Het zou geen uitbreidingslocatie, maar een vervangende locatie moeten zijn als je kijkt naar de tienduizenden gedupeerden. D66 mag wel haast maken, Kamp bouwt het hele Noord Zee kust vol windturbines. De volgende misstand door onze overheid.
Schiphol verplaatsen? En dan? Nog meer groeien op de locatie in zee? Slecht plan als u het mij vraagt. Nu al is de geluidsoverlast vanuit de lucht vaak al groter dan die van het wegverkeer. Ook is het verspreidingsgebied van vliegtuiglawaai veel groter zodat echte stilte al bijna nergens meer te vinden is. Allemaal, bewust of onbewust, zijn we hier de dupe van. Nog meer vliegbewegingen betekent ook, nog meer vliegtuigbewolking. Het gevolg hiervan kunt u bijna alle dagen waarnemen. Grijze ipv blauwe lucht, minder nachtelijke afkoeling, overdag slechts een waterig zonnetje. Ook de zonnepanelen presteren minder als er veel contrails in de lucht hangen. Hoog tijd voor bewustmaking van deze schaduwkant van de luchtvaart. Hoog tijd voor een vliegtax met het 'de vervuiler betaalt' principe. Hoog tijd voor een objectief weerbericht waar de effecten van de luchtvaart worden herkend en benoemd.
D66 maakt zich weer eens belachelijk met enorme onzin.
Een vliegveld in zee kent vele nadelen en als je nu begint duurt het tientallen jaren. Daarbij is schiphol helemaal niet zo belangrijk voor de economie als men stelt en al helemaal niet de 50% niets toevoegende overstappers. Vliegtaks, minder vluchten, minder overstappers en wat spreiding naar kleinere vluchthavens is een veel beter plan voor nu.
Het belangrijkste is de constatering dat Schiphol op de huidige locatie weinig meer kan doorgroeien. De Noordzee wordt slechts genoemd als 1 van de alternatieven. Afremmen van de groei van de luchtvaart zie ik niet zo snel gebeuren. Alleen Groen Links en partij voor de dieren zijn hiervoor. De pvda had het al over het uitbouwen van Lelystad tot een tweede nationale luchthaven,
Geplaatst door Wim uit Castricum