Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Omwonenden Schiphol eisen onafhankelijke klachteninstantie

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 366 
|
 Witte Weekblad Nieuw Vennep 
lvh_aktie_DSCN2553.JPG

SCHIPHOL Bewoners rondom Schiphol die zijn vertegenwoordigd in de Omgevingsraad Schiphol (ORS) eisen een onafhankelijke klachteninstantie. Directe aanleiding is een vermeend datalek bij het Bewonersaanspreekpunt Schiphol (BAS). Deze klachtendatabase van de luchthaven Schiphol zou volgens de ORS niet in orde zijn.

De raad vindt dat het schort aan de beveiliging en dat er daarnaast te weinig wordt gedaan met klachten van omwonenden. Vertegenwoordigde bewoners in de ORS eisen dat de "klachtenprocedure wordt gemoderniseerd en er serieus werk moet worden gemaakt van informatie". Aanvankelijk zouden klachten in de Schiphol-app ingediend moeten worden, maar dat komt vooralsnog niet van de grond.

Het BAS is een onafhankelijke stichting, maar wel een die in 2007 is gestart op initiatief van Luchtverkeersleiding Nederland en de luchthaven Schiphol.

Veel bewoners rondom Schiphol hebben last van hinder door vliegtuigen. Zij willen maatregelen. Schiphol mag beperkt groeien, en dat is tegen het zere been van omwonenden.

Bekijk bericht op "Witte Weekblad Nieuw Vennep"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jaap

Wie betaalt BAS? Wie betaalt, bepaalt.

Geplaatst door gerard

Inderdaad, en Schipholmaakt het nog bonter. De huidige tijdelijke site staat nu op de website van Schiphol zelf Je moet eerst de cookies van Schiphol accepteren voordat je verder mag. Wie garandeert dat ze die informatie niet gaan gebruiken voor andere doeleinden dan die puur voor Bezoekbas bedoeld waren?

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Onveilige website of niet, misschien heeft de sector het in scene gezet om het aantal terecht groeiende klachten niet nog meer toe te laten nemen.
Ik zie ze ervoor aan, dat geboefte.