Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Omwonenden: Chaos Schiphol te wijten aan te grote Hub functie

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 442 
|
 luchtvaartnieuws.nl - 03-05-2022 
Schiphol_vertrekhal_DSC_3273.JPG

SCHIPHOL - De huidige chaos op Schiphol is te wijten aan de hub-functie van de luchthaven. Dat is de mening van de Bewoners Omgeving Schiphol. De groep vindt dat de vele overstappers een dubbel beslag leggen op de beschikbare personeelscapaciteit. "Hun koffers moeten na aankomst snel worden overgeladen en veel overstappers moeten twee keer door de douane. Op de terugweg gebeurt dat onder tijdsdruk dus nog een keer", zo schrijft men.

"Uitbreiding van de personeelscapaciteit veroorzaakt hoge kosten die Schiphol duurder maken. En die kunnen niet op de overstappers worden verhaald. Daarom wordt de kostenverhoging afgewenteld op de service aan Nederlandse vakantiegangers en buitenlandse toeristen die ons land bezoeken. En op de Nederlandse belastingbetaler", vervolgt de actiegroep

De omwonenden pleiten al geruime tijd voor krimp van het aantal vliegbewegingen naar Schiphol. Zij vinden de economische rol die Schiphol speelt overschat. Zo'n 350.000 vluchten per jaar zouden volstaan, vinden ze.

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl - 03-05-2022"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

De hub is inderdaad veel te groot voor dit land.

De oplossing is simpel: betaal de lagere functies veel beter en zorg voor fatsoenlijke arbeidsvoor-waarden voor het luchthavenpersoneel. Dit kan door de tickets duurder te maken.

Gaat dit ten koste van de groei? Prima, want krimp van de luchtvaart is hard nodig voor de leefbaarheid van de omgeving en voor het klimaat.

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Idd die ‘Hubbers’ zorgen voor een enorme overlast. 6 x een vliegtuig voor nodig. Vliegtuig vertrekt om de passagiers op te halen, vliegtuig land weer om de passagiers te dumpen op schiphol vervolgens overstappen naar het vertrekkende vliegtuig. Passagier blijft even op bestemming en komt weer terug op schiphol om vervolgens weer te vertrekken naar beginpunt. Vervolgens komt ook dit vliegtuig weer terug op schiphol. Dus er zijn voor dit systeem 6 vliegtuigen nodig om de passagier Vice versa te krijgen! Toch belachelijk die enorme belasting voor mens en milieu of niet soms!

Geplaatst door gerard uit Castricum

Als je die hub dus uitschakelt, die voegt immers niets toe, dan heeft Schiphol zo bezien genoeg aan 500.000/6 = 83.334 vluchten per jaar. Dat opent mogelijkheden! Je kunt er meer huizen voor bouwen dan dat er vluchten worden weggestreept. :)

Geplaatst door V.O.S. uit Onder de Kolderbaan

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Bewust gecreëerde chaos.
Dan kan de luchthaven zeggen: zie je wel, er zijn extra vluchten nodig.
Benshop is een vals persoon die de chaos bewust heeft opgezocht.
En die valse Elbers van de KLM doet er nog een schep bovenop door te pleiten voor extra nachtvluchten.
Deze valse hufters zullen er niet wakker van liggen, u en ik wel!
Ook het pleiten voor de opening van Lelystad-airport, past in het smerige leugenachtige plaatje dat Schiphol heet.
Mensen zwaar onderbetalen, ze blootstellen aan extreme vervuiling enzovoort, deert de bewindslieden niet.
Schiphol maakt zich schuldig (de Nederlandse Staat dus ook indirect) aan het besodemieteren van de bevolking en een vorm van moderne slavernij.