Platform Vlieghinder Kennemerland
 

OPINIE - Paul Grove: Bouw zonder luchtvaartkennis

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1152 
|
 www.luchtvaartnieuws.nl 
hv_natuur_1942.jpeg

Opinie - Het is verbazingwekkend dat sommige bouw bedrijven zo te koop lopen met hun gebrek aan kennis. Een grote bouwfirma probeert drijvende vliegvelden te verkopen met draaibare startbanen. Maar waarom moeten die draaibaar zijn? Zo kan je bij iedere windrichting starten en landen recht tegen de wind in. Daar is over nagedacht, zo lijkt het!

Om vliegend vanaf het vaste land te kunnen landen, zonder daar overlast te veroorzaken moeten we toch al gauw denken aan een vliegveld 25 kilometer van de kust. Om de verbinding met dit vasteland te accommoderen hebben we een tunnel nodig met de lengte van de kanaaltunnel. Zo’n gebouwd vliegveld gaat al gauw 35 miljard kosten!

Lees verder via onderstaande link.

Bekijk bericht op "www.luchtvaartnieuws.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door gerard uit castricum

Tja... En wij moeten in nederland in het dichtbevolkste deel 6 kriskras aangelegde startbanen aanleggen die ook nog eens idioot veel ruimte kosten. Wat denk je dat dát de maatschappij kost?
Randstad op slot, nergens kan je nog bouwen. Dat is 'gratis' bijvangst!?

Geplaatst door Anoniem

Schiphol is planologisch een ramp,dit komt doordat het een erg oud vliegveld is.
Langzaam aan en met stapjes uitgebreid tot de ongelooflijke warboel die het nu is.
De baan die de beste ligging heeft is de buitenveldert baan,maar deze baan heeft de laagste prioriteit omdat zij door de groei van de bebouwing nu een enorme overlast veroorzaakt.
De baan die wat ligging betreft het op 2 na beste is is de kaagbaan. En deze baan wordt maar in een richting gebruikt. Een andere baan die redelijk ligt is de oostbaan maar deze is erg oud en eigelijk te klein, ook wederom veel overlast.
Er is geen ruimte op de huidige plek voor goede banen,dus bouwt men banen die eigelijk heel slecht liggen wat de wind betreft, zoals de zwanenburg baan en de polderbaan en dan nog hebben ook die banen beperkingen.

Oost west banen op een plek direct aan de kust. West is overwegend en dan kan alles richting zee starten. Maasvlakte is ideaal.
Op huidige plek verder groeien heeft zeer grote negatieve gevolgen voor gezondheid en de woningbouw. Vandaag weer in het nieuws hoe schadelijk ultra fijnstof wel niet is.
Maar ja, er zit al veel geld geinvesteerd in en rond Schiphol,dat gaat nooit zijn belang opgeven,
En dus moet het verder,met in plaats van een mooie parkachtige omgeving in het centrum van de randstad, een vliegveld dat vrijwel de hele randstad met zijn vervuiling en lawaai als woonomgeving bederft.


Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Anoniem : Ik deel veel van uw kritiek. Maar wat u kennelijk niet weet, (En heel veel burgers niet , want zorgvuldig stilgehouden ! ! ) De Schiphol Oostbaan is GEHEEL gerenoveerd : . 1) De Baan werd stilzwijgend fiks verlengd, en 2) kreeg een geheel nieuw fundament.. Er bleek een ondergrond van puin onder te liggen, die ging werken.. bobbels en kuilen etc . Nu dus een GEHEEL nieuw fundament en de lengte toegenomen... Hierdoor kunnen nu ALLE grote Vliegtuigen /Widebodies er stijgen en landen...

Weth. Van de Burg, de vorige Luchtvaartwethouder, Ja ook weer VVD .. voerde 2 jaar geleden een waar toneelspel op. Amsterdam met 22 % van de Aandelen Schiphol moest het bovenstaande NIeuws horen, TOEN ALLES AL GEREGELD ZOU ZIJN. Hij speelde de vermoorde onschuld : hij zei: Ik ben woedend, maar NU is daar niets meer aan te doen... Ik ben gepiepeld... Ach Gossie ... die v/d Burg toch .. Transparantie: Nooit van gehoord...... En we hebben maar 22 % van de Aandelen.... Mooie meneer he.. Weth Lodewijk Asscher PvdA bestond het om met die 22 % WEL DE PRIVATISERING van Schiphol, Die ZALM VVD en Cerfontaine tegenwoordig meen ik CDA er, graag wilden TEGEN TE HOUDEN ... Hij had op zijn minst zijn stem kunnen verheffen tegen de voorgenomen stelselwijziging,, NNHS (Nieuw Normen en Handhavingsstelsel) dat volstrekt NIET doet wat het belooft . De Buitenv. baan geprognoticeerd in 2008 en 2010 MINUS 7 % Groei.... en structureel nu + 35% ... Transparantie..?? Wat is dat ? Inde zomer 300 toestellen op 200 m hoogte .. Buitenv. baan STORMBAAN.. NOOIT VAN GEHOORD