Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Reisbranche in wurggreep door ‘vol’ Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 829 
|
 luchtvaartnieuws.nl (05-01-2017) 
TUI_DSC_3271.JPG

Door: Klaas-Jan van Woerkom

BAARN - De reisbranche is bezorgd over het feit dat Schiphol tegen haar wettelijke grenzen aan zit. ''Het zou doodzonde zijn als er daardoor geen nieuwe luchtvaartmaatschappijen of bestemmingen meer bij komen'', stelt ANVR-directeur Frank Oostdam. ''De reissector zit nu in een wurggreep.''
Schiphol bereikt sneller dan verwacht het in 2008 in het Aldersakkoord vastgelegde maximum van 500.000 vliegbewegingen per jaar.

Volgens de reisbranchevereniging kan het niet zo zijn dat er jarenlang niet wordt uitgebreid op de luchthaven. ''Ik wil namens de reisbranche alle stakeholders met klem oproepen een oplossing te bedenken voor het capaciteitsprobleem wat op Schiphol dreigt te ontstaan. Ik neem het hen uiteraard niet kwalijk dat ze zich aan de gemaakte afspraken willen houden, maar we kunnen geen jaren wachten'', aldus Oostdam in zijn nieuwjaarstoespraak.

Polder geen oplossing
Lelystad Airport, dat over een aantal jaren vluchten van Schiphol moet overnemen, vormt volgens de ANVR niet de oplossing voor het dreigende capaciteitsgebrek op Schiphol. ''We zijn op zich wel blij met de uitbreiding van Lelystad, maar het is slechts een druppel op een gloeiende plaat.''

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl (05-01-2017)"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Men will ongelimiteerde groei,het is nooit genoeg. Doe dat dan ook maar,dan weten de omwonenden ook waar zij aan toe zijn in plaats van keer op keer de grens opschuiven zodra deze in zicht komt. Niet dat nep gelul van "in balans met de omgeving" wat zoveel partijen predikken. Wees gewoon eens eerlijk,kunnen de omwonenden ten minste een eerlijke keuze maken bij de verkiezingen.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

"Schiphol bereikt sneller dan verwacht het in 2008 in het Aldersakkoord vastgelegde maximum van 500.000 vliegbewegingen per jaar." Ik begrijp hieruit dat als destijds meer vliegbewegingen waren verwacht, het Aldersakkoord op meer dan 500.000 was uitgekomen. De luchtvaartsector is een slechte verliezer.

Geplaatst door Gerard

Wat ik al veel langer roep: Er zijn helemaal geen limieten. Ze zij n slechts voor de Bühne bedoeld en zo ruim gesteld dat er steeds organische groei mogelijk blijft. Het is niet de eerste keer dat het knelde. Toen de oude regels begonnen te knellen werd er nieuw startbaan gebouwd en werden er nieuwe regels opgesteld die nauwelijks aan de oude regels konden worden gelinkt. Ke werd Lden en handhavingspunten werden geherdefinieerd met als gevolg groeiruimte. Wat denk je dat er de komende tijd gaat gebeuren? Naar goed Nederlands gebruik eerst een beetje gedogen, desnoods een boete voor de Bühne en dan oprekken maar weer. Geen idee wanneer de kruik barst, of wanneer de wal het schip gaat keren, maar dat gaat natuurlijk een keer gebeuren.

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Beste heer Oostdam, bij toenemende vraag een beperkt aanbod kunt u dus gewoon de prijzen verhogen wat voor u een hogere winstmarge betekent.

Zo werkt dat al eeuwen in de economie.

Meer subsidie aan de luchtvaart om alleen maar nog meer goedkopere vakantietickets aan te kunnen bieden is volstrekt achterlijk economisch beleid.

Daarbij komen de baten bij een select groepje terecht en krijgt de belastingbetaler en de omwonende van Schiphol de rekening

Geplaatst door anoniem


Geplaatst door anoniem

Klimaat,leefbaarheid en co2 reductie in wurg greep van de luchtvaart lobby,maar daar zal je nooit een stukje over lezen in de kranten.

Geplaatst door anoniem

Wat wel interessant is is dat je kan zien dat de zeespiegel al vanaf 1800 aan het stijgen is,en toen was er zeker nog geen sprake van een grote co2 uitstoot. Ook zonder onze co2 uitstoot zou de aarde opwarmen, We zitten nog steeds in een ijstijd volgens de officiele definitie (een periode met land ijs) waar we langzaam aan het uitkomen zijn. De co2 lijkt echter wel een versnelling te veroorzaken,als het tenminste komt door de co2,dat soort verbanden zijn altijd bijzonder gecompliceerd omdat zoveel andere factoren ook een rol spelen.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Schiphol heeft naar eigen zeggen van de reisbranche, niet alleen de reisbranche in een wurggreep.
Zoals vele mensen en dieren, dat dagelijks en ook s´nachts ervaren.
Een wurggreep in herrie en zware vervuiling, dat reeds voor 1/4 van Nederland geldt.

De Schipholgroup en de Nederlandse regering schenden artikel 21 van de Nederlandse grondwet.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Gerard: VOLKOMEN GELIJK HEB JE.... Zag je de Uitzending NTR Do avond NPO2 19:20 uur
BEREKENEN VAN GELUID, nog steeds . ... De Vliegtax dient weer snel te worden ingevoerd
Houd rekening met al deze feiten, als u in Maart gaat stemmen!