Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Over overlast van vliegtuigen, tractoren en bestuurders

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 376 
|
 Nieuwe Meerbode 
Over overlast van vliegtuigen, tractoren en bestuurders Download het gehele artikel 'Over overlast van vliegtuigen, tractoren en bestuurders'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bob

De vrijheid van de een (om te vliegen) gaat inderdaad ten koste van de vrijheid van de ander (om niet voortdurend in de herrie te zitten).

Schiphol zou eerst terug moeten naar 45 dB(A) Lden voor woongebieden, de grens die de WHO stelt, alvorens over groei zelfs maar na te denken. Daarbij komt dat het klimaatprobleem GEEN enkele ruimte meer toelaat tot welke groei dan ook. Hiervoor is juist krimp nodig.

De vraag die ik aan Bendorp stelde hoe men groei nog denkt te kunnen verkopen is nooit beantwoord. Ik wacht op de volgende leugen!!

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Benschop zal kritische vragen aan zijn adres, niet gesteld zijnde door de media, nooit beantwoorden.
Dat is de arrogantie van wat de functie met zich meebrengt en hoe de persoon in kwestie er zelf in staat, natuurlijk.
Lawaai is een heel groot probleem, zeker van vliegtuigen.
Het is een onderbelicht onderwerp voor de huidige ontwerpers.
Het klassieke ontwerp dat heden ten dagen nog wordt gebruikt, is inherent aan de herrie.
De motoren hangen immers onder de vleugels, vleugels die als een scherm het geluid naar beneden kaatsen.
Fijn voor de inzittende, maar niet voor de mensen (en dieren) op de grond.
Motoren boven op de vleugels, of geheel ingebouwd, zou al enorm kunnen schelen.
Maar dat vergt een heel ander ontwerp.
Ook zal daar dan wel weer een kostenplaatje aan zitten, die de huidige generatie niet wil betalen.