Platform Vlieghinder Kennemerland
 

RegiOpinie: Hoger vliegen, minder lawaai

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 554 
|
 NHD/Dagblad Kennemerland 
RegiOpinie: Hoger vliegen, minder lawaai Download het gehele artikel 'RegiOpinie: Hoger vliegen, minder lawaai'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Hoger aanvliegen is DE oplossing voor heel veel van de problemen. Veel bewoners die overlast ervaren zijn helemaal niet tegen vliegen en schiphol an sich. Ze hebben vooral moeite met de vaak onnodig grote overlast.

Ik vrees alleen dat het er niet van gaat komen. Over hoger aanvliegen en cda landingen word al heel lang gesproken en is deels round 2012 al toegezegt. De praktijk is echter het tegenovergestelde. Men gaat steeds lager vliegen want dat lijkt makkelijker te zijn voor de lvnl,vooral tijdens de spits. Met de aankomende verdergaande automatisering van de aproach gaat het waarschijnlijk nog lager worden en gedurende nog grotere afstanden.

Veel mensen die geen overlast hebben die hebben vaak geen idee. Laatst las ik een reactie onder een nieuws artikel waarin beweert werd:op 50 km van schiphol zitten de vliegtuigen op 4km hoogte,daar heeft niemand last van. 4km hoogte hoor je nog steeds maar veel overlast geeft het inderdaad niet. Maar men zit op 1000-1500 meter hoogte. Bijvoorbeeld almere bij het landen vanuit het zuiden. Het is dan nog 75km tot de landing maar men zit er al rond de 1250 meter. Dichterbij zit men dan uiteraard nog lager.

Goed artikel,hoop dat de sector er wat mee doet maar vrees van niet,het belang van de lvnl is niet hoger aanvliegen maar lager aanvliegen.

Geplaatst door Marc B uit Almere

Beste ‘anoniem uit Nederland’

Bedankt voor je reactie. Ik woon aan de rand van Almere, aan de oostkant tegen de oostvaardersplassen aan, en de vliegtuigen denderen hier inderdaad met grote aantallen, vaak de hele dag door, op extreem lage hoogte over onze woonwijken. Amper op 5000voet met uitschieters rond 3000voet. Bizar wat ons de laatste jaren overkomt en we worden er gestresst en verdrietig van. Het plezier van onze leefomgeving is minstens met 75% gedaald. Op dagen dat de wind is gedraaid en het vliegverkeer richting het noorden op de Polderbaan aanvliegt krijgen wij eindelijk rust en voel je hoeveel ontspanning dit geeft en je lichaam en geest weer langzaam de rust kunnen vinden. Landen op alle andere banen komt allemaal over ons dak! En Almere ligt buiten de geluidscontouren?!? In welke wereld leven wij???

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Dat lvnl compleet van het padje is dat is al jaren duidelijk. Empathie met bewoners is nul komma nul met als voorbeeld een 747 cargo op 620 mtr vanuit het zuiden naar de noord laten vliegen over een kustplaats met 300 km zee voor de deur. Eehhhh!
Dan wordt tussen Heemskerk en Heiloo de bocht naar rechts gemaakt en zodoende worden 10 duizenden Bewoners het leven zuur gemaakt.
Maar nu komt het......45 seconden later een of andere Cityhopper 2 km boven zee en op 1250 mtr........

Wie is hier dan gestoord! Niet de bewoners hoor, die worden gestoord van dat kansloze Lvnl!
Dit is een van de vele voorbeelden die er voor zorgen dat er geen begrip meer is voor de luchtvaart en dat de bewoners faliekant tegen uitbreiding van Schiphol en Lelystad zijn!

Geplaatst door V.O.S. uit Onder de Kolderbaan

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Dat de LVLN pleit voor nog lager aanvliegen dan de 600 meter die nu de norm is, heeft te maken met capaciteitsvergroting.
Er wordt per toestel afgerekend.
Dus hoe meer, hoe lucratiever.

En indien het mensen zouden zijn met enige empathie, dan zouden ze de Polderbaan (Kolderbaan) moeten sluiten, wil de kuststreek nog enige rust hebben.
Dat gaat nooit gebeuren, ergo: ze willen juist meer en meer en meer........... tot het totaal onleefbaar is geworden in een groot deel van het westen van Nederland.
Het enige dat misschien nog zou kunnen helpen op de wat langere termijn, is het totale zieke politieke bestel in Nederland op de schop doen, want het is de politiek die het allemaal toelaat.
Want zij worden er immers ook beter van, niet u en ik.

Geplaatst door Wim uit CASTRICUM

LVNL heeft geen overlast beperking in zijn missie staan.

Geplaatst door At uit velserbroek

De polderbaan is in "onderhoud". Dan wordt er alleen gestart vanaf de Zwanenburgbaan. Wat er dan gebeurt in die zotte koppen van de LVNL medewerkers is niet te volgen. Als er een regenbui hangt of er is een onweersklap worden de uitvliegcoördinaten bijgesteld. Bij sluiting van de polderbaan laten ze die rotvliegtuigen gewoon achter elkaar over Velserbroek, Santpoort, Velsen-zuid starten. Met een enorme klere herrie. En de vlieghoogte is dan écht niet van belang! Wonen daar mensen onder? Niets mee te maken!
Ik probeer al 17 jaar om ze dat aan het "verstand" te peuteren. In de praktijk geen enkele reactie.
Schorem. Eenieder die nog positief denkt over Schiphol of KLM of voorstanders ervan is, is op z'n best een beetje in de war en in het ergste geval op velerlei gebied zwaar gestoord.
Klaar ben ik ermee. Gewoon....WEG ermee.

Geplaatst door Ciska uit Kortenhoef

Zet Schiphol dan op een plateau van 4000 mtr hoogte. Dat zou pas echt schelen in geluid.