Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

“Minder nachtelijke vlieghinder!”

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 828 
|
 Omgevingsdienst IJmond / Platform Vlieghinder regio Castricum 

PVRC ODijmond

Vliegverkeer in de nacht leidt tot relatief veel klachten, slaapverstoring en heeft gevolgen voor de volksgezondheid in de overvlogen gebieden. Recent is veel te doen om het terugbrengen van het aantal nachtvluchten dat Schiphol mag aandoen. Hiernaast is er veel aandacht voor de gevolgen van de afsluiting van de oostelijke nachtelijke aanvliegroute.

De afsluiting van Artip2c heeft veel extra vlieghinder in de nacht veroorzaakt. Om al deze redenen hebben bewonersorganisaties en gemeenten in de regio IJmond-Alkmaar besloten een verkenning uit te voeren naar de huidige praktijk van nachtvluchten en dan in het bijzonder het aanvliegen op de Polderbaan. De praktijk leert dat de inzet van de Polderbaan voor landingen in de nacht tot veel meldingen van vlieghinder leidt. Uit deze verkenning blijkt dat de geluidsproductie van het nachtelijk vliegverkeer groter is dan uit de berekeningen mag worden afgeleid.

Het hoofdrapport kunt u hier downloaden
De bijlage (NLR onderzoek) vindt u hier.

Bekijk of download het gehele artikel '“Minder nachtelijke vlieghinder!”'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard

Spectaculair!

´Berekenen´ voorspelt 5 tot 10 dB minder geluid dan de werkelijkheid.

Dat betekent dat het aantal nachtvluchten van 29.000 moet worden teruggebracht tot 2.900.

Ik stel voor om daar een rechtszaak van te maken. Wie start een crowdfundingsactie?

Geplaatst door Thijs

Mee eens, en niet alleen de nachtvluchten maar ook de hinder overdag. Ik zou wel weer eens normaal in de tuin willen kunnen zitten en een gesprek kunnen afmaken. Schiphol berekend de hinderbeperking gewoon door een hele hoop mensen niet mee te tellen, het wordt tijd dat ze hun verantwoording ervoor nemen!

Geplaatst door Jan Griese

Allen/Heren: structureel wordt er nog steeds MEER herriegemeten dan berekend , zoals Gerard ook schrijft De discussie of het handhavingsstelsel failliet zou zijn werd gekaapt door de boef oud Minister Camile Eurlings .(Sociopaath ) Het oude stelsel functioneerde goed, De problemen lagen bij de BEREKENINGSFORMULE ! PvdAer Paul Tang toonde aan : De berekeningsformule kent endogene en exogene variabelen... Met de laatste kan schiphol manipuleren... Dit stelt ook Geluidsconsult BV in haar Luistervink rapportages ! De beide ministers moesten Tang gelijk geven. Maar Eurlings had LAK aan de waarheid en drukte door de opdracht aan Hans Alders om een nieuw Handhavingsstelsel te ontwerpen . Nu zitten we met een gemankeerd stelsel, dat vele mancos vertoond. En zodacht Eurlkings zijn baan bij KLM veilig te stellen. we weten hoe dat afliep ! Voor de meelezers van Min I en M en de Sector: Schamen jullie je niet kapot ???