Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol: Roer moet om

 |
 Geplaatst door: Egelhuis 
 |
 Bekeken: 2350 
|
 Gooi- en Eemlander 
Schiphol: Roer moet om Download het gehele artikel 'Schiphol: Roer moet om'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Egelhuis

Zelfs het VNO-NCW vraagt zich af of het groeimodel van gisteren nog het groeimodel voor morgen kan zijn. Een opmerkelijke ontwikkeling.

Geplaatst door Anoniem

"het bewustzijn dat Schiphol een p;ositieve bijdrage levert aan de welvaart.

Elk bedrijf levert een positieve bijdrage aan de welvaart Schiphol levert daar bovenop een extreme negatieve bijdrage aan het welzijn van de mensen. Een negatieve bijdrage die groter is dan de negatieve bijdrage aan het welzijn van ALLE ANDERE bedrijven in Nederland bij elkaar,met uizondering misschien van de NAM.
Welvaart is belangrijk maar indien geplaats voor de keuze tussen welvaart en welzijn zal de meerderheid van de mensen toch voor het welzijn kiezen. Welvaart is uiteindelijk slechts een middel om welzijn te "kopen" Door de negatieve bijdrage aan het welzijn wordt de bijdrage aan de welvaart,dat slechts een middel is om welzijn te verwezenlijken,volledig irrelevant.

Geplaatst door anoniem

de enige die dit echt willen zijn zij met grote financiele belangen in en rondom Schiphol.
De bevolking die wil dit helemaal niet, nu al niet en nog minder waneer men werkelijk objectief voorgelicht zou worden over de economische waarde en de vervuiling/overlast van Schiphol. Maar de telegraaf doet in vrijwel elke editie zijn best om de bewoners te indoctrineren omtrent Schiphol.

Het is pure corruptie en eigenbelang dat Schiphol doorgedrukt wordt tegen de wens van een grote meerderheid van de bevolking. De burger heeft er sinds de 2e wereld oorlog niet zo slecht voor gestaan als vandaag de dag. De ongelijkheid is wereldwijd dan ook gestegen tot pre ww2 niveaus. Lang houdbaar zal dit niet zijn verwacht ik.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Van de week heeft BAS de derde kwartaalrapportages 2016 uitgebracht. Een paar cijfers:
Het aantal vliegbewegingen (starts en landingen) is dit kwartaal t.o.v. van het 3de kwartaal 2015 met 8.545 toegenomen van 127.747 naar 136.292; een toename van 6,7%. Het aantal mensen dat klachten bij BAS heeft ingediend is met 1.022 gestegen van 2.169 naar 3.191 (+ 47,1%). Volgens BAS komt dit doordat een aantal banen vaker is ingezet en door de stijging van het aantal vliegbewegingen. Tja, waar zou het anders door kunnen komen?

Geplaatst door anoniem

omwonenden weer de vriend worden van de luchthaven. Gelooft men dit nu echt?

De overlast moet minder worden, werkelijk minder en niet minder volgens een berekening voor 15.000 mensen maar meer in de praktijk vor 1.000.000 mensen. Maar de overlast zal nooit afnemen,de bewoners zullen Schiphol blijven haten en terecht. geen bedrijf wat zon grote negatieve waarde heeft voor de leefomgeving als Schiphol en de klm. Waarom deze bedrijven het predikaat koninklijk kregen is mij een raadsel. Met zulk een overlast voor zon groot deel van de bevolking zou je je toch niet willen verbinden zou je denken maar blijkbaar spelen dergelijke overwegingen geen rol. Men doet gewoon alsof de overlast niet bestaat,dat is nog het ergste. Dat er geen erkenning is voor de overlast,maar wel de erkenning voor Schiphol.

Geplaatst door anoniem

Snap het al denk ik,de verkiezingen komen er aan dus mooie woorden voor de omwonenden de komende maanden. Zodra men weer 4 jaar mandaat heeft is men dat weer vergeten. Laat u niet in de luren leggen,de politiek heeft de afgelopen 10 jaar kansen genoeg gehad om het roer om te gooien en die niet gepakt.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Anoniem : Al eerder stoorde ik mij aan uw ongenuanceerd strooien met feiten: U schrijft: "Maar de telegraaf doet in vrijwel elke editie zijn best om de bewoners te indoctrineren omtrent Schiphol." Waar haalt u dat toch vandaan ? Eerder beschimte u GroenLinks, dat nb al sENIGE politieke partij TEGEN het NNHS stelsel stemde 1) Het is niet direct mijn Krant, zeker niet toen ene journalist Anton Burlage daar nog over Schiphol schreef. Echter Nu zijn dat al 2 tot 3 jaar de dhr Paul Eldering en Mevr. Wyteke de Jong, die ook al objectief bericht (Vroeger FD) Paul Eldering plaatste juist vele zeer kritische berichten. Ik denk dat ik er nu ca 10 heb . O.a. In jan 2014 over het Onderzoeksbureau Helios (UK) dat het Strict prefente stelsel fileerde, en zo was er ook het artikel over de Onderzoeksraad, dat Schiphol op haar veiligheid aan het onderzoeken is. En zijn het zer veel meer. Zou u mij zo een indoctrinerend stuk kunnen noemen, of kunnen sturen: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) ? Ik ben erg benieuwd .

Geplaatst door anoniem

Ik heb in de telegraaf nog nooit een stuk gezien dat kritisch is op Schiphol. In vrijwel elk artikel wordt de economische waarde van Schiphol benadrukt en nergens wordt gesproken over de overlast. Ik vind dat indoctrinatie. Als u een artikel kunt vinden van de telegraaf waarin men kritisch is op Schiphol dan zie ik dat graag. Artikelen die lovend zijn over Schiphol die zijn er genoeg.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Anoniem : Eigenwijs bent u ook. Er staan er al een stel op deze site ! Blijf bij de feiten, dan kom je het verst !