Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Ryanair vervoert 28 procent meer passagiers

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 935 
|
 zakenreis.nl 
hv_overig_2692.jpeg


Er komt vooralsnog geen einde aan de groei van Ryanair. Uit dinsdag gepubliceerde cijfers blijkt dat de Ierse prijsvechter vorige maand 28 procent meer passagiers vervoerde dan de vergelijkbare maand in 2014.

In maart 2014 vervoerde Ryanair 5,2 miljoen passagiers, een jaar later 6,67 miljoen. De bezettingsgraad (load factor) steeg scherp, met 10 procentpunt, van 80 naar 90 procent. Doorgerekend vervoerde Ryanair de afgelopen twaalf maanden 90,2 miljoen passagiers, waarmee het de positie als marktleider in Europa (gerekend naar aantallen passagiers) verder heeft versterkt.

Commercieel directeur Kenny Jacobs zegt in een verklaring dat Ryanair veel succes boekt op de zakelijke markt. De airline introduceerde in augustus 2104 haar zogeheten Business Plus service, die de zakenreiziger het recht geeft extra bagage mee te nemen, het ticket te wijzigen, eerst aan boord te gaan en een ‘premium’ stoel uit te zoeken. Uiteraard zijn dergelijke ‘business class tickets’ bij Ryanair duurder dan een gewoon ticket, maar nog altijd aanzienlijk goedkoper dan reizen per business class bij de flag carriers.

Ook easyJet, de grootste concurrent van Ryanair, heeft een eigen product voor de business class. De Nederlandse prijsvechter Transavia, dochtermaatschappij van KLM, is nu ook van plan de zakelijke markt op te gaan.

Bekijk bericht op "zakenreis.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Een duidelijk beeld van de verschuivingen die in de vliegwereld aan de gang zijn.

Geplaatst door Erwin von der Meer

Ryanair heeft het begrepen. In marketing termen uitgedrukt: de overgang van "specialty" naar "commodity". De klassieke fout die dan vaak gemaakt wordt is dat men de oude kosten structuur laat voortbestaan terwijl de markt niet langer bereid is deze te betalen. KLM heeft hier duidelijk moeite mee. De werkelijkheid onder ogen te zien is vaak moeilijk en doet pijn maar helaas onvermijdelijk. Transavia gaat wellicht hetzelfde doen als Ryaniar. En KLM zelf??? Hoog op het paard gezeten met het elitaire KLM gevoel??? Hoe lang zal dit goed gaan???

Geplaatst door gerard

Nou, ik heb liever dat KLM/Schiphol te duur blijv(k)en. Dan wordt er vast minder gevlogen en daarmee wordt de vlieghinder vast minder en niet meer. Mijn credo: Vlieg functioneel, niet voor de lol. Dat kostenknijpen gaat vroeg of laat ook ten koste van de veiligheid, en daar zitten wij als omwonenden natuurlijk niet op te wachten,

Geplaatst door Jaap


Geplaatst door Erwin von der Meer

Geluidshinder wordt niet veroorzaakt door een specifieke luchtvaartmaatschappij maar door de vliegtuigen die overvliegen. Of de KLM mee zal kunnen komen met de concurrentie of niet doet m.b.t. de geluidshinder weinig terzake. De behoefte aan vliegverkeer zal worden ingevuld door vliegmaatschappijen "who ever" en dat betekent overkomend vliegverkeer en de daarmee gepaard gaande overlast. Als KLM in de versukkeling raakt doet dat de gecultiveerde mythe van Schiphol/mainport geen goed en verhoogt wellicht de kans op een meer realistische dialoog over voor/nadelen van Schiphol in een zo dichtbevolkt gebied.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst

Onderdeel van die realistische dialoog zal ook moeten zijn de op handen zijnde realisatie van een door de Schiphol Group nagejaagde "gateway to and from China". Volgens een opvallend item in RTL nieuws deze week worden outletcentra en shoppingmalls overal in Nederland voorbereid op veel passagiers uit China die hier (lage Euro) luxe zaken komen halen naast een flitsbezoek per bus. Alles vooral massaal en kwantitatief, het luchtruim boven ons dichtbevolkte landje dreigt volledig te worden volgepropt, met alle negatieve gevolgen van dien..........................