Platform Vlieghinder Kennemerland
 

’Schiphol ontkent geluidsoverlast’

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 2176 
|
 Noordhollands Dagblad 
’Schiphol ontkent geluidsoverlast’

Alkmaar krijgt geen meetpost, die de door vliegtuigen veroorzaakte geluidsoverlast in kaart brengt. Vliegtuigherrie Regio Alkmaar is laaiend over het besluit van Schiphol. ,,Als we nu niks veranderen, gebeurt het nooit meer’’, zegt bestuurslid Johan Bos.

Download het gehele artikel '’Schiphol ontkent geluidsoverlast’'
Bekijk bericht op "Noordhollands Dagblad"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

goed stuk.. Ik vrees voor Alkmaar dat het in de toekomst nog erger gaat worden. Nu ligt de zo gehate bocht op lage hoogte nog meer dan de helft van de tijd onder Alkmaar. Naarmate het drukker wordt komt de bocht steeds vaker noordelijker te liggen boven Alkmaar. Dan zijn er ook nog de plannen mbt de luchtverkeersleiding. Men wil 50% besparen op de luchtverkeersleiding de komende jaren. Het moet allemaal eenvoudiger en simpeler, Dat betekend nog langere treinen en nog meer laagvliegen om conflicten met ander verkee uit te sluiten.

Geplaatst door Thijs uit Heiloo

Die gehate lage bocht ligt precies boven Heiloo. Het aantal meldingen is de afgelopen tijd flink toegenomen en de hinder is soms onverdraagbaar maar schiphol trekt zich daar niets van aan. In Heiloo staat nu ook een meetpost, die gegevens zullen absoluut niets gaan bijdrage aan hinder reductie (aldus LVNL en min. v I en M)
Wat mij betreft is het klaar met schiphol, op zich was ik nog wel voor een goede oplossing maar nu kunnen ze wat mij betreft omvallen. Als schiphol ooit failliet gaat geef ik een enorm feest. Vooralsnog zit er niets anders meer op dan verhuizen, jammer maar blijkbaar is dat hoe onze overheid met ons omgaat.

Geplaatst door Karst van Bemmel uit Castricum

Er wordt in het krantenartikel geschreven 'boven de dorpen vliegen ze 1500 meter' Dit is helaas niet correct. 'Ze' vliegen op 500-1000 meter. En we spreken alleen over geluidsoverlast. Wat gebeurt er met de uitstoot die op prachtige blauwe luchten in juli sluierbewolking creëert? Ah condens zeker. We moeten gewoon niet zeuren het valt allemaal reuze mee, is volgens mij de insteek van overheid en directie Schiphol. Nou Schiphol en overheid, bedankt voor dit prestige object wat een klein landje groot, vervuild en gehorig maakt nog maar niet te spreken over de duizenden flexbanen die zorgen voor een grote druk op ons sociaal stelsel.

Een bewoner van het voormalig stilte gebied aan de kust.

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Honderden miljoenen belasting geld brengen we met zijn allen op.
En het doel:
- meer herrie
- meer fijnstof
- subsidie op overstap vluchten
- subsidie op vakantievluchten
- dikke salarissen en bonussen bij schiphol, LVNL, KLM etc
- winst op projectontwikkeling op en en rond schiphol

Helemaal ABSURD, en wat doet onze volksvertegenwoordiging, die is voor 90% pro schiphol en nog meer subsidie.


Geplaatst door Thijs uit Heiloo

Wat ik me nu steeds afvraag: de overlast is in de afgelopen jaren steeds meer geworden.
Het aantal gehinderden is toegenomen, de bewoners aantallen zijn gegroeid en het aantal vluchten is behoorlijk vermeerderd. maar de grens van veelmelders bij BAS groeit niet mee.
Wanneer ik twee meldingen per dag zou doen (en geloof me, dan doe ik mezelf behoorlijk te kort) dan zou ik al snel een veelmelder zijn. Ik kom ten slotte dan op meer dan 500 per jaar. (het gaat inderdaad bijna het hele jaar door)

Moet ik dan nu de meldingen per dag gaan maken, dus van 7:00 tot 23:00? dat is toch raar? zo krijg je toch geen goed beeld van de werkelijke overlast?
volgens mij moet de veelmelder-grens meegroeien met de hinder en het aantal bewoners, zoals het nu gaat vertekent het de cijfers.

Geplaatst door Gerard

Volgens mij is worden er nepargumenten gebruikt om veelmelders uit de statistiek te houden. 'veelmelders' zijn een juist signaal dat er iets grondig mis is. Zo gezien ontkent Schiphol, waarvan BAS een onderdeel is, inderdaad de geluidsoverlast. In hoge mate. Ze genereren nepnieuws waar de gewone media graag in meegaan. Schande!

Geplaatst door anoniem

veelmelders moeten in elk geval meetellen bij het totale aantal melders en daar ook niet afzonderlijk genoemd worden. Bij het aantal klachten is het denk ik wel zinvol om een scheiding aan te brengen. De grens ligt ook niet bepaald lag, 500 klachten per jaar,dat is elke dag meer dan 1 klacht gemiddeld.

Geplaatst door anoniem

Het system is ook wel te manipuleren,als iedereen zijn klachten zelf bijhoud en dan 499 klachten per jaar gaat indienen dan krijg je een maximal effect op de cijfers van bas. Maar bas gaat dan natuurlijk de definitie aanpassen voor publicatie.

Bas doet niks,het is de eerste verdedigings linie van Schiphol tegen de bewoners. Beter klagen bij bas dan met een spandoek op Schiphol. Ik denk ook dat er echt een enorme trendomslag in de cijfers van bas moet komen wil de politiek iets gaan veranderen. Aantal klagers moet dan echt minstens 2-3 keer zo groot worden, de 10% stijging van dit jaar gaat helemaal niks doen helaas.