RegiOpinie: Hoger vliegen, minder lawaai
|
| |
NHD/Dagblad Kennemerland

Geplaatst door Marc B uit Almere
Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee
Geplaatst door V.O.S. uit Onder de Kolderbaan
Geplaatst door Wim uit CASTRICUM
Geplaatst door At uit velserbroek
Geplaatst door Ciska uit Kortenhoef
Geplaatst door anoniem1 uit nederland
Ik vrees alleen dat het er niet van gaat komen. Over hoger aanvliegen en cda landingen word al heel lang gesproken en is deels round 2012 al toegezegt. De praktijk is echter het tegenovergestelde. Men gaat steeds lager vliegen want dat lijkt makkelijker te zijn voor de lvnl,vooral tijdens de spits. Met de aankomende verdergaande automatisering van de aproach gaat het waarschijnlijk nog lager worden en gedurende nog grotere afstanden.
Veel mensen die geen overlast hebben die hebben vaak geen idee. Laatst las ik een reactie onder een nieuws artikel waarin beweert werd:op 50 km van schiphol zitten de vliegtuigen op 4km hoogte,daar heeft niemand last van. 4km hoogte hoor je nog steeds maar veel overlast geeft het inderdaad niet. Maar men zit op 1000-1500 meter hoogte. Bijvoorbeeld almere bij het landen vanuit het zuiden. Het is dan nog 75km tot de landing maar men zit er al rond de 1250 meter. Dichterbij zit men dan uiteraard nog lager.
Goed artikel,hoop dat de sector er wat mee doet maar vrees van niet,het belang van de lvnl is niet hoger aanvliegen maar lager aanvliegen.