Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Opinie - Paul Grove: SchipholKatwijk, een vliegveld in zee

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1292 
|
 luchtvaartnieuws.nl 
hv_natuur_1926.jpeg

Iedereen is het er wel over eens, Schiphol ligt verkeerd. Op een plaats waar men schreeuwt om woningbouw, bedrijfs- en recreatieruimte ligt Schiphol. Is het niet het vliegveld zelf dan wel een of andere aan- of uitvliegroute. Als het niet het geluid is dan wel het groepsrisico die woningbouw of sportfaciliteiten onmogelijk maakt. Ook moet het aantal nachtslots uitgebreid worden. Met vliegveld Lelystad lossen we niets op.

Dat moet en kan anders!
Wij hebben met de Noordzee een relatief ondiepe zee.

Lees verder via onderstaande link.

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Schiphol ligt inderdaad verkeerd.
Kan ook niet anders, is een enorm oud vliegveld en de luchtvaart is zo veranderd.
Nederland ook trouwens, met als gevolg dat Schiphol nu op de verkeerde plek ligt.

Maar dit veranderen is onmogelijk, het is namelijk niet alleen Schiphol dat op de verkeerde plek ligt. Ook alle investeringen rond Schiphol en die mede afhankelijk zijn van Schiphol liggen dan op de verkeerde plek, En de belangen die achter die investeringen zitten die zijn enorm

Heeft dit idee maar op helaas, dit gaat er echt nooit en te nimmer van komen, al zou het voor de toekomst van Nederland wel het beste zijn.

Nee,dan nog liever krimp gebieden en verloedering in de randstad, alles om de glory van Schiphol te behouden, want dat is tenslotte zo goed voor Nederland.

^%&^%&%

Geplaatst door Jan Griese

Zo te lezen een goed plan ! Aan de slag dus Waterbouwers, ,Aannemers , en vooral Politici !

Geplaatst door anoniem

Wat je goed kan zien is dat een luchthaven een zichzelf instand houdend en versterkend probleem is.
Een luchthaven nodigt uit tot het doen van investeringen die gerelateerd zijn aan die luchthaven, aan de andere kant werkt het juist tegen sommige andere investeringen zoals bijvoorbeeld de woningbouw,recreatie en tourisme.
Op deze manier versterkt een luchthaven zijn Eigen positie en maakt het zijn belang groter,om het probleem aan te pakken zou deze circel doorbroken moeten worden maar dat is erg lasting gezien de macht van de lobby die achter al deze investeringen zit.

Geplaatst door Hans Buurma

Een bericht vol tegenstrijdigheden. Wel teelt voor CO2-vrije biobrandstof, maar tegelijk ruimte scheppen voor een aanzienlijke groei van luchtverkeer dat alle effecten van die brandstof teniet doet. Het idee van een Maglev (magneetzweeftrein) is best goed, maar dan niet naar Schiphol. Beter is dit vervoermiddel te ontwikkelen voor het meeste vervoer binnen Europa. In de variant Hyperloop (Maglev in een tunnel met zeer lage luchtdruk) is elektrisch personenvervoer mogelijk met snelheden tot 1220 km/uur, dus een uitstekende concurrent die de luchtvaart in Europa (en ook op andere continenten) volledig kan wegdrukken. Kost wel een paar centen, maar dan heb je ook wat.