Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Nieuwsuur: Veel hoger vliegen Lelystad

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1630 
|
 nos.nl - 19-04-2019 
Lelystad_wwijzer_hvs.jpg

Zie Nieuwsuur van 19 april 2019, via onderstaande link op 00:50'.

Bekijk bericht op "nos.nl - 19-04-2019"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Klaar uit Oegstgeest

Ik geloof er helemaal niets van!
Al te vaak bedonderd door politiek en Schipholmaffia.

Woon in Oegstgeest, 25 km van de Kaagbaan verwijderd.
Dag in dag uit met deze oostenwind elke 2 minuten een denderend vliegtuig boven ons hoofd op 850 meter!!!!!! Belachelijk laag en schandelijke schijt aan de omwonenden.
Dat gaat door tot 02.00 's-nachts en en om 5.00 uur begint het weer.
Krijg moordneigingen van dit lawaai om GEK van te worden.
Laat die beleidsmakers maar eens 2 dagen hier komen.
Dan ervaren ze eens wat het is om "overlast" te hebben.
Klootzakken.

Geplaatst door klaar uit Oegstgeest

625 meter boven ons hoofd vliegtuigen die 25 km verder moeten landen op de Kaagbaan.
kan iemand mij de logica hiervan uitleggen!
In de tuin zitten is er niet meer bij.
Wat Een Teringherrie

Geplaatst door sara

Klaar ik begrijp je. Het is een hel in het paradijs Nederland. De hele dag zijn hier in Amstelveen startende monsters. Met het ufp in in onze longen. Geen rust. Ja verhuizen echt tof, Gelukkig of ongelukkig.. het gaat niet lang duren voordat iedereen de consequenties op zijn bord krijgt. De vogels zijn nu al aan de beurt. Gewoon geen eten voor hun jongen, vanwege de droogte maar gewoon lekker door vliegen. En vooral genieten van dit weer dat absurd natuurlijk is voor hier, zo lekker zeggen ze. Zaaaalig...

En gister zag ik er overigens twee bijna elkaar raken, ze kwamen bijna loodrecht op elkaar er zat echt niet meer dan 300 meter tussen... eigenlijk zou ik het niet erg vinden als het gebeurde ben klaar met de asocialen!

Geplaatst door Elodie uit Wintelre

Wie gaat er gebruik maken van de pretvluchten vanaf Lelystad? Dat zijn toch burgers in de (wijde) omgeving van Lelystad! Met andere woorden we veroorzaken toch zelf de overlast, alleen de direct omwonenden hebben de meeste last. Ik zou adviseren, maak er gebruik van, op deze manier kun je je belastinggeld wat 'terugverdienen'. Uiteraard is dit idioot voor woorden, het is helaas wel de realiteit.

Geplaatst door M. uit Heemskerk

Klaar en Sara, ik ben er ook zo klaar mee, die moordneigingen voel ik ook ontzettend. Ik zal niet raar opkijken als iemand zich laat gaan, misschien gebeurd het al wel eens maar wordt hij of zei afgedaan als verward persoon. Die constante gedreun van grote vliegtuigen is ook om verward van te worden.
Om mijzelf ik te kunnen houden zoek ik al sinds de zomer 2017 hulp. Maar na 2 bedrijfsartsen, 3 therapeuten, 2 psychologen, 1 psychiater en andere ramen in mijn slaapkamer. Kan ik nog steeds niet de rust vinden. Terwijl ik mijn al mijn hele leven in Heemskerk woon.

We moeten maar hopen dat het goed fout, gaat anders zal er nooit krimp van de luchtvaart plaatsvinden.

Alle kleine beetjes helpen, ik moet nog overstappen van ABN AMRO naar Triodos Bank, omdat de ABN AMRO je geld in de luchtvaart en in kerosine pompt.

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Mijn ouders wonen ook in Heemskerk (ik vroeger ook) en om eerlijk te zijn hoef je daar in dat leuke Ezelendorp niet in de tuin te zitten en te genieten van 1e paasdag.
Wat een teringherrie is er daar zeg........de ene starter is nog niet weg en de volgende vliegt al weer over.

Nou schijnt het zo te zijn dat er ook nog een lelystadroute over Heemskerk/Beverwijk komt ????

Beste M,

Triodos werkt samen met de Rabobank............Na wikken en wegen ben ik overgestapt naar de ASN Bank.



Geplaatst door M. uit Heemskerk

Bedankt Michel.
Het is fijn om te horen dat er meer mensen met hetzelde probleem zijn in Heemskerk. Mijn tweede paasdag is nu ook al aardig verpest door die takken herrie van opstijgende polderbaanvliegtuigen.

Dat van ASN bank is een goede. Ik twijfel nog tussen die twee omdat ik de verschillen tussen die twee lastig te vergelijken vind. Maar de ASN en Triodos zijn vele malen beter dan ABN of ING. De reclame van de Triodos met die vele opstijgende vliegtuigen vind ik een duidelijk signaal.

Geplaatst door sara

M ik bij het lezen van je stukje krijg ik echt een brok in mijn keel. Ik denk dat onze (de mensen die vliegtuigen als rechtstreeks uit de hel ervaren) bedrading anders is. Vanmorgen had ik een van mijn beste vriendinnen aan de telefoon, ze kon echt niet meer. Vandaag tweede paasdag zouden we namelijk vrij hebben. Maar wegens een technisch mankement zijn de lampen van de zwanenburger baan niet in werking. Dus ze zijn er nog. Ik slaap al weken beneden en heb schietbescherming van een jager gekregen. Ook heb ik yoga muziek.. deze zet ik op. Het brengt een heel klein beetje rust in het brein. Ik heb met een van mijn beste vrienden gebroken omdat hij vond dat er winst viel te behalen als ik me er niet meer aan zou storen. Terwijl hij zelf met zijn domme houding gewoon om de twee weken in het vliegtuig stapt. Ik pik het niet langer dat mijn omgeving iets van mij ''vind'' dat helpt me een beetje ( dus dat deze situatie gewoon kut is, vergeef me mijn taal gebruik. Naar zoals dat mensen ziek worden of dat je een ongeluk kunt krijgen niet maakbaar). Mijn andere vrienden begrijpen het nu. Ik heb het ze ook zo duidelijk uitgelegd. Ik duld geen -- het leven is maakbaar ga mindfullnessen of verhuizen-- tips meer. We moeten verhuizen dat is een feit, maar dat is een proces. Verhuizen uit een plaats waar je het voor de rest naar je zin hebt is best lastig, financieel is het vervelend en heeft ook andere implicaties. Ook voor mij geldt dat in 2017 er iets anders was... ik woon mijn hele leven in een straal van 1,5 km. Vanaf augustus 2017 was er de druppel. De treshhold. Van af dit moment is er een constante firing in onze neuronen ;). Je ziet het niet terug in cijfers van vliegbewegingen, maar er moet hier iets zijn gebeurd.
Sterkte! Houd vol. Ik hoop dat er op een moment een gelegenheid is dat we met zijn alle onze stem kunnen laten horen.

https://open.spotify.com/user/aapensaartje/playlist/4tRhxS231GhbmbOgJJL5k5?si=aEhsuucsQkKrV-Z7opFuuA
Ik heb hem openbaar gemaakt.

Geplaatst door Annelie uit Amstelveen

Ik zit hier met de deuren dicht...tweede paasdag is verpest, eerste ook. Ik kan niet meer bewegen, het gezuig en gedreun zit diep in mijn lijf...ik ben kapot na deze terreur

Geplaatst door sara

Deze mail heb ik vandaag daar de bas gestuurd, ik heb besloten de overlast niet meer te melden. Heeft namelijk geen zin.


Beste Schiphol groep en overheid:. Indien u klachten of opmerkingen heeft kunt u terecht bij de BAS. Dit zijn oprechte medewerkers die u graag te woord staan(een kleine troost. Ik heb er oprecht iets aan gehad) maar er boven staan jullie ergens in het lucht ledige. Met totale lak (schijt) aan mensen die gek worden van geluid. Zes weken overlast. En als klap op de vuurpijl de tweede paas dag ook naar de filistijnen. Er is geen haar op het hoofd van deze groep die bij zo'n technisch mankement zal beslissen om vluchten te beperken. Ik heb besloten om niet meer mijn hinder te melden. Het heeft nul zin. Deze groep gelooft namelijk in zijn eigen bullshit maatregelen. Ik weet bijna zeker dat deze groep straks trots in haar media naar buiten brengt dat deze maatregel. De reparatie/onderhoud in het voorjaar zeer
effectief was:minder hinder gemeld dan vorig jaar in juni-Juli.

Er aan voorbij gaand dat mjjn leefomgeving en die van een flink aantal andere bewoners in de wijde omgeving Schiphol voorgoed is verkankerd (Het spijt me voor deze taal). Ik zie op blogs en klacht.nl mensen echt instorten of in totale wanhoop. Dit zijn mensen met een andere neuronal bedrading. Ongeveer 10% van de mensen heeft deze eigenschap. Een van mijn vriendinnen uit Amstelveen kan het niet meer aan. Ik heb gelukkig een nieuwe baan en daar is in het gebouw stilte. En ik heb besloten om deze regio te verlaten. Maar ik wilde nog maals zeggen in de hoop dat ergens in iemand ergens mens is en diep in zijn/haar hart kijkt en empathie opbrengt. Het zal wel niet. We leven in een corrupt land. Zo zie ik het. Met het groeimodel als religie. Terwijl het groei model niet met het leven verenigbaar is. Het is heel jammer dat ons mooie Nederland op deze manier wordt ingevuld.


Geplaatst door Annelie uit Amstelveen

Ik meld overlast ook niet meer. Het is nep en ik trap er niet meer in. 6 weken elke dag stijgend verkeer op 500 meter boven amstelveen. Met als uitsmijter hoofdbaan op tweede paasdag. Geen normaal leven meer voor mensen hier en elders. Veel onschuldigen in heel Noord-Holland. Mensen die geen uitvreters, grootverdieners of vakantieganger zijn maar mensen, met een moraal. Amstelveen wordt bevolkt door zombies en belanghebbenden die doen alsof ze het lawaai en de noodkreten niet horen, de vreetmaatschappij is nog het enige wat waarde lijkt te hebben. Zij hebben een moraal die narcistisch blijkt en geen capaciteit om hieruit te ontsnappen. Ons milieu? Dat vindt men waardeloos zodra het raakt aan hun persoonlijk bezit of hun vrijheden beperkt. Men betrekt de gevolgen van eco-destructie niet op zichzelf, en al helemaal niet op hun volgende vakantie of aankoop in de koopgoot. Laat men zich gaan schamen om een volgende generatie op te zadelen met de gevolgen van deze vraatzucht. Schandelijk, onmenselijk en vooral; strafbaar. Echter zullen de echte schuldigen de dans ontspringen en zullen onze kinderen de straf opgelegd gaan krijgen voor deze wanstaltig overmoedige en zelfzuchtige levensstandaard. Ik reageer niet meer via BAS. Dit smerige nepinstituut, deze walgelijke bliksemafleider om onrecht en schade willens en wetens te kunnen toebrengen aan bevolking is een regelrechte aanranding van respect voor menselijkheid. Het huidige beleid rond luchtvaart is er een van middeleeuwse proporties, een praktijk waarin slechts één god heerst en dat is het eigen individu en het bevredigen van de gemakzuchtige lusten van dit individu. Alles wordt hier voor geofferd. Ik beschouw dit als een orgie, een bachanaal in koopzucht en consumptie. De nederlandse regering is niet dapper genoeg om eruit te ontsnappen. De nalatenschap van de 20ste eeuw is de belofte van het niets. The race to the bottom. Ik ga vechten en ik zal niet rusten voordat de verantwoordelijken op niet zachtzinnige wijze de pas wordt afgesneden.

Geplaatst door Wobbe uit Amsterdam

Klachten maken de omvang van de weerzin/weerstand tegen Schiphol onder de omwonenden zichtbaar. Op de ministeries, provincie– en gemeentehuizen zien ze ook dat hun aantal maar blijft stijgen en dat begint te wringen. Ze kunnen niet eeuwig weg blijven kijken, weten ze. Dat gaat veel stemmen kosten.

Als het aantal klachten afneemt, zullen die megalomane idioten van Schiphol het breed uitspinnen in de publiciteit. Ze zullen zeggen dat ze een aantal maatregelen hebben genomen en dat die geweldig uitpakken. Ze zullen zeggen dat ze op dit pad zullen doorgaan. Bestuderen wat ze nog meer kunnen doen.

Met een zucht van opluchting zullen ze in Den Haag vaststellen dat zij Schiphol het aan Schiphol zelf over kunnen laten, dat zij geen normen hoeven op te leggen. En op Schiphol kunnen ze dan in hun handen wrijven.

Minder klachten betekent dat het huidige momentum voorbij is. Blijf daarom klagen: hoe meer klachten, hoe meer druk op de ketel, hoe meer kans dat de politiek zich gedwongen voelt om op te treden.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Ik vind dat Wobbe gelijk heeft.
Beter nog is om zoveel mogelijk mensen enkele klachten per dag / nacht in te laten dienen.
Niet zelf een hele stortvloed aan klachten indienen.
Dan word je als 'veelpleger' te boek gezet en niet serieus genomen.
Ik begrijp dat de moeilijkheid zit in het feit om vele mensen te mobiliseren.
Maar dat is de enige manier, het collectief daar kan zelfs Shithol niet omheen.

Geplaatst door Sara

@wobble @V.O.S. zo dacht ik er ook over. Maar gister zag ik het eigenlijk niet meer zo. Het leek wel alsof er een staaf mixer in mijn hoofd was afgegaan. Voelde me echt niet lekker meer. De laatste keer(drie dagen geleden ) dat ik de BAS belde. Vroeg de medewerker. (Goed bedoeld) eigenlijk of ik niet mijn knikkers aan het verliezen was. Ik dacht dit is wel een grens. De BAS is gewoon geen onafhankelijk instituut. En ze is ook niet zo iets als de politie. Het is de wassen neus van shithole. De mensen die er werken doen echt hun best. Merk de laatste tijd ook daar een omslag. Maar toch ervaar ik het alsof ik mee doe aan deze façade. Ik heb voor dit jaar zo i zo bijna mijn meld taks voor veel melder gehaald. Het was zes weken non stop the wall of sound. Gister avond zag ik dat de baan het gewoon weer deed maar dat de BB toch werd gebruikt. De frequenttie is adembenemend.... Parallel met de zwanenburger. Er is geen genade. Ik vind het moeilijkste van het geheel dat ik om me heen nauwelijks gehinderden zie. Ook al is heel pasen gewelddadig. Ik ben bijna de enige meldee op dit postcode gebied. De rest vind het geluid lekker denk ik. De motor van de economie of zo. Ik ga nu weer brieven schrijven naar de gemeente wanneer de frustratie over loopt. Voor de rest moet ik echt hier weg. Ik denk dat ik mijzelf moet beschermen.

Geplaatst door wim

Een handig hulpmiddel is de meldwekker. Neem een abonnement op dit PVRC tooltje. Je ontvangt een keer per week en aantal (zelf in te stellen) vluchten die over je postcode gebied hebben gevlogen en meld deze 1x per week bij BAS (link zit eveneens in het mailtje. Op deze manier ben je minder bewust bezig met het bijhouden van klachten.
De link ernaar toe: https://www.vlieghinder.nl/paginas/page/schipholhinder

Geplaatst door Wobbe uit Amsterdam

Er valt best veel te zeggen voor veelklagen.
Het zou wat zijn als BAS in het volgende jaarverslag moet melden dat het aantal veelklagers is verdubbeld of zelfs verdrievoudigd. Op een bepaald moment kan je die groep niet meer kan wegzetten als querulanten. Moet je met een betere verklaring komen.

Veelklagen maakt duidelijk dat mensen onafgebroken, tot ziekmakends toe, lijden onder de geluidsterreur van Schiphol. Dat ze helemaal gek van worden van die onafgebroken stroom herriebakken.

Laat je vooral niet hinderen door het stigma dat ze op je proberen te plakken. Vastberaden volhouden. Uiteindelijk zullen ze je serieus moeten nemen!

Geplaatst door Thijs uit Heiloo

Ik heb een week geleden een interview gehad van de GGD Kennemerland, over de overlast van Schiphol. Misschien dat meer mensen het kenbaar kunnen maken dat ze hier aan willen bijdragen? Ik Kreeg de indruk dat de interviewer niet verwacht had dat de hinder zo erg werd ervaren als wat ik over mezelf en vrienden beschreef. De uitkomst van het interview wordt voorgelegd het ministerie.

Geplaatst door Marc uit Almere

Ik krijg de indruk dat veel mensen nog niet beseffen hoeveel hinder het vliegverkeer vanuit Lelystad zal veroorzaken en dat kan je hen ook niet kwalijk nemen, als je er nog niet mee te maken hebt gehad. Het is daarom ook extra lastig zolang deze hinder er nog niet is, over te brengen.

Momenteel zit ik op de Veluwe en het verbaast mij hoeveel vliegverkeer hier over komt, mn. stijgende vliegtuigen op amper 4500m hoogte, vol gas stijgend richting het oosten (vaak ook Duitsland, een ritje van 400a 500km, hoe triest). Om de paar minuten weer 1 minuut herrie alsof er onweer boven ons hangt. Vanwege de rustige omgeving is het geluid extra aanwezig en dus enorm hinderlijk. Het past niet bij de natuur waardoor het extra droevig is om te moeten constateren dat de luchtvaart, het bedrijf, inmiddels ook hier nadrukkelijk aanwezig is.

Lelystad en omgeving krijgen te maken met lange laagvliegroutes van 2500 a 3000m in de meest gunstige situatie (Let op! Stijgend verkeer maakt heel veel meer herrie dan vliegtuigen in een glijvlucht). En dat is het antwoord van mevr Nieuwenhuizen op de kritiek vd laagvliegroutes van 1850m. Dames en heren, de overlast wordt een kopie van welke in het westen wordt veroorzaakt. De overlast wordt versterkt mede vanwege de rustige gebieden richting het oosten waar stilte en rust overheerst.

Geplaatst door sara

@Mark, ook nacht glijvluchten maken een rot geluid. Piepend en gillend geklapper. Wanneer ze boven mijn huis gaan moet ik beneden slapen ( dat kan random gebeuren en was de afgelopen zes weken non stop), Het heeft een tijd geduurd voordat ik er achter kwam waar ik wakker van werd totdat ik een keer echt wakker bleef en naar buiten ben gegaan en ze heb gezien. Mensen beseffen het inderdaad echt niet. Ik was laatst in de Amersfoort daar is het al vrij naar, ook in Apeldoorn. Ook vrij hard al. Maar het is nog niets met wat in de pijplijn ligt. Het groeimodel: heel nederland vol.