Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol voorbijgestreefd als luchthaven met meeste directe vluchten in Europa

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 634 
|
 RTV NH 
schphol_DSC_3247.JPG

De luchthaven van Frankfurt is Schiphol voorbijgestreefd als Europese luchthaven met de meeste directe vluchten. Dat staat in een nieuw rapport van brancheorganisatie ACI Europe.

Zonder overstappen is Schiphol direct verbonden met 326 bestemmingen in 98 landen. De zogeheten directe connectiviteit van Schiphol bleef gelijk ten opzichte van vorig jaar. In Frankfurt was in de periode sprake van een stijging met 11 procent.

Schiphol behield verder zijn wereldwijde tweede plek als het gaat om zijn hubfunctie. Ook hier is Frankfurt de nummer één. Daarvoor is gekeken naar de overstapmogelijkheden en netwerken waarop de luchthaven is gesloten.

Met 68,5 miljoen passagiers en 1,75 miljoen ton vracht was Schiphol vorig jaar in beide gevallen de derde luchthaven van Europa. Op de luchthaven zijn circa 65.000 mensen werkzaam.

Bekijk bericht op "RTV NH"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem1

Frankfurt is de best verbonden luchthaven van Europa. Hiermee stoot de Duitse luchthaven Schiphol van de eerste plaats, zo blijkt uit het Connectivity Report 2018 van Airports Council International Europe (ACI).








Frankfurt
Uit het rapport komt naar voren dat de luchthaven van Frankfurt de best verbonden luchthaven, als het op directe vluchten aankomt, ter wereld is. Hiermee stoot het Schiphol van de eerste plaats en laat het Heathrow achter zich.

Ryanair
Dat Frankfurt Schiphol van de eerste plaats stoot is volgens het rapport toe te schrijven aan de netwerkuitbreiding door Ryanair. Ook Lufthansa deed een duit in het zakje, waarbij het aantal bestemmingen dat vanuit Frankfurt direct verbonden is met 11,1 procent steeg.


Hetzelfde ryan air dat wij hier niet willen hebben,want alleen maar pretvluchten (voor een prijs lager dan de klm) dat is dus instaat de connectiviteit voor Frankfurt te vergroten.
Dit zou dan toch eindelijk de ogen moeten openen in Nederland voor de veranderingen in de sector en de gevolgen die dat heeft voor voor het hele netwerk model. Low budget gaat alle bestemmingen waar significante vraag naar is invullen. Bestemmingen waar geen significante vraag naar is daar hebben we sowieso niet zoveel aan. Die paar mensen die daar dan heen moeten die hebben dan pech en moeten een keer overstappen,bij voorkeur op een aansluitende trein.

Geplaatst door anoniem1

Maar dat stukje over ryan air dat is in de nederlandse pers keurig weggehouden.
Terwijl het op "up in the sky" waar ik dit bericht vandaan haal als een van de eerste dingen genoemd word. Het gaat dan ook blijkbaar niet echt om de connectiviteit in het nederlandse luchtvaart beleid. Als het daar om ging dan hadden we ryan air graag zien komen,das goed voor de economie.
Misschien dat dit de ogen opent bij vertegenwoordigers over het belang en de noodzaak van een uitgebreid en duur netwerk terwijl dat tegen de ontwikkelingen van de sector ingaat.