Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

‘Minder, minder, minder Schiphol’ galmt het door de Amsterdome

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 291 
|
 Volkskrant 
20181208_094307_resized.jpg

In Amsterdam bogen overheid, branche en burgers zich zaterdag nog een keer over de toekomst van Schiphol, voor er komende vrijdag een advies gaat naar de minister. ‘Uiteindelijk vellen we een Salomonsoordeel. Oplossingen zonder pijn zijn er niet.’

Na nog geen half uur gaat het mis op de Luchtvaartdag, waar zo’n zeshonderd mensen zaterdag in het Amsterdams congrescentrum praten over de toekomst van de Schiphol. De organisatoren lassen een ludiek moment in. Of de zaal via een stemming wil laten weten aan welk dier de luchthaven ze het meest doet denken: zwaan, vos, rups of leeuw.

Er klinkt protest, en niet voor de eerste keer. Iets eerder mocht het publiek aan de hand van drie smiley’s – een grijnzend, een neutraal kijkend en een slapend gezichtje – aangeven wat ze vonden van alle inspraak. ‘Wat is dit voor kinderachtig gedoe? Dit is een serieuze zaak. Mensen maken zich echt zorgen.’

De vos wint, maar de uitslag van de stemming verdwijnt snel van het grote scherm achter het podium. ‘Ik had de rups gekozen’, roept een deelnemer. ‘Rupsje-nooit-genoeg.’

Lees verder via onderstaande link

Bekijk bericht op "Volkskrant"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Sara

Hoe kan het dat de windrichting steeds de verklaring is voor overlast? Bij mij dus ook, de verklaring: ongunstige windrichting*
Rot wind!
Precies het zelfde als bij vele anderen
Mijn alternatieve verklaring: sinds een jaar of twee is de Tumor schiphol echt uitgezaaid. Hiervoor waren er, een goed afgebakend aantal, ernstig gedupeerden (monddood gemaakt of beter verpulverd).
En nu zijn ze overal.
Aan ons dus de taak deze te uitzaaingen bestrijden. Dat kan alleen als we massaal vliegschaamte krijgen. Geleerd van de cursus list en bedrog: deze voorlichtingsdag voldoet aan alle criteria.

*West, NoordWest, Oost en componenten. En bij regen en mist. Of "baanonderhoud". Kortom het wordt gebracht als uitzondering..tijdelijke situatie. Maar het is structureel. Ook uit de cursus van Bob.

Geplaatst door Bob

Hi Sara, jij hebt het goed begrepen!!!

Geplaatst door Eelco Schipperus

Londen Brussel en Schiphol combineren op zee lijkt mij de beste optie. Een Europese oplossing. Nadeel het zal erg lang duren.