Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Regels Schiphol niet na te leven

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 983 
|
 NHD 
Regels Schiphol niet na te leven Download het gehele artikel 'Regels Schiphol niet na te leven'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem uit Gouda Oost

Het aantal starts en landingen moeten omlaag, dat is de enige oplossing. De rest is alleen maar roeren in de marge.

Geplaatst door anoniem1

2 punten bij de buitenveldert baan en 2 punten bij de aalsmeerbaan.

Dat is inderdaad heel opmerkelijk en haalt dan ook volkomen het argument van de minister onderuit dat er niet gehandhaaft wordt op het oude stelsel omdat dat negatief zou zijn voor banen die de meeste overlast geven (inderdaad,de buitenveldert baan en de aalsmeerbaan)

Geplaatst door anoniem1

Groot onderhoud. Ook dit jaar is er groot onderhoud en zijn de bewoners van aalsmeer gewaarschuwd dat dat meer overlast geeft. Er is elk jaar groot onderhoud en elk jaar geeft het meer overlast,het is geen uitzondering.
Als er volgens het oude stelsel gehandhaaft zou worden dan zou dat inderdaad in eerste instantie ten koste gaan van de aalsmeerbaan maar ook daar zou men snel tegen de grens van het handhavingspunt aanzitten. Volgens het oude stelsel zou Schiphol 500k helemaal niet kunnen faciliteren. Het is jammer dat de minister (artikel minister wil met baangebruik juist minder hinder Schiphol) hier niet het hele verhaal verteld en doet voorkomen alsof het allemaal in het belang is van de bewoners.

Geplaatst door anoniem1

Wat ik ook niet kan begrijpen is hoe weersomstandigheden het noodzakelijk maken om 4 banen in te zetten ipv 3 banen. Ik kan begrijpen dat er ander baangebruik nodig is maar niet hoe die een extra baan noodzakelijk maakt.

Bv:2x starten 1x landen. Dan zou door weersomstandigheden de capaciteit van die ene landingsbaan lager zijn dan normaal,ik zie niet goed hoe dit mogelijk is. Zelfde bij 2x landen en 1x starten. De weersomstandigheden zouden dan de capaciteit van die ene startbaan lager moeten maken. Misschien dat er een goede verklaring voor is,als iemand het weet dan hoor ik het graag,

Geplaatst door Jos

@anoniem. Bij slecht zicht is de landingscapaciteit lager. Maar dan heb je ook gelijk problemen met convergerend baangebruik bij de inzet van 4 banen. Verder is er de uitzonderingsbepaling voor meer dan 80 bewegingen per dag er voor uitzonderlijk weer en uitzonderlijke omstandigheden. En dan is het al heel ongeloofwaardig en een contradictie dat 76 dagen per jaar uitzonderlijk zouden zijn. En dan nog voornamelijk in de zomer met mooi weer. Werkelijke reden is uiteraard dat Schiphol te veel slots heeft uitgegeven in de drukke zomerperiode.