Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Politiek moet luchtvaart aan banden leggen

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1262 
|
 AD 
Politiek moet luchtvaart aan banden leggen

Met de uitspraak dat Rotterdam The Hague Airport (RTHA) niet meer mag groeien, heeft de Rotterdamse gemeenteraad volgens CDA'er René Seger-Hoogendoorn verantwoordelijkheid genomen

Download het gehele artikel 'Politiek moet luchtvaart aan banden leggen'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bob uit Uitgeest

Goed nieuws, nu de andere luchthavens nog!!!

Geplaatst door Marc uit Almere

Eindelijk een politieke keuze waarbij milieu en leefbaarheid boven economische argumenten wordt verkozen. Dit zal en moet de ‘trent’ worden!!! Kom op Den Haag, weg met die ouderwetse politiek, en open jullie ogen!!! We gaan een nieuw tijdperk tegemoet waarbij balans met een omgeving bovenaan de agenda moet komen te staan, zonder hierbij uitzonderingen te maken. Ongeremd vergunningen verlenen en dan maar afwachten wat de raad van state of Europa ervan vind is verleden tijd!!!!

Geplaatst door Sara

Wat fijn dit... Is het tij echt aan het keren. ..?

Geplaatst door Frans uit Aalsmeer

Ook de gemeenteraad van Aalsmeer heeft in een extra raadsvergadering op 11 juli j.l. unaniem besloten dat bij 500.000 genoeg is genoeg en teveel is teveel. Een rechtszaak tegen Schiphol behoort tot de mogelijkheden. Bekijk de vergadering via SchipholWatch.

Geplaatst door M. uit Heemskerk

Helemaal top, bloeden zal de luchtvaartsector, dat hebben ze verdiend.

Geplaatst door M. uit Heemskerk


Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

SANERING NEDERLANDSE LUCHTHAVENS WORDT TOP PRIORITEIT

De sector en bestuurlijke elite tegenover de Nederlandse burger - die in meerderheid geen luchtvaartgroei meer wenst (Motivaction) - en wordt gesterkt door gemeenten die steeds meer in de knel komen.
Het stug vasthouden aan het door de officiele advies organen intussen sterk afgeraden (!) "Mainport beleid" tegenover noodzakelijke economische transitie in samenhang met een nieuw toekomstbeeld "NOVI". Dit laatste op basis van wettelijk vastgelegde burgerparticipatie bij ruimtelijke projecten onder de noemer: IMpact: actieve participatie rond Infra en Milieu, om de balans te herstellen en onze gezondheid en leefomgeving veilig te stellen.

Steeds meer signalen duiden op de bittere noodzaak om de luchthavens in ons land op tijd te saneren. Hetzelfde geldt voor het luchtruim, dat opgeschoond zou moeten worden in plaats van het volledig op maximale capaciteit voor de sector her in te delen.