Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Onder valse voorwendselen gaat het vliegveld De Peel weer open

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 301 
|
 AD - 21-12-2019 
Onder valse voorwendselen gaat het vliegveld De Peel weer open Download het gehele artikel 'Onder valse voorwendselen gaat het vliegveld De Peel weer open'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Ik volg dit dossier De Peel alweer een tijdje. Het gaat weer open, ik dacht door de komst van de herriebakken (110dB) F35. Maar nu blijkt dat het de bedoeling is dat al het militaire verkeer van Eindhoven verplaatst gaat worden naar De Peel.
Eindhoven mag niet groeien.Ik dacht wat goed dat ze het daar voor elkaar hebben. Niks is minder waar. Met het vertrek van de militairen ontstaat er weer groeiruimte voor pretvluchten.
De conclusie is Schiphol wil er twee startbanen bij om te kunnen groeien tot in de hemel, Lelystad erbij voor de groei van pretvluchten al dan niet afkomstig van Schiphol en nu ook Eindhoven met een truc. De regie van dit gemanipuleer ligt bij Cora, u weet wel onze minister van infra en dergelijke. Met andere woorden het is regeringsbeleid, u weet wel de meest groene regering ever. Kots word je ervan. Wat een huichelaars.

Geplaatst door Gerard uit Purmerend

Vliegbasis Deelen wordt ook weer in gebruik genomen. Vreemd genoeg is daar geen verzet tegen op de Veluwe en Midden-Overijssel. Ook niet tegen de uitbreidingen op Teuge. Op de Veluwe zijn het hypocrieten die wel dingen willen voor eigen werkgelegenheid, maar wel zeuren over enkele tientallen vluchten per dag van Lelystad.

Geplaatst door Iep uit Almere

Joepie... !

Militaire operaties naar De Peel en de pretvluchten van Lelystad naar Eindhoven... dan blijft Lelystad gewoon een gezellig klein motorvliegveldje.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

SCHEIDEN VAN CIVIELE EN MILITAIRE OPERATIES: DE PANELEN SCHUIVEN !

Inderdaad kan capaciteit bij Eindhoven Airport vrijkomen, bij vertrek van defensie naar andere plekken.

Tegelijk wordt dan de bundeling van civiel en militair bij de luchtverkeersleiding - met een grote machtspositie voor de departementen I&W en Defensie ! - nog merkwaardiger dan nu al het geval is. Let ook eens op de geldstromen - inclusief EU subsidies - die hierbij een rol spelen.

Opmerkelijk dat dit praktisch al functioneert, maar een organisatorische structuur nog in ontwikkeling is. Hoe dit wettelijk en bestuursrechtelijk eigenlijk zit, zou begin 2020 voor de realisatie van Luchtvaartnota e Nationale Omgevingsvisie wel eens uitgezocht mogen worden.......................................


Geplaatst door Gerard uit Purmerend

Iep, wat een rare reactie. De inwoners rond Eindhoven mogen dus wel tienduizenden extra vliegbewegingen over hun huis krijgen, als jij maar geen last hebt van Lelystad Airport? Wat een egoïsme.

Geplaatst door Iep uit Almere

@gerard: moment van cynisme mijnerzijds. Links of rechtsom is de enige manier om een toename van hinder te voorkomen een absolute freeze van wat er nu is aan ellende. Verplaatsen van hinder is voor mij hetzelfde als vergroten van het aantal vliegbewegingen. Want waarom zou iemand die nu geen hinder heeft dat wel opeens moeten accepteren als een soort solidariteit met andere gehinderden.

Geplaatst door Gerard uit Purmerend

Iep, het is natuurlijk onzin dat mensen op de Veluwe zelf wel vliegen (en ook de buitenlandse toeristen ontvangen, de Hoge Veluwe is veel met Chinezen en Japanners), maar niet solidair willen zijn in de overlast. Eerlijk verdelen van de vliegbewegingen over Nederland is het beste. Geen groei van Schiphol, wellicht zelfs krimp, en wel groei op Lelystad, Groningen en eventueel Twente. En anders, moment van cynisme van mijn kant: een verbod op vliegen van Schiphol voor inwoners van de noordelijke en oostelijke provincies.