Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Oude tijden herleven op het Europese spoor: de nachttrein keert terug

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 250 
|
 parool.nl - 24-08-2020 
NS_Dubbeldekker_hvs3.JPG

Analyse door Marc Kruyswijk

De internationale trein is bezig met een comeback. Het aantal spoorbestemmingen vanuit Nederland neemt toe en in heel Europa keert de (nacht)trein terug.

Het is best een ruk: van Amsterdam naar Wenen kost je als treinreiziger veertien uur. Dat klinkt lang, maar zodra je deze uren in de trein (grotendeels) slapend kan doorbrengen, is het eigenlijk best te overzien. Ga maar na: als je aan het begin van de avond uit Amsterdam vertrekt, stap je de volgende ochtend uit in de Oostenrijkse hoofdstad. Vanaf december kan het.

Lees dit Parool artikel verder via onderstaande link.............


Bekijk bericht op "parool.nl - 24-08-2020"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard uit Utrecht

Wat een onzinartikel. Door de coronamaatregelen worden de OV-bedrijven alleen nog maar met miljardensteun vanuit het rijk overeind gehouden. De kans is groot dat het mes er stevig ingaat in het zwaar gesubsidieerde trein- en busnetwerk. Die journalist leeft in een droomwereld.

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Tja beste meneer uit Utrecht, misschien kunt u uw redenering al hier iets beter onderbouwen dan een paar loze Subsidie kreten .....
Misschien kunt u dan gelijk even in uw onderbouwing de jarenlange sponsoring van dat vliegTUIG meenemen......

Alvast dank voor uw moeite.

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Miljoenen mensen gaan naar hun werk met het ov,economie kan niet zonder. Wat mij betreft maken ze het gratis in nederland. De kans dat er substantieel op het ov bezuinigt gaat worden is nul,daarvoor is het veel te belangrijk voor de werkgevers en de werknemers.

Geplaatst door Iep uit Almere

Als ze nu de tax op kerosine invoeren en vanuit die opbrengsten het spoorkaartje goedkoper maken dan komt er meer evenwicht in de werkelijke prijs van een kilometer.

Geplaatst door Gerard uit Utrecht

@anoniem1: er gaan geen miljoenen mensen meer met het OV naar hun werk. Het openbaar vervoer is 70% van zijn reizigers kwijt geraakt. De verkoop van tweedehands auto's heeft recordhoogtes bereikt. Veel forenzen geven aan niet meer naar het OV terug te zullen keren, blijkt uit onderzoek van zelfs de NS.
De OV-bedrijven hebben er zelf ook weinig vertrouwen meer in. Zo had geen enkel bedrijf nog interesse in het rijden op de Valleilijn.
https://www.treinreiziger.nl/aanbesteding-valleilijn-amersfoort-ede-mislukt-geen-inschrijvers/

De directeur van Connexxion heeft al aangekondigd dat Connexxion stevig in de busdiensten zal gaan schrappen. De NS heeft laten weten duizenden banen te schrappen.


Geplaatst door anoniem1 uit nederland

31 aug 2020 om 01:05:01

Geplaatst door Gerard uit Utrecht

Als ik eerlijk ben dan moet ik toegeven dat u daar wel gelijk in heeft.
Ik zat nog teveel met de situatie van vorig jaar in mijn hoofd. Erg jammer,het openbaar vervoer in nederland vond ik altijd het mooiste deel van onze infrastructuur.

Geplaatst door Gerard uit Utrecht

@anoniem1: ik ook hoor, het OV was om trots op te zijn. Het is dramatisch wat er nu gebeurt. Mensen mijden het OV, en pakken nog massaler dan voorheen de auto. De verkeersdrukte is weer op het oude niveau, terwijl heel veel Nederlanders nog gedwongen thuiswerken. Het kabinet heeft totaal niet nagedacht over de gevolgen van het coronabeleid. Nog meer overlast en vervuiling door het autoverkeer.

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.