Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Meten moet cijfers Schiphol betrouwbaar maken

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 217 
|
 noordhollandsdagblad.nl 
meten_is_weten_2.JPG

Frans van den Berg

AMSTERDAM - Het meten van geluid moet de cijfers over de hinder van Schiphol betrouwbaarder maken. ,,Dat helpt bij de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid’’, stelde Schiphol directeur Dick Benschop.

Het woord Schiphollen klonk zaterdag regelmatig tijdens de Luchtvaartdag in de Amsterdom in Amsterdam. Luchtvaartminister Cora van Nieuwenhuizen sloot die bijeenkomst af, al werd ze daarbij eerst getrakteerd op enkele actievoerders. Met een petitie en geluiden van opstijgende vliegtuigen. ,,We zijn het zat, we worden gek van de herrie. Hou op met het Schiphollen. Wij willen krimp.’’

De minister benadrukte dat ze juist het vertrouwen wil terugwinnen. ,,Daarvoor is transparantie nodig. Zo is er een verschil tussen berekenen en meten van geluid. Dat moet wel met elkaar gaan stroken, vandaar dat we nu deskundigen uit binnen- en buitenland bij elkaar zetten.’’ Wat betrouwbaarheid betreft moet volgend jaar wanneer de Milieu Effect Rapportage klaar is, die rapportage nog worden getoetst.

Wonen
Hoe het verder gaat met Schiphol? ,,Groei? Krimpen? Er staan banen op het spel. Er zijn geen makkelijke oplossingen meer. Dat zie je ook met het dilemma van wonen en vliegen. We hebben liever minder overlast omdat er ook een grote woningbouwopgave is. Waar gaan we die neerzetten? Die discussie moet onder leiding van wethouders en gedeputeerden worden gevoerd’’, bepleitte de minister.

Bewonersvertegenwoordiger Kees van Ojik toonde zich fel. ,,Uit de huiskamergesprekken is gebleken dat de frustratie groot is. Het monster dat niet te temmen lijkt, veel mooie woorden, geen uitzicht op verlichting. De overlast is nu al te erg. Het is onvermijdelijk om op termijn over krimp te praten als je naar de klimaatdoelen kijkt.’’

Bekijk bericht op "noordhollandsdagblad.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard

'op termijn"??? Het is nu al te laat. Ik was er bij en de stemming was duidelijk: niet 'straks', maar NU! Met dikke uitroepteken. Al was het alleen al om de klimaatdoelen te halen!

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Op het moment van het lezen van onderstaand 'manifest' staat de teller op 4820 handtekeningen van mensen die het monsterlijke Schiphol willen laten groeien zoals een zwart gat dat doet:
onverzadigbaar.

Of dit op een eerlijke manier gebeurd, weet ik niet.
Ze denken hun eigen leugens te kunnen vertrouwen, zoals het stukje over 'stillere vliegtuigen'......

Tip: ga dan niet werken bij Schiphol !
Hoef je ook niet te klagen bij het ministerie van leugens.

Manifest
Tienduizenden gezinnen leven van de luchtvaart en wonen met plezier rond Schiphol

Meer dan 300.000 gezinnen in Nederland leven van de luchtvaart. Luchtvaart draagt € 27 miljard bij aan de Nederlandse economie. Dankzij de luchtvaartsector is Nederland verbonden met 326 directe bestemmingen. Wij zijn de mensen achter die cijfers. Wij danken onze baan aan de luchtvaartsector. En we wonen bovendien met veel plezier in de buurt van Schiphol.

Schiphol is van levensbelang voor onze economie, werkgelegenheid en bereikbaarheid

Veel Nederlanders zijn direct of indirect afhankelijk van banen in de luchtvaart. Denk naast vliegend personeel aan bagagemedewerkers, monteurs, reisbureaumedewerkers, horecapersoneel, vrachtmedewerkers, schoonmakers, winkeliers en mensen die bij de bloemenveiling werken. En die lijst kan makkelijk worden uitgebreid.

Wij Nederlanders vliegen graag

Wij werken voor alle Nederlanders die graag op vakantie gaan, op zakenreis naar het buitenland en voor mensen die hun familie willen bezoeken in het verre buitenland.

Dankzij stillere en zuinigere vliegtuigen kan de luchtvaart de komende jaren duurzaam groeien

2% van de wereldwijde CO2 uitstoot komt door de luchtvaart. Nederland kan voorop lopen als het gaat om duurzaam vliegen en Schiphol kan de duurzaamste mainport worden. Vliegtuigen zijn de afgelopen jaren steeds stiller geworden. De techniek zal de komende jaren ook niet stilstaan maar verbeteren. Dankzij stillere en zuinigere vliegtuigen kan de luchtvaart de komende jaren duurzaam groeien.

Laat onze banen niet naar het buitenland gaan

Luchtvaart verbindt Nederland met de rest van de wereld. Schiphol bestaat al meer dan 100 jaar. Iets om trots op te zijn. Het kabinet heeft plannen om een vliegbelasting in te voeren. Dit doet niets voor het milieu maar brengt wel onze broodwinning in gevaar. Als Schiphol niet meer aantrekkelijk is, vliegen mensen via België en Duitsland. Nederland heeft dan het nakijken en de CO2-uitstoot stopt niet bij de grens. We willen graag onze baan kunnen behouden en onze woning in de buurt van Schiphol kunnen blijven betalen.

Mensen met verschillende opleidingsniveaus en achtergronden vinden hun baan in de luchtvaart

Het leuke van luchtvaart is dat je met mensen werkt met enorm verschillende achtergronden en opleidingen. In de luchtvaart is er plek voor mensen zonder diploma en voor mensen die de universiteit hebben gedaan.

Schiphol is onmisbaar voor ons allemaal

Ik kan het missen als kiespijn !

Geplaatst door Peter

“Meer dan 300.000 gezinnen in Nederland leven van de luchtvaart. ”

Met dit soort leugens maak je jezelf direct belachelijk..

Geplaatst door Bob

Dit soort beloften zijn 20 jaar geleden ook al gedaan, zonder dat het voor omwonenden beter werd, INTEGENDEEL.

De maat is vol! Laat u niet langer besodemieteren!

Schiphol bedreigt de gezondheid 1.3 M mensen binnen de 45 dB(A) Lden contour. Heeft u dit van de overheid gehoord of gelezen, ik niet.

Zie: https://liegenenbedriegen.webnode.be

Geplaatst door anoniem1

Alleen meten als het gebruikt gaat worden voor handhaving,anders heeft het geen enkele zin.

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.