Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol: verbinding of kortsluiting?

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 494 
|
 De Koepel van Amsterdamse Schipholgroepen 
pixel.png

De Omgevingsraad Schiphol voldoet niet meer omdat bewoners en gemeenten geen trek meer hadden in verdere groei van de luchthaven. Interim-voorzitter Pieter van Geel schreef hier een rapport over getiteld Schiphol Vernieuwd Verbinden. Wij, de Koepel van Amsterdamse Schipholgroepen, lichten dat rapport door.





Reacties op dit bericht

Geplaatst door ir. B. van Marlen uit Uitgeest

Hij geeft goede kritiekpunten op dit rapport, vooral de bedreigingen die hij noemt zijn reëel.

Met basiskwaliteit leefomgeving zou men ook kunnen bedoelen: goed vestigingsklimaat, goede economie, snelle (rail)verbindingen naar Schiphol, werkgelegenheid in de regio Amsterdam, en leven in een gebied met hoogstens 58 dB(A) Lden, die men nu als (veel te hoge) grens hanteert en dus niet de 45 dB(A) van de WHO. Ook een beperktere totale groep gehinderden, die dan toevallig niet onder de vaste routes wonen. Dit zeg ik en niet Fulco. Met zo’n invulling zouden we nog worden vernaggeld!

Vanwege de mooie teksten en de praktijken van Alders destijds is wantrouwen mijn devies! Want soortgelijke kreten werden toen ook al gehanteerd!

PS: De Amsterdammers komen nu en masse in het geweer tegen hoge windmolens binnen hun gebied en zouden die graag verder in Noord-Holland willen plaatsen en zoekgebieden hiertoe uitbreiden. Maar dan wel met zijn allen spotgoedkoop door blijven vliegen en het klimaat verder om zeep brengen.

Geplaatst door anoniem uit Aalsmeer

58 dB(A) Lden is geen grens. Het is een geluidscontour en binnen die geluidscontour staan meer dan 10.000 huizen en wonen dus tienduizenden mensen