Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Parallel landen op Aalsmeerbaan / Zwanenburgbaan

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 2111 
|
 nieuws.lvnl.nl (15-12-2016) 
hvs_lvnl_DSC_2527.jpg

Parallel landen op Aalsmeerbaan / Zwanenburgbaan

Nieuwe vliegprocedure

De vliegprocedure voor parallel landen op de Aalsmeerbaan (36R) en de Zwanenburg (36C) is aangepast. In ongeveer 2% van de tijd worden de Aalsmeerbaan en de Zwanenburgbaan tegelijk gebruikt als landingsbaan. Bij de aangepaste vliegprocedure, die sinds 10 november 2016 van kracht is, zal over grotere afstand rechtuit op de banen aangevlogen worden.

De nieuwe procedure geldt alleen als beide banen tegelijk worden gebruikt om op te landen vanuit het Zuiden. Vliegtuigen die op de Zwanenburgbaan landen vliegen hoger (1200 meter in plaats van 600 meter). Hierdoor verbetert de geluidbelasting in onder meer Alphen aan de Rijn en Ter Aar. De aanvlieghoogte voor de Aalsmeerbaan blijft hetzelfde (900 meter).

De afstand tussen het punt waar een vliegtuig aan de landing begint en het begin van de landingsbaan wordt voor beide banen groter. Dit betekent voor Bodegraven dat daar, als deze twee landingsbanen tegelijk worden ingezet, het geluid toeneemt (0,2 dB(A) Lden). In totaliteit is er sprake van een afname van het aantal ernstig gehinderden (EGH) met 234.

Achtergrondinformatie leest u hier .


Bekijk bericht op "nieuws.lvnl.nl (15-12-2016)"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door de Vries

LVNL komt zelf met deze wijziging van parallel landen. Denk daarom maar niet dat dat gedaan is om de hinder te beperken. Natuurlijk weet men het altijd zo te brengen dat dit wel zo lijkt.

Hoe drukker het wordt, des te langer zal het treintje van vliegtuigen worden, nu nog Bodegraven, de volgende keer Gouda.

Het zou mooi zijn als men zich eens hard maakt voor parallel starten vanaf de Zwanenburgbaan. Daar valt namelijk voor de omwonenden veel meer winst te behalen. Langer rechtdoor betekent minder hinder voor Lijnden en Amsterdam-West.

Geplaatst door anoniem

de focus op de "ernstig gehinderden" heeft grote nadelen voor iedereen die niet tot de ernstig gehinderden behoort. De ernstig gehinderden dat is alleen vlak bij Schiphol,en het is het enige dat telt voor Schiphol. Als Schiphol het aantal ernstig gehinderden kan verlagen met 100,en tegelijkertijd het aantal gehinderden verhogen met 40.000 dan is dat toch winst voor Schiphol,dit men dan ook mag omzetten in extra vliegbewegingen.

de zogenaamde buitengebieden van Schiphol (waartoe ook castricum behoort) hebben te maken met een zeer grote toename van de hinder,die echter in geen enkel overzicht terug komt. alleen de ernstig gehinderden tellen mee. Dit is een absurde gang van zaken die Schiphol veroorlooft het aantal gehinderden sterk te doen toenemen,en toch tegelijkertijd geluidswinst te claimen.

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Komende jaren worden zwaar.
De ultra rechtse klootzakkenpartij PVV staat torenhoog in de peilingen en wil naar 800.00 vluchten voor Schiphol, dat is bijna een verdubbeling vanaf een huidige niveau.

Mensen (klootzakken) die nu nog PVV stemmen kunnen dus niet meer zeggen 'Wir haben es nicht gewußt"