Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol sjoemelt met cijfers

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 2834 
|
 NHD 
Schiphol sjoemelt met cijfers Download het gehele artikel 'Schiphol sjoemelt met cijfers'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Eindelijk een bedrag. Vroeg me al lang af hoeveel de klm bespaart met de nieuwe start methode.
De methode die niet alleen dichtbij Schiphol de overlast heeft doen toenemen maar ook verder weg van Schiphol. Het is namelijk heel simpel,hoe lager men vliegt hoe groter de overlast. Het is echt lasting om hier iets tegen in te brengen,maar voel u vrij om het te proberen.

Had lange tijd het idee dat het rond de 5 miljoen euro zou zijn op jaar basis, dat is al een belachelijk laag bedrag natuurlijk maar ik zie nu dat het zelfs nog lager is!
1 miljoen per jaar bespaart de klm, ten koste van extra overlast voor zo ongeveer 90% van de omwonenden.
Dat is natuurlijk absurd en geeft de perversiteit van de klm en Schiphol goed weer.
Terug draaien die start methode, geef de klm maar 1 miljoen extra subsidie per jaar uit de staatskas. Dat kan er nog wel bij naast alle andere directe en indirecte steun.

Geplaatst door anoniem

Dit maakt mij dus echt enorm boos, 1 miljoen besparen is belangrijker dan de overlast van vele mensen.

De meetpunten staan vast op de plekken waar niet geacceleerd word...

Geplaatst door anoniem

niet geaccelereerd moet zijn niet voluit geaccellereerd.

Kijk eens naar de klachten uit Hilversum,soest en Amersfoort die onder een uitvliegoute liggen, 30+kilometer van Schiphol.

Geplaatst door anoniem

De enorm efficiente layout van Schiphol, met 3 noord zuid banen, een zuidwest baan en een oost west baan kwam afgelopen dagen weer goed aan het licht vanwege het niet beschikbaar zin van een noord zuid baan. De baan die de beste ligging heeft, oost west, is ook de baan met de laagste prioriteit vanwege de overlast.
De arme buitenveldert baan moest in zijn eentje vrijwel al het landende vliegverkeer verwerken en dat kon uiteraard niet,met uitval van vluchten en veel vertraging tot gevolg. Een 2e oost west baan is onvermijdelijk,al zal men waarschijnlijk kiezen voor een 2e zuidwest-noord oost baan vanwege het gebrek aan ruimte voor nog een oost west baan. En zo bouwt men inefficient verder aan Schiphol,met het verstoren van de ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling van de randstad. Dat heeft namelijk geen economisch belang.

Van economie snapt de Schiphol lobby werkelijk helemaal niets, en als iemand met een groot inzicht in de economie kan ik dit rustig stellen. Hans de boer had ik een tijdje hoog zitten maar hij snapt het gewoon niet,echt jammer voor Nederland dat deze man zoveel invloed heeft.

Geplaatst door de Vries

Die 2e Kaagbaan gaat er ook gewoon komen hoor. Zogenaamd om het systeem robuuster te maken, maar eigenlijk stiekem om meer te kunnen vliegen.

Aangezien de Polderbaan en de Zwanenburgbaan niet eens fatsoenlijk parallel kunnen vliegen (d.w.z. NAAST elkaar, in een rechte lijn en keren boven het westelijk havengebied!), verwacht ik dat er direct vanaf de 2e Kaagbaan een bocht gemaakt zal worden over Rijsenhout.

En jawel Rijsenhout wordt met het Leimuiden experiment vast warm gemaakt voor meer overlast, en zo is de cirkel weer rond.

De nieuwe startmethode (NADP2) begrijp ik helemaal niets van, dat dat zomaar kan. Daar was een tijd geleden een rechtszaak over, waarom hoor je daar niets meer over?

Geplaatst door Erwin von der Meer uit Castricum

Na het lezen van dit artikel en de reacties daarop denk ik bij mijzelf "en wat brengt dit nu?".
Antwoord: niets.
Schiphol en de sector doen gewoon wat ze willen en wel met rugdekking van het ministerie en voor de publieke opinie de rugdekking van de ORS/Hans Alders. De bewoners mogen in de ORS hun kritische stem laten horen hetgeen zij ongetwijfeld zullen doen om zich aansluitend bij de besluitvorming neer te leggen.
Waar is de echte stem van de bewoners? Die valt te lezen in al de reacties op deze website. Dat lucht op maar zet geen enkele zode aan de dijk. Droevig maar waar. En hoe nu verder? Gezagsgetrouw alles maar accepteren en af en toe een beetje mopperen. In ieder geval je niet als tokkies gedragen want dat doen nette burgers niet en daarom bereiken ze ook niets.
Van de ORS kun je zeggen wat je wil maar ook dit keer is Hans Alders er als een soort Tom Poes in geslaagd een list te bedenken waardoor Schiphol en de sector de handen vrij hebben en de bewoners monddood onderdeel zijn van dit proces. Helaas kan ik er niet meer van maken.

Geplaatst door polderbewoner uit Biddinghuizen

Niet alleen rond schiphol maar ook bij de Alderstafels van Lelystad en Eindhoven is gesjoemeld met cijfers en rapporten. Schandalige praktijken waar Hans Alders, Schiphol en verschillende overheden een belangrijke rol in hebben gespeeld. De groei van schiphol komt de laatste jaren ook met name door het binnenhalen van low cost carriers. Schiphol moest en zou groei laten zien omdat plannen voor uitbreiding anders in gevaar zouden komen. Negatieve gevolgen voor KLM en omwonenden ten spijt. Een nieuw WOB verzoek op communicatie tussen het Ministerie en schiphol geeft hier meer duidelijkheid over. Het enige voordeel van uitbreiding schiphol is dat steeds meer burgers zich verzetten. Het heeft dan ook geen enkele zin om met schiphol in gesprek te blijven. In plaats daarvan kunnen we ons beter richten op een massaclaim voor omwonenden en het milieu.

Geplaatst door Hans uit Amsterdam

DOE IETS Alle grenzen van het betamelijke zijn reeds lang overschreden, gebruik de sociale media, breng in beeld hoe gruwelijk de overlast is, neem het op, breng het aan het licht, interview slachtoffers dichtbij Schiphol en op 60 km afstand - met dank aan de KLM. Geef gedupeerde kinderen een stem - wat doen bijv de nachtvluchten over Castricum met hen, hun concentratievermogen, hun schoolprestaties - bespeel bewust het sentiment, nodig politici openlijk uit om ter plekke kennis te komen nemen van deze onmenselijke toestanden.. maar DOE IN GODSNAAM IETS. Wie pakt deze handschoen op?

Geplaatst door joop uit R

Alles moet wijken voor een van de motoren van de economie, op zich niet onbegrijpelijk. Dat cijfers worden gemanipuleerd kan je verwachten. Ja we wonen hier en dan weet je "het". Maar je kan niet alles weten en voorspellen. Zo had Rijsenhout , dat zich wil profileren als een dorp wat geen overlast heeft, vroeger alleen de kaagbaan waar men last van had. Nu tegenwoordig ook de zwanenburgbaan waar men te kust en keur land, als men kan landen kan men omgekeerd ook starten dus daar gaan we als schiphol ook eens rustig mee beginnen, en daar wordt last -> OVERLAST. Een pakketje isoleren wat gedaan was op de cijfers van de kaagbaan herrie helpt dan niet meer. Aalsmeer, vroeger een B baan(tje), is ook al jaren de sigaar en wordt nog erger. Sluipenderwijs palmt schiphol je in, en de gemeente's willen maar blijven bouwen en sluiten het net ook verder. Het botst al en gaat nog meer botsen. de 7e baan is het einde van Rijsenhout (voor de mensen uit Rijk dus voor de 2e keer) . In zee is de enige mogelijkheid opnieuw te beginnen , investeer daarin en houdt het hier leefbaar, sterker nog maak het weer leefbaarder als nu.