Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Nederlandse luchtvaart straks vleugellam

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 642 
|
 ad.nl 
hv_overig_1504.jpeg

OPINIE - Door stikstofbeperkingen staan tienduizenden banen op het spel en dreigen iconen Schiphol en KLM slachtoffer te worden van inkrimping van de luchtvaart, stellen Derk Jan Eppink en Maarten Goudzwaard.

Afgelopen januari begon minister Kaag over een ‘nieuw bedrijfsmodel’ voor KLM. Volgens de minister moet KLM zich houden aan de klimaat- en stikstofnormen en dus inkrimpen. De zoveelste sector die het slachtoffer wordt van een gecreëerd stikstofprobleem.

Derk Jan Eppink en Maarten Goudzwaard zijn Tweede Kamerlid voor JA21.

Lees dit "bijzondere" opiniestuk verder via onderstaande link....

Bekijk bericht op "ad.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Marc B uit Almere

Deze journalist moet zijn/haar huiswerk overdoen. Wat een onzin is dit!?! Lees...

"Dit aantrekkelijke vestigings klimaat brengt het aantal banen door Schiphol op meer dan 300.000 (!?!?), staat te lezen in de Actieagenda Schiphol. Dat zijn echt heel veel banen. De directe toegevoegde waarde van Schiphol wordt geschat op 9 miljard euro en als het totale vestigingsklimaat wordt meegerekend op 27 miljard euro(!?!?). Dat is 4 procent (!?!?) van het totale bruto nationaal product. Dit kabinet ziet de luchtvaart helaas niet als nationale trots, maar als een hinderlijke spelbreker in de klimaat- en stikstofambities."

Vreemd dat het AD en dergelijk artikel goedkeurt en plaatst....

Geplaatst door Wobbe uit Amsterdam

“We moeten de dreigende teloorgang van KLM en de verplichte krimp van Schiphol stoppen”. Dat stelt JA21 in een vrijdag gepresenteerd Actieplan Luchtvaart. De politieke partij wil dat de luchtvaartsector wordt omarmd en niet langer wordt bestookt met klimaateisen.

Lees verder: Luchtvaartnieuws.nl

Geplaatst door Uden uit Veghel

Wat een onzin allemaal in het artikel.

Geplaatst door anoniem uit Aalsmeer

De heren maken een kapitale blunder (net zoals de VVD en andere politieke partijen). Schiphol gaat niet om de Nederlandse luchtvaart, maar om de Nederlandse bereikbaarheid (en daarvoor is de KLM geen noodzaak)