Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Samen op weg naar minder hinder

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 324 
|
 minderhinderschiphol.nl 
hvs_lvnl_DSC_2532.jpg

Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) zetten zich met steun van de luchtvaartmaatschappijen gezamenlijk in om de geluidshinder door het vliegverkeer in de omgeving van de luchthaven te beperken en zo de kwaliteit van de leefomgeving te verbeteren. Dat doen we door hinderbeperkende procedures en maatregelen die we nu toepassen en in de toekomst.

Goed om te weten: wat het kabinet ook besluit over de toekomst van de luchtvaart in Nederland, Schiphol en LVNL zijn vastberaden om door te gaan met hinderbeperking en het programma met maatregelen dat je op deze website ziet staan. Zie hier.

Vier thema’s
Op deze website zie je welke extra maatregelen we willen nemen op het gebied van baangebruik, vliegtuigtypes, vliegroutes en -procedures voor vliegen overdag en in de nacht. Lees meer over deze 4 thema’s. Lees hier.

Bekijk de maatregelen hier.


Bekijk bericht op "minderhinderschiphol.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jack uit Heiloo

De meeste maatregelen zijn gericht op verder intensiveren van vluchten op Polder- en Kaagbaan. Kortom geen hinderbeperking, maar hinderverplaatsing. De enige manier om hinder te beperken is om vluchten te beperken. Het buitengebied Polderbaan (ofwel alles tussen Alkmaar en IJmuiden) is de klos met nog meer overlast voor Heiloo, Limmen, Castricum.

Schrijf je college van B&W aan om hier heel goed bij op te letten

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Pure propaganda deze zg samenwerking! Het is gewoon verschuiven van overlast naar nog meer polder en kaagbaan!
Ze hebben weer allerlei trucs uit de kast getrokken om nog meer vliegverkeer te kunnen laten plaatsvinden!
Wedden dat toestellen nog dichter achter elkaar gaan vliegen.......
Wedden dat het geen ene reet uitmaakt of een toestel op 1400 mtr of op 1800 mtr overkomt!
Allerlei dure termen worden er gebruikt om het de burger zo moeilijk mogelijk te maken om het nog te snappen.

Nee dit is weer keiharde Firma List&Bedrog; propaganda!

Geplaatst door Ed uit Oegstgeest

Het hele concept van preferentiële banen is achterhaald. Er zijn geen minder dicht bewoonde gebieden want de hele randstad is zo'n beetje volgebouwd. Neem bijvoorbeeld de Kaagbaan. De gemeenten Katwijk, Valkenburg, Voorhout, Oegstgeest hebben enorm bijgebouwd en zijn daar nog steeds mee bezig. Katwijk wordt zelfs gedwongen voormalig vliegveld Valkenburg snel te bebouwen. Al deze nieuwe bewoners komen onder de aanvliegroute te wonen. Vaste aanvliegroutes en preferentieel baangebruik maken bewoners onder de aanvliegroutes tweede rangs burgers. Het totaal aantal gehinderden zal weliswaar lager zijn dan bij spreiding van de overlast maar de gevolgen voor de pechvogels zijn enorm en niet uit te leggen. Dit is asociaal beleid met slechts als doel groei mogelijk te maken. Dit zou niemand moeten willen.

Geplaatst door Gerard uit Castricum

Ed, hoe waar is dit. Dezelfde loze beloften als altijd. Verplaatsen of opeenstapeling van hinder is niet gelijk aan verminderen van hinder.