Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol sjoemelt met cijfers over hinderbeperking en frustreert Alders-afspraken

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 1321 
|
 Bewoners Omgeving Schiphol 
hvs_schiphol_DSC_2513.JPG

Donderdag 19 mei 2016

PERSBERICHT

Schiphol sjoemelt met cijfers over hinderbeperking en frustreert Alders-afspraken

Schiphol claimt in allerlei interviews in de media dat zij de afgelopen jaren een hinderreductie van 20% zou hebben gerealiseerd. Dat daarbij creatief boekhouden niet wordt geschroomd blijkt uit het volgende:

1) De effecten van de nieuwe startmethode NADP2, bedoeld als brandstofbesparingsmaatregel, worden ernstig overschat en zouden meer dan enige andere maatregel hebben bijgedragen aan de gerealiseerde hinderbeperking.

2) De effecten van stille glijvlucht landingen overdag (zogeheten ”nep” CDA’s) – die ook al vóór 2008 werden gevlogen en bovendien in vergelijking tot echte CDA’s met vaste naderingsroutes nauwelijks minder hinder veroorzaken – worden ten onrechte meegerekend.

3) Door uit te gaan van het nog niet geactualiseerde woningbestand 2005 worden ongeveer 10.000-20.000 zogeheten ”spook-gehinderden” niet meegeteld.

Als men rekening houdt met de werkelijke effecten van de punten 1 t/m 3 blijft er van de geclaimde hinderbeperking bitter weinig over. Door de discussie hierover in de Omgevingsraad Schiphol (ORS) uit de weg te gaan worden de afspraken uit het Alders-akkoord gefrustreerd.

Bewonersdelegatie College van Advies Omgevingsraad Schiphol (ORS)
Kees van Ojik
Klaas Bijlsma
Matt Poelmans

Bekijk bericht op "Bewoners Omgeving Schiphol"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Erwin von der Meer uit Castricum

"Worden de afspraken uit het Alders akkoord gefrusteerd".
Vraag; waarom hanteren de bewonersvertegenwoordigers zulk verhullend woordgebruik?
Waarom niet gewoon stellen dat Schiphol de zaak belazerd en het Alders akkoord alleen gebruikt voor cherry picking? Omdat de bewoners aan deze Alderstafel graag willen blijven functioneren/zitten en dan spaar je de ander door verhullend woordgebruik. De zaken duidelijk stellen en de eventuele consequenties daarvan accepteren is voorbehouden aan flinke mensen en tot die categorie behoren zij niet. Liever meepraten in het circus van de Alderstafel/ORS en daar een bepaald gevoel van belangrijkheid aan overhouden, daarvoor een royale onkostenvergoeding voor toucheren i.p.v. zaken benoemen en de eventuele consequenties daarvan accepteren. De ORS zal de bewoners niets brengen en slechts de belangen van de sector dienen. Een drie keer "bah!!!".

Geplaatst door anoniem uit aalsmeer

Eindelijk duidelijkheid over de positie van het onafhankelijke(?) bureau To70. Motie van wantrouwen richting dit bureau en alle tot nu toe gedane onderzoeken met dubieuze resultaten in de prullenmand zou ik zeggen. De ORS met de bende van 3 doen alsof dit nieuw voor ze
is maar in werkelijkheid liggen de zaken anders kan ik u zeggen. Alle onderzoeken gedaan door
to70 overdoen door een echt onafhankelijk bureau (dit zal niet meevallen...) en bewonersvertegenwoordigers inzage geven in alle details van deze onderzoeken!

Geplaatst door anoniem

Er zijn wel meer "spook" ernstig gehinderden,
Castricum,heilo,tegenwoordig ook Alkmaar.
Alphen aan de rijn, woerden,bodegraven,oegstgeest,leiden.
Al het landend verkeer wat over deze plaatsen komt veroorzaakt een extreme overlast. Vooral in die plaatsen waar de bocht gemaakt word. De hinder in al deze plaatsen is de laatste 8 jaar extreme toegenomen, en de hinder is vrijwel vergelijkbaar met de hinder onder uitvlieg routes.

Maar officieel hebben deze mensen helemaal geen ernstige hinder,terwijl het leven van duizenden mensen in deze plaatsen dagelijks verpest wordt. Naar een paar uur zit men al huilend en volledig verstijfd door het continue gehamer op de zintuigen. Het is ronduit walgelijk. Vrienden uit het buitenland verbazen zich er over dat het allemaal kan.

Wat is nu het doel, een regel opstellen waaraan Schiphol kan voldoen, of werkelijk de hinder beperken tot een x aantal mensen?
Indien het laatste wees dan in elk geval eerlijk over de hinder, ontken niet de hinder van de mensen in bovengenoemde plaatsen.

Maar zal wel eerste doel zijn, een regel waaraan Schiphol kan voldoen.
En indien men niet aan de regel voldoet,zoals bijvoorbeeld met de afspraken over nachtvluchten, dan treed regel b in werking.
Regel b is heel simpel:het overtreden van regel a lijd niet tot maatregelen en heeft geen enkel effect.

Flikker toch een eind op.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Alles kan de sector (Schiphol-group) uit de kast halen om maar ongelimiteerd te groeien.
Dat daar bij zelfs een vorm van fraude / oplichting / cq. creatief boekhouden niet wordt geschuwd, kan enkel omdat de sector de bescherming geniet van de Nederlandse Staat.
Bij elk normaal bedrijf was er al lang ingegrepen.

De Nederlandse Staat en de Schiphol-group hebben een belangenverstrengeling en schenden artikel 21 van de Nederlandse grondwet.