Platform Vlieghinder Kennemerland
 

RBV: “Nieuwe coalitie kiest voor luchtvaart en Schiphol”

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 1252 
|
 meerbode.nl - 20-12-2021 
Schiphol_klimaatactie_191214_WP_7629.JPG

Aalsmeer – De kersverse coalitie erkent de nadelige effecten van de luchtvaart zoals uitstoot van stikstof en (ultra)fijnstof, geluidsoverlast, neerstortgevaar en verstoring van de leefomgeving rondom Schiphol. Dat is het goede nieuws, althans dat zou het goede nieuws kunnen zijn. Het slechte nieuws is helaas dat de coalitie ondanks dat toch weer kiest voor de luchtvaart en voor Schiphol.

Er moet voor die nadelige effecten voor mens, natuur en milieu natuurlijk wel een oplossing komen, maar behoud van de ‘hubfunctie’ van Schiphol staat voor de coalitie voorop. De ontstellende conclusie is dat de coalitie gewoon door wil gaan met wat vorige coalities ook al deden: meer vliegen proberen te combineren met minder hinder. Dat ‘meer vliegen’ is altijd gelukt, ‘minder hinder’ nog nooit.

Beroep op rechter

“Ook deze coalitie gaat voor onze gezondheid en onze leefomgeving het verschil dus niet maken, zoveel is wel duidelijk”, zegt Jan Boomhouwer, bestuurslid Stichting RBV. Hij vervolgt: “Dan staat de stichting Recht op Bescherming tegen Vliegtuighinder echt maar één ding te doen: gezamenlijk een beroep doen op de rechter om ons (mensen)recht op bescherming tegen vliegtuighinder af te dwingen. Blijf niet aan de zijlijn staan; doe mee! Wij kunnen uw steun heel goed gebruiken, als medestander of als donateur.” Kijk voor meer informatie op www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl

Bekijk bericht op "meerbode.nl - 20-12-2021"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

Inderdaad groei gaat niet zonder meer geluidhinder en meer vervuiling, wat men ook beweert! Een gang naar de rechter is volkomen juist, want van dit kabinet is alweer niets te verwachten en de ‘nieuwe bestuurscultuur’ zie ik totaal niet ontstaan. Omwonenden worden net zo schandalig behandeld als de ouders in de toeslagenaffaire.

Een hub met maximaal 350000 vluchten per jaar is goed genoeg. Dan voorkomen we misschien ook de volgende door de luchtvaart geïmporteerde coronagolf, met kosten-afwenteling naar anderen dan de vliegconsumenten. Ook moeten de ticketprijzen 10x duurder worden.

Kabinet neem dit op, toon nu eindelijk eens integriteit en fatsoen!

Geplaatst door V.O.S. uit Onder de Kolderbaan

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Leven wij in een sprookjesland?
Nee, eerder in HORRORLAND.
Denken we nu echt dat het kabinet RUTTE IV ineens anders is gaan denken?
Het zijn dezelfde toneelspelers die dezelfde shit uitdragen.
Klaas-Jeroen Terwal, lobby-baas van de KLM, Statenlid en VVD-er........... hoe zout wil je het hebben?
RUTTE = VVD. VVD is een partij van de leugens en het op smerige wijze verkrijgen van het grote geld.
Dus over de rug van de burger.

Geplaatst door Wobbe uit Amsterdam

Voor de liefhebbers:
Ondanks de ambitieuze klimaatdoelen van het nieuwe kabinet, staat in het regeerakkoord nog niets over de toekomst van Schiphol. Pas in 2022 neemt het kabinet een besluit over de toekomst van de luchthaven. Moet Schiphol krimpen om de CO2-uitstoot terug te dringen? Daarover kun je discussiëren op het reactieplatform van NUjij.