Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol neemt Polderbaan na vertraging op 15 mei weer in gebruik

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 396 
|
 luchtvaartnieuws.nl - 08-05-2021 
Polderbaan_vanuit_de_lucht.jpg
Polderbaan gezien vanuit de lucht in noordelijke richting
Credit: Whowouldtell

SCHIPHOL - De Polderbaan op Schiphol wordt op 15 mei weer in gebruik genomen. Dat is later dan gepland; vanwege hevige regenval in de afgelopen week heeft het asfalteren van de taxibaan naar de baan langer geduurd. Eerder zorgde vrieskou al voor vertraging.

Schiphol meldt dat de Polderbaan volgens de nieuwe planning zaterdag 15 mei weer beschikbaar is voor startend verkeer. Enige dagen later kan er bij goed zicht ook weer op geland worden.

Tot 15 mei wordt nog gewerkt aan de verlichting van taxibaan Victor richting de Polderbaan. Op 10 en 14 mei zijn er nog meetvluchten met de Cessna Citation PH-LAB voor de kalibratie van het nieuwe landingssysteem. Het vliegverkeer maakt zolang gebruik van de Kaagbaan, Zwanenburgbaan en Buitenveldertbaan.

De werkzaamheden aan de Polderbaan startten op 25 januari. Volgens de oorspronkelijke planning zouden deze tot eind april duren. Door de kou in februari was het twee weken niet mogelijk om te werken aan de fundering, het asfalt en de verlichting van de baan.

In maart liet Schiphol weten dat de Polderbaan op zijn vroegst op 10 mei weer open gaat, maar door de hevige regenval wordt dat dus een aantal dagen later.

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl - 08-05-2021"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Redactie (Wim)

"Op 10 en 14 mei zijn er nog meetvluchten met de Cessna Citation PH-LAB voor de kalibratie van het nieuwe landingssysteem."

Uw weet wel, het systeem waarmee om de 70 seconden een vliegtuig over uw dak kan vliegen.
Overigens vraag ik mij wel af of zoveel verkeer op 1 landingsbaan op de taxibanen wel te handelen is. Het is nu al slecht gesteld mate de veiligheid.

Geplaatst door Langs de lijn uit Uitgeest

LOKALE POLITIEK LIJKT HELAAS MEDE VERANTWOORDELIJK

Het afwaarderen van secundaire banen en optuigen van het "NextGen" hoogfrequent vliegsysteem op de Polderbaan 2.0 is puur MRA-beleid en onderdeel van de strategie om alles op termijn te bundelen. Men wenst een EU-Deltametropool rond een Mega-HUB Schiphol met tot 700.000 vliegtuigbewegingen per jaar. In dit plaatje past deze super preferente, NextGen Polderbaan.

Het College van B&W in Uitgeest is - o.l.v. een nieuwe D66 burgemeester - bezig om de zeven gemeenten in onze regio Alkmaar/Kennemerland ook in de MRA 2.0 metropool (met kantoor op de Zuid As) te lokken en lijkt tot nu toe nog weinig weerstand te hebben ondervonden.

Het lijkt er helaas op dat de politiek de eigen bewoners volledig in de steek laat, hen op gaat zadelen met funest MRA beleid rond luchtvaart, energietransitie (extra windturbines en zonneweiden in ons Bijzonder Provinciaal Landschap) en nog meer woningnood door verdringing van middengroepen uit de stadscentra van Groot Amsterdam.

Zouden de komende gemeenteraadsverkiezingen nog een rol kunnen spelen, zo lijkt de vraag?

Geplaatst door V.O.S. uit Onder de Kolderbaan

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Zelfs zonder de Kolderbaan hebben we in Uitgeest forse hinder van het inmiddels vervloekte Schiphol.
Als op 15 mei de Kolderbaan open gaat, breekt de hel weer helemaal open.
De regio Castricum / Uitgeest is verworden tot een afvalput van de elite van de zuidas Amsterdam.
De regionale politiek is horende doof, ziende blind en zwijgt als een graf.
Maar wel de mensen opzadelen met enorme plaatselijke belastingen.
Dit landje is echt ziek, geld en macht worden misbruikt voor eigen gewin.
De KLM is failliet, verworden tot een ordinaire steuntrekker, maar geeft nog net zoveel overlast alsof er nooit iets gebeurd is.
Rutte 4 verdomd het om op te rotten, blijkbaar zijn er vele medelanders echt zo dom om nog op de VVD te stemmen, zo blijkt.
Hier heb je weer de ingang: geld en macht.


Geplaatst door B.S. uit Castricum

Ik hou mijn hart vast voor de Polderbaan 2.0. Sinds de oprichting van destijds PVRC hebben we de zaak van kwaad tot erger en nu tot een bijkans zekere majeure overlast zien ontwikkelen. Er zijn mensen kwaad geworden, ze hebben zich tevergeefs voor een rechtvaardiger gebruik van de vliegpaden ingezet. En nu komt het zover dat we over die smalle 'stoeptegel' een vast vliegpad krijgen met meer dan 1 vliegtuig per minuut over merendeels de noordelijke wijken van Castricum en de zuidelijke van Limmen. En de overlast (dag en nacht) was al aanzienlijk. De Gemeente Castricum heeft het op voor mij onverklaarbare gronden bestaan om een paar wijken structureel op te zadelen met het grootste gedeelte van de overlast van de Polderbaan. Let wel: hier wordt een bocht gedraaid, met alle gevolgen van dien. Er zijn dan praktisch geen mogelijkheden om met weinig vermogen geluidsarm te vliegen. Dat hebben we de afgelopen jaren tot onze schade en schande mogen ervaren. Is er werkelijk niemand in de politiek geweest die zich heeft gerealiseerd dat dit een onrechtvaardige en wellicht onrechtmatige belasting van het leefklimaat van een beperkt aantal mensen betekent ten faveure van veel anderen waaronder met name Groot Amsterdam? Is dit waar in Nederland de politiek voor staat? Wij zijn beter af en die paar lieden in Kennemerland krijgen dan helaas de gepeperde rekening! Onze economie mag wat kosten, maar dan wel gericht zo weinig mogelijk? En we hebben er aan gerekend hoe dat zo makkelijk mogelijk kon en daar een paar politici de armen voor op de rug gedraaid.

In mijn ogen is wat er is beslist een absolute schande en de politiek onwaardig.

Geplaatst door Cici uit Amstelveen

Extreme geluishinder nu al weer maandenlang. Dan wil je je " hinder" " vliegterreur?" melden bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol zodat je stem gehoord wordt maar die nemen gewoon maar helemaal de telefoon niet meer op.
Zit u fijn rustig buiten in uw tuin mw Cora van de Nieuwenhuizen? Waarschijnlijk op een locatie zonder vliegtuigen. Hier geen tuin maar in huis is het helemaal niet uit te houden.