Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Opnieuw meer passagiers nationale luchthavens

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 172 
|
 cbs.nl 
HvS-klimaatmars_2019-03-11-09-32-04.jpg

Amsterdam Schiphol en de overige nationale luchthavens verwerkten in het vierde kwartaal van 2018 18,8 miljoen passagiers, 4,1 procent meer dan in hetzelfde kwartaal in 2017. Net als in het vorige kwartaal waren de cijfers positief voor alle vijf de nationale luchthavens. Over heel 2018 steeg het totaal aantal passagiers met 4,5 procent.
Amsterdam Schiphol groeide in 2018 met 3,7 procent in vergelijking met 2017. In Eindhoven lag het aantal passagiers 9,4 procent hoger dan in 2017. Rotterdam The Hague kreeg 10,1 procent meer passagiers te verwerken. De relatief kleine luchthavens Groningen Eelde en Maastricht Aachen telden in dezelfde periode respectievelijk 13,3 en 64,1 procent meer passagiers.

Lees verder via onderstaande link................

Bekijk bericht op "cbs.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Elodie

Ieder voor zich en g... voor ons allen.

Geplaatst door sara

Het groei model, yes leve het groei model. Het moet doorgaan het zal doorgaan.

''Het enige dat nodig is om kwaad te laten zegen vieren, is dat goede mensen niets doen'' zei een vriend tegen me in deze veranderende tijden. Ik weet niet of ik goed ben, stel dat ik goed ben, dan zou ik echt iets moeten doen. Ik zie dit echt als het Kwaad. Als een armoede. Wat moeten we nou doen, wat kunnen we doen. Ik was vandaag voor het eerst werken buiten mijn huis.. ik was gewoon blij dat ik weg kon van mijn huisje. Om Schiphol.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Indien je de deur voor iedereen open zet, komen de klanten vanzelf.
Dat is precies wat de sector in Nederland doet, de deur wagenwijd open zetten.

Je kunt ook als sector de deur open doen voor een beperkt aantal klanten, zodat je de omgeving niet (te) ernstig verstoord.
Maar, helaas, in Nederland heeft de sector vrij spel verkregen en word je als omwonende niet beschermd tegen sectoren die het milieu ernstige schade toebrengt.
Omdat geld belangrijker wordt gevonden dan het welzijn van de omwonenden, de aandeelhouders steeds hebberiger worden, verkrijgt een luchthaven als Schiphol steeds meer (politieke) macht.
Er zijn natuurlijk veel mensen die hun brood er mee verdienen, maar dan ook niet meer dan dat.
Contracten die wurgcontracten zijn, jaarcontracten (onzekerheid troef) en onder betaalt.
Schiphol zelf distantieert zich van dit soort praktijken, en stelt dat het een zaak is voor de vele ondoorzichtige werkgevers, maar profiteert er volop van.
En Den Haag?
Den Haag knijpt zijn ogen dicht, propt oordoppen in de oren en schraapt het geld binnen.
Geld dat de inwoners van dit officiele belastingparadijs, niet ten goede komt.
Waar blijft al dat geld?
Wordt het weggesluisd naar het buitenland?
De Nederlandse Staat is schatrijk, terwijl vele inwoners inmiddels de broekriem steeds strakker moeten trekken!
Het is een gemaakt klimaat, waarin semi-overheidsbedrijven als Schiphol, hun gang kunnen gaan.