Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Omwonende haalt uit naar OR KLM

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 168 
|
 schipholwatch.nl - 04-02-2020 
me_vliegtuig_vliegveld_IMG_0334.jpg

SchipholWatch kreeg de brief in handen en mag deze van de auteur publiceren. Dat doen we dan ook graag. Wij kunnen ons immers prima vinden in het gestelde en ergeren ons ook vaak groen en geel aan wat wij noemen de ‘blue supremacy’.

Toevoeging vooraf van de redactie vlieghinder.nl. Enige info over petitie van de OR KLM leest u hier.

Beste KLM OR,

Met ontsteltenis heb ik uw artikel en betoog voor de groei van Schiphol gelezen.

Allemaal mooie plannen zijn niet uitgevoerd? Een gotspe. Allemaal toezeggingen van de luchtvaartsector en de KLM inzake hinderbeperking, vermindering van de overlast zijn nooit door de sector nagekomen. De sector is alleen maar uit op maximaal winstbejag ten koste van het klimaat en omwonenden. U gedraagt zich als een zeer slechte, overlastgevende en a-sociale buurman voor meer dan 200.000 van uw buren.

Groei van de luchtvaart kan best nu de sector al volop ‘vergroent’? De sector vergroent? De sector loopt 20 jaar achter met innovatie en vergroening en heeft jarenlang ongebreideld kunnen groeien zonder zich aan afspraken te houden en werd door het neo-liberalisme jarenlang de hand boven het hoofd gehouden. En op welke manier vergroent de sector dan? Concrete voorbeelden heb ik nog nooit gezien anders dan de voor de bühne opgestelde rapporten van de sector. Kortom lachwekkend.

Dankzij de luchtvaart zijn er 370.000 banen en er wordt 30 miljard euro bijgedragen aan de economie? Hoofdkantoren komen dankzij het luchtvaartnetwerk naar Nederland? Wederom zeer lachwekkend en toont maar weer eens aan wat een bord jullie voor de kop hebben. Misschien toch wat aanvullend onderzoek doen naar de werkelijke cijfers. Daarbij komen de hoofdkantoren naar Nederland door het zeer gunstige belastingklimaat van de BV Nederland. In de jaren ’80 kon je dit nog roepen echter anno 2020 volgt de luchtvaart de stijgende dan wel dalende economie en niet andersom. Als de wereldeconomie in een recessie komt, en dat duurt niet lang meer, dan mogen jullie blij zijn als jullie het hoofd financieel boven water kunnen houden.

Jullie zeuren dat de geplande vliegbelasting ‘die zogenaamd voor het klimaat is’ niet wordt besteed aan verduurzaming van de sector. “De opbrengst gaat naar de schatkist.’’ In totaal moet de vliegtaks zo’n 200 miljoen euro opleveren? Getuigt wederom van geen enkel rentmeesterschap en is alleen maar preken voor eigen parochie. Iedereen maar dan ook iedereen dient zijn/haar bijdrage te leveren aan het milieu. Daarbij is de luchtvaartsector en de KLM al zwaar gesubsidieerd met vrijstellingen aan belastingen en is er recent nog door de overheid een belang van 780 miljoen euro in de bodemloze put KLM genomen.

Een iets realistischer blik op de wereld had ik van de werknemers van de Koninklijke wel mogen verwachten. Daarbij vraag ik me af hoe goed de KLM is als werkgever. Bij de eerste de beste tegenvaller gaat het mes er weer in, daar kunt u op wachten.

En nog een tip: stop eens met zeiken op Air France. Ten tijde van de overname was de KLM op sterven na dood. Alleen de cashflow-positie en jullie landingsrechten maakten het nog enigszins interessant om jullie als partij over te nemen. Zonder deze overname en het netwerk van Air France hadden jullie heden ten dage niet meer bestaan en hadden jullie niet zo kunnen groeien.

Anno 2020 staan de partijen niet meer in de rij voor dit soort overnames en zouden jullie het zelfstandig niet redden. Daarbij koester wat je hebt en loopt niet als een klein kind te drammen zoals jullie CEO: Zonder groei, geen innovatie?! Wederom te lachwekkend, draai het nu eens om en ga vanuit die gedachte aan je bedrijf werken.

Hoogachtend,
(naam ter redactie bekend)”

Bekijk bericht op "schipholwatch.nl - 04-02-2020"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem uit Aalsmeer

Pluim voor deze brief!

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.