Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Ministerie van LNV piepelt omwonenden óók al

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1092 
|
 schipholwatch.nl - 09-11-2019 
HvS_logo_Rijksoverheid.jpg

Eergisteren ontving de vereniging Mobilisation for Environment van Johan Vollenbroek een brief van met ministerie van Landbouw dat een antwoord op het handhavingsverzoek – terug naar 400.000 vliegbewegingen op Schiphol – nog wel tot 1 april 2020 op zich laat wachten.

De brief aan MOB waarin de wettelijke termijn van 8 weken doodleuk wordt opgerekt naar 30 weken. Zie via de link onderaan dit bericht deze brief.....

“Wij zien dit als een slechte 1 april-grap en beraden ons op mogelijke stappen om de afhandeling van ons verzoek te bespoedigen”, aldus Vollenbroek.

Het wachten is op Schiphol zélf
In de brief meldt het ministerie dat een beslissing mede afhankelijk wordt gemaakt van de zienswijzen van het ministerie van Infrastructuur (I&W) én van Schiphol zelf.

I&W heeft tot 22 november de tijd om te reageren, Schiphol zelfs tot 29 november. Landbouw is volgens de wet verplicht binnen acht weken na indiening van het handhavingsverzoek half september, uiterlijk op 11 november.

“Gezien de termijn die het ministerie en Schiphol hebben om een zienswijze in te dienen en de verwerking daarvan in de beantwoording van uw verzoek, verlengen wij daarom de afhandelingstermijn tot 1 april 2020”, aldus het laconieke schrijven van LNV.

De wettelijke termijn van 8 weken wordt hier dus ongevraagd en mogelijk ongestraft opgerekt naar 30 weken. Een ongehoorde piepeling van omwonenden en een flagrante aantasting van hun rechten, zo vinden wij.

WOB-specialist gezocht voor zienswijze I&W en Schiphol
SchipholWatch gaat ondertussen op zoek naar een specialist in de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB). Wij zijn namelijk erg benieuwd naar de zienswijzen die I&W en Schiphol gaan indienen.

Hebt u ervaring met de WOB en heeft u de tijd om zo’n WOB-verzoek op te stellen? Dan publiceren wij dit graag op onze site, zodat iedereen deze documenten kan opvragen. Mail ons dan even op info@schipholwatch.nl of bel op 020 528 7855.

Update 9 nov 2019 13:00 uur
Inmiddels heeft een WOB-specialist zich aangemeld. Er wordt aan gewerkt!

Bekijk bericht op "schipholwatch.nl - 09-11-2019"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bob uit Uitgeest

Een goed voorbeeld hoe de overheid en de vliegsector opereren en dit altijd al hebben gedaan. Dit heet: ontkennen van verantwoordelijkheid, wegkijken en de omwonenden extra belasten ten koste van de vliegconsument en de vliegmaatschappijen. Niets nieuws dus.

Geplaatst door anoniem1

Er zijn nog een paar aanknopingspunten.

De nieuwe start method nadp2 and nadp2 adjusted. Voor nadp2 is nooit een milieu vergunning aangevraagd voor de stikstof uitstoot. Met nadp2 vliegt men langer laag na de start. onder andere over natuurgebieden waar men dan meer stikstof neer laat slaan door het lagere vliegen. Het is ook onder de 900 meter dus dat telt zeker mee.

Nog een punt is dat de geluidsberekingen voor Schiphol voor de verschillende zones bij mijn weten nooit zijn aangepast voor de nieuwe start methode en dus ook niet meer correct zijn.

Geplaatst door anoniem1

Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat alle stikstof tot 900 meter neerslaat op de grond en alles boven de 900 meter helemaal niet meer. Dat moet een glijdende schaal zijn,hoe dichter bij de grond hoe meer stikstof neerslaat. De nieuwe startmethode verhoogt dus ook de stikstof neerslag in natuurgebieden,en dat voor een winst van een paar miljoen.

Geplaatst door anoniem1

En ja, 1 april dan drijft men bewust de spot met de omwonenden. De arrogantie van de macht word steeds groter en nu begint men ook typisch treiter gedrag te vertonen.
Men heeft er vast hard om gelachen.

Geplaatst door Bob uit Uitgeest

De leugen van NADP2 heb ik al beschreven in Truc 19 - NADP2 (Binnenkort ook op SchipholWatch). Een zeer belastende procedure voor het zgn. 'buitengebied', vooral in de zomer als de temperatuur hoger is en de lucht minder draagkracht (lift) genereert door de lagere luchtdichtheid, waardoor men nog langzamer stijgt.De tijd dringt. Gevolg: een onweersachtige zware dreun boven steden en dorpen verder weg van Schiphol.