaag in een opiniestuk in De Telegraaf. Het dossier moet volgens hem bovenaan de stapel van de formatietafel liggen.

Lees verder via onderstaande link..............

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door 12kwadraat uit Castricum

Een typische VVD er net zolang doorgaan met groeien en NL verpeste, totdat er geen terugweg meer is. Alle VVD jojo's worden in stelling gebracht om Lelystad te openen.

Geplaatst door Hans Buurma uit Hilversum

Luchtvaartnieuws publiceert alleen die helft van de discussie in de T. die ze goed uitkomt. De andere helft is op verzoek van de T door Leon Adegeest geschreven. Misleiden met eenzijdige informatie, dat kunnen ze heel goed in de luchtvaartsector.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

LAAT PUBLIEK BELANG NIET WIJKEN VOOR VASTGOED- & MOBILITEIT SECTOREN!

Deze VVD wethouder claimt extra groeiruimte om elitaire vastgoedprojecten bij Hoofddorp en Zuid As te realiseren. De strategie bestaat uit het afwaarderen van secundaire banen aldaar en verplaatsing van doorgroeiend luchtverkeer naar Lelystad en de straks super preferente Polder- en Kaagbaan. De Polderbaan 2.0 is reeds voorzien van het hoogfrequent NextGen systeem dat elders in de wereld grote gezondheidsschade en aantasting van leefomgeving veroorzaakt. Maar liefst 2100 Zienswijzen tegen een ontbrekend besluit hierover liggen voorlopig tot begin 2022 te wachten op behandeling, de politiek echter zwijgt en stemt toe.

Door kritiek op "Metropool strategie" taboe te verklaren en bij politici en media valse sprookjes rond een na te streven "EU Deltametropool" en sinds kort "Holland Metropool" - zie de recente visie van de Schiphol Group - te verkondigen wordt dit groeimodel voor maximale urbanisatie en mobiliteit/bereikbaarheid gepropageerd.

Tegelijkertijd treden in gemeenten en Deelregio's kwartiermakers voor het nieuwe Metropoolbestuur bureau MRA 2.0 op de Zuid As aan. Een uiterst slimme bundeling van een - door het Rijk met miljarden gefinancierde - Transport Autoriteit t.b.v. infrastructuur en een ondemocratisch Metropoolbestuur met aan het hoofd de Provinciecommissarissen van Noord Holland en Flevoland en de burgemeester van Amsterdam. De overdracht van macht en geld door aangesloten gemeenten en Deelregio's is in volle gang en zal voor de verkiezingen in maart 2022 zijn afgerond. En weer zien we: de politiek zwijgt en stemt toe!

Daarbij is een extra waarschuwing voor de Deelregio's Kennemerland/Alkmaar en Zaanstreek Waterland op z'n plaats: gezien bovenstaande ontwikkeling dreigen straks verlies van macht en middelen hand in hand te gaan met onomkeerbare schade aan de gezondheid van de inwoners, hun woon- en leefomgeving en het Natura 2000 kustgebied en overige natuur & landschap door de in stelling gebrachte Polderbaan 2.0 met "NextGen" hoogfrequent vliegsysteem.

Daarom zou de focus - zeker ook door het PVK bestuur en hun voorzitter - op deze desastreuze ontwikkeling gericht moeten worden. Ditmaal met goede communicatie via deze website, de leden en overige belangstellenden hebben daar recht op.




Geplaatst door ir. B. van Marlen uit Uitgeest

Inderdaad dit heet ‘democratie’, het maximaal ondersteunen van de belangen van de vlieg-, bouw- en reislobby ten koste van het (leef)klimaat, en de werkelijke rekening afwentelen naar omwonenden en toekomstige generaties, terwijl de zakken worden gevuld! De VVD loopt hierin natuurlijk voorop. Leve de ‘vrijheid’!

Geplaatst door Hans Buurma uit Hilversum

Vergeet het CDA niet. Samen krijgen we de leefomgeving en het klimaat eronder!

Geplaatst door Baard uit Heiloo

Hij heeft gelijk ! Lelystad moet zo gauw mogelijk open !. De groei maar een beetje verdelen . Wel zo eerlijk !

Geplaatst door Hans Buurma uit Hilversum

Welke groei?

Geplaatst door Baard uit Heiloo

De geplande groei van Schiphol naar 600000 vliegbewegingen tot 2030 Hans !. En het liefst op de twee uitverkoren banen de Kaag - en de Polderbaan!.
Ik pleit voor een tweede baan bij Lelystad.

Geplaatst door 12kwadraat uit Castricum

@Baard. Hoezo groei?

Geplaatst door Marc B uit Almere

@Baard
Je bent voor groei vd luchtvaart??? Wellicht moet je dan naar een ander forum...

Geplaatst door Ed uit Oegstgeest

Heren, misschien werpt dit enig licht op de zaak?
https://schipholwatch.nl/2021/06/28/lelystad-airport-behalve-schadelijk-compleet-overbodig/
Overigens ben ik van mening dat de discussie rond Lelystad veel te veel aandacht krijgt in relatie tot de veel grotere problemen rond Schiphol. De overlast die velen daar hebben is oneindig veel groter dan wat mag worden voorzien voor Lelystad, zelfs als het aantal vluchten via de salami taktiek wordt uitgebreid naar de beoogde 40.000. Maar het staat uiteraard iedereen vrij zich ook daar tegen te verzetten. Opening van Lelystad lijkt mij slechts verdedigbaar als dat onderdeel zou zijn van het structureel verlagen van het aantal vluchten op Schiphol, bijvoorbeeld om overlast in de randstad te verminderen en de bouw van huizen mogelijk te maken. Maar dat is nu duidelijk niet aan de orde; het gaat nog altijd om ordinaire groei.

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Potentiele overlast lelystad staat in geen enkele verhouding tot de overlast van schiphol.
Sommige partijen en politici in de kamer gebruiken het als afleidings manouvre om het maar niet over schiphol te hebben en om te laten zien dat zij echt wel begaan zijn met het lot van de omwonenden.
de laagvliegroutes van 1800 meter over 30-50 km en dunbewoond gebied zijn nog altijd honderden meters hoger dan de 50-75km laagvliegroutes van schiphol over dichtbevolkt gebied,met grotere toestellen en met een meer dan 10 keer hogere frequentie.

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Als je de overlast van schiphol en het aantal bewoners dat daar last van heeft afzet tegen de overlast en het aantal bewoners dat overlast gaat krijgen van lelystad dan is de overlast van schiphol meer dan 100 keer zo groot.

Neemt niet weg dat alle omwonenden van lelystad het volste recht hebben om zich daar tegen te verzetten (een verzet dat ik persoonlijk ook steun) maar het staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de overlast van schiphol.
Dat zouden de kamerleden die zich druk maken om lelystad maar die je vervolgens over schiphol nooit hoort zich best wel aan mogen trekken.

Geplaatst door V.O.S. uit Onder de Kolderbaan

Verloedering. Onder. Shipholbeleid.

De inwoners in de BUCH-gemeenten gaan gebukt onder de tirannie van de luchtvaartsector dat in stand wordt gehouden door coke snuivende yuppen wonende in de Zuidas-Amsterdam.
De Zuidas-Amsterdam wordt zoveel mogelijk ontzien, vanwege een stil heren-akkoord tussen de gemeente Amsterdam en het vervloekte Schiphol.
De politiek kijkt erna, haalt haar schouders op en schraapt het geld binnen, ook het belastingsgeld van tot tweede rang burgers bestempelde inwoners van de BUCH-gemeenten.
En het wordt nog erger dan het nu al is, want de Kolderbaan 2.0 is dichterbij dan de meesten van ons beseffen.
De naam Polderbaan is bewust gekozen omdat een polder impliceert dat er weinig mensen wonen.
Maakt het vervloekte Schiphol mooie sier mee naar de rest van Nederland.
Benschop is een gore leugenaar (zijn voorgangers trouwens ook, anders kun je geen Bokito-gedrag vertonen op een leidende positie van een ziek makend systeem dat Schiphol is), want allemaal mooie praatjes over hinderbeperking, de geluidshinder en vervuiling is weer alom aanwezig.
De luchtvaartsector heeft echt schijt aan de huidige klimaatproblemen en aan Covid-19 want men vliegt er weer lustig op los, ook de grootste steuntrekker van Nederland, de KLM.
Zijn het dan toch moordenaars?

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Kijk nu eens naar vlucht KLM48C die vandaag 8 jullie om 19.40.15 over hilversum kwam.
(kan men terugvinden op bas onder het kopje life vliegverkeer en dan de juiste tijd en datum kiezen)
Boven hilversum zit men op 1500 meter hoogte,gedurende het overvliegen daalt men tot 1325 meter hoogte. Vervolgens vliegt men op 1000m hoogte over maarsen,vleuten en de meern (utrecht oost,een dicht bevolkt gebied). Daarna op 875m hoogte (de minimum hoogte) de laatste +- 40 km naar de landing.

Van Hilversum tot de landing is minimaal 75km+ schat ik zo in. Over 3 woonkernen met bij elkaar 300k+ duizend mensen. En dit is geen uitzondering want de vluchten die daarna met een interval van 1-2 minuten over komen en die een min of meer dezelfde route vliegen die zitten niet veel hoger. Zie er nu al weer in de op 1600m zit boven hilversum.
Boven almere zit men iets hoger maar daar zit weer een hele nare bocht die ook een enorme overlast geeft voor de bewoners daar.
En een vergelijkbaar verhaal gaat op voor de vluchten naar de zwanenburg baan. Waar men welliswaar iets hoger zit maar nog steeds onder de 1800 meter over een grote afstand en over een zeer dicht bevolkt gebied en vaak met meerdere bochten om het allemaal in te passen.

Bij landen vanuit het noorden is het niet veel anders,dan heeft zo ongeveer heel noord holland last van het lage overvliegen over tientallen kilometers en het nare fluitende en gierende geluid in de bochten.

Nooit hoor je iemand over deze overlast in de kamer of lees je het in de krant. Er is geen enkele aandacht voor. Je leest het hier op een site die vrijwel niemand leest als ik het post maar dat is het dan wel.
Officieel bestaat deze overlast niet eens,het wordt in geen enkel rekenmodel voor overlast meegenomen. Maar ga er maar eens een dag onder zitten,u weet niet wat u overkomt.

Kan dit nu echt niet anders,op een manier die minder overlast geeft?
Waarschijnlijk kan dat wel maar dat vergt enige aanpassingen,aanpassingen die voor zover ik kan zien op de documenten herindeling luchtruimt zeker niet voor 2027 gepland staan. En wat er daarna van komt en hoe dat weer andere omwonenden gaat treffen dat is nog maar afwachten,want deze aanpassingen stonden in eerste instantie al rond 2012 gepland.
Dat er na 2027 wel iets van gaat komen is niet alleen erg ver weg,daar heb ik dan ook geen enkel vertrouwen in. Want voor schiphol is de flexibilteit die deze manier van aanvliegen geeft altijd welkom.


Geplaatst door 12kwadraat uit Castricum

@ Anoniem 1.
Na 2027 is er in de Haarlemmermeer polder alleen nog maar water. Probleem lost zich vanzelf op.

Geplaatst door C. uit Amsterdam

Wat mij betreft mag Lelystad airport nu eindelijk open voor vakantie vluchten. En zeker ook na al het geld wat er al is ingestoken. Blijkbaar woont men daar nu is n een behoorlijke mate van rust en stilte. Logisch dat ze vanuit de rustig gelegen villas met tuin die stilte graag zoveel mogelijk willen bewaren. Zo zou een ieder denken. En dat ook vlak bij de Oostvaardersplassen en de Veluwe. Logisch ook dat o.a. dhr Adegeest knokt tegen de opening. Hoop toch voor ons hier dat Schiphol dan wat minder " uit zijn voegen" barst. En we rondom Schiphol minder overlast zullen ervaren. We gaan het meemaken.... Of niet? Per slot moeten de mensen toch steeds weer kost wat het kost met dat vliegtuig op vakantie. Ondanks klimaatverandering en we al de tweede najaar en winter in Lockdown hebben doorgebracht. Moeten en willen velen weer kostte wat het kost met " het vliegtuig zo goedkoop mogelijk naar de zon, Spanje, de Costa Del delta variant Corona, etc.

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

De afgelopen 2 maanden maken duidelijk dat nog meer vliegen nog meer schade zal toe brengen aan het milieu.
Extreme regenval heeft ook mijn woonplaats schade berokkend en nu dus Limburg , D en B …….Temperaturen die records breken met daarop volgende bosbranden enz.
Er zal nu echt wat moeten gebeuren want het dit gaat duidelijk de verkeerde kant op.

Deze pro vlieg meneer heeft duidelijk de gehele botervloot op zijn hoofd.
Lelystad slopen en bouw maar huizen, minder vluchten van dat shithol is de oplossing.