Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Ruzie KLM en Air France slecht voor Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1444 
|
 dichtbij.nl Editie Den Haag 
me_vliegtuig_IMG_2023.jpg


Door Jan Kralendijk, Dichtbijmeeschrijver

DEN HAAG - KLM ruzie met Air-France. De Overheid verkocht destijds KLM aan Air France. Er zou sprake zijn van een gelijkwaardig partnership. Parijs en Schiphol als internationale luchthavens zouden niet geraakt worden door deze deal (helaas niet contractueel vastgelegd!).

Air France maakt miljardenverliezen en wil de geldkas, de lijnvluchten, de passagiers van KLM en de world wide hub service van Schiphol nu hebben. Critici uit het bedrijfsleven waarschuwden destijds de Nederlandse Overheid hiervoor, maar de ambtenaren luisterden niet naar goed advies en handelden naar eigen inzichten.

KLM = Schiphol en Schiphol = KLM. Als Parijs haar zin krijgt, zij hebben de aandelen dus zeggenschap, is het dus op korte termijn met KLM gedaan en wordt Schiphol gemarginaliseerd en groeit de luchthaven van Parijs die immers Schiphol leegzuigt.

Schiphol geeft in Nederland werk aan 200.000 personen. KLM heeft 30.000 mensen in dienst. Massale werkloosheid dreigt dankzij het aangekondigde voornemen van KLM. Een tsunami aan financiële en persoonlijke ellende dreigt in Nederland.

De ambtenaren (natuurlijk behouden zij hun baan) in Den Haag worden bedankt. De zoveelste godgeklaagde blunder met desastreuze gevolgen. Ambtenaren en politiek hebben Nederland massaal in de uitverkoop gedaan. Globalisering en internationaal partnership riepen ze op het Ministerie van Economische zaken, niet door hebbend dat andere landen onze bedrijven opkochten, ontbonden en zelf verder groeiden. Dat gebeurt nu weer met KLM en Schiphol.

Nout Wellink en het slechtste verderfelijke mens dat op aarde rondwaart, mevrouw Neelie Kroes, weigerde destijds in te stemmen met een fusie tussen ING en ABN Amro. Een bank van wereldformaat kwam niet tot stand! Daarmede werd ABN Amro een prooi voor hedgefondsen, werd verscheurd en in stukken aan de wolven gevoerd. Lees het boek De Prooi.

De verkoop van ABN Amro had tegen kunnen worden gehouden door minister president Jan Peter Balkenende. Tot drie keer toe heeft Rijkman Groenink met instemming van Wellink en Wouter Bos, minister van Financiën, Jan Peter Balkenende gesmeekt om een onderhoud. Laatstegenoemde weigerde (!) de topman van ABN Amro te ontvangen. Hij was immers in de race voor een topfunctie in de EU. Grote Nederlandse belangen moesten daar voor wijken.

We weten hoe het afliep. Ook met Jan Peter Balkende. Hij werd consultant en kreeg een salaris van 600.000 ex bonus voor een part time baan.

Waarom slikken we het immense wanbeleid al decennia lang van politiek en ambtenaren? Waarom gaan zij vrijuit, ergo, krijgen zij topbanen in bestuurlijke functies?

Waarom gaan we niet massaal maandenlang protest voeren tegen de Overheid en blokkeren snelwegen en Ministeries en gemeentehuizen? De toekomst van ons volk staat op het spel.

Bekijk bericht op "dichtbij.nl Editie Den Haag"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jaap

Toevallig weet ik dat ING helemaal niet met ABN AMRO wilde fuseren. Vraag mij af wat er van de rest van het verhaal klopt.