Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Ontwerp Luchtvaartnota blokkeert nieuwe koers en nieuwe balans Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 784 
|
 toekomstluchtvaart.nl 
WTL_HvS.png

Verbinding staat centraal. Met voor Nederland essentiële bestemmingen voor OD-passagiers (van en naar de thuismarkt). Dit vergt minder dan 400.000 vluchten.

In feite staat echter het groei-verdienmodel van de luchtvaartmaatschappijen centraal. Daarin wordt ook de vraaggroei van transfers en low cost toeristen benut. En groei van Schiphol tot 700.000 vluchten in 2050. Met een steeds slechtere balans tussen luchtverkeer, leefomgeving en het klimaat. Dit mainport-groeibeleid is al in 2017 afgeschaft.

Beperking tot de publieke belangen levert wel een goede balans op.

Lees hier de samenvatting van onze kritiek op dit Ontwerp. (1 pagina)

Lees hier de volledige kritiek (10 pagina's)

Zie hier de video-presentatie hier (10 minuten)

Lees hier de pdf van deze video-presentatie.


Lees en zie alles op de WTL site via onderstaande link...............

Bekijk bericht op "toekomstluchtvaart.nl"

Reacties op dit bericht